ژاوی: تیم به دلیل انتظارات بالا کمی عصبی بود/ دی‌یانگ بازیکن مهمی است

به گزارش رکنا، بارسلونا بامداد امروز (یکشنبه) در اولین بازی فصل مقابل رایو به تساوی بدون گل رسید و تیم ژاوی نتوانست انتظارات را برآورده کند.

او در کنفرانس خبری بعد از بازی صحبت‌هایی را به شرح زیر انجام داد.

*درباره بازی؟

بازی دشواری بود زیرا رایو خیلی خوب دفاع می‌کرد. دروازه‌بان آن‌ها خیلی خوب کار کرد. اگر چه موقعیت‌هایی داشتیم و بر بازی مسلط بودیم و فکر می‌کنم با فرصت‌هایی که داشتیم شایسته حداقل ۱ گل بودیم. با گذشت دقایق و خستگی و زمان از دست رفته همه چیز باعث شد تا بازی کند شود. شرم آور بود زیرا می‌خواستیم به هواداران نشان دهیم در مسیر درستی قرار داریم اما این شروعی بود که داشتیم. از هواداران می‌خواهیم صبر کنند و به تیم اعتماد داشته باشند، ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

*وی با اشاره به اینکه تمام مسئولیت این نتیجه با او است تا فشار را از روی بازیکنانش بردارد؟

این نتیجه برای همه‌ی کاتالان‌ها ناامیدکننده است اما ما باید به این سبک بازی که به نظرم بهترین نوع برای رسیدن به موفقیت است اعتقاد داشته باشیم. با توجه به انتظاراتی ایجاد شد تیم کمی عصبی بود. سعی می‌کنم به آن‌ها بگویم که فشار روی من است. رایو از نظر دفاعی بسیار خوب بازی را بست. آن‌ها تاکتیک خیلی خوبی داشتند و کار را برای ما دشوار کردند.

*نتوانستیم دفاع آن‌ها را باز کنیم؟

در باز کردن دفاع آن‌ها خوب نبودیم و آن‌ها بازی را کند می‌کردند و با وقت‌کشی که اتفاق می‌افتاد کار برای حمله و شروع مجدد بازی سخت‌تر می‌شد. ما اثربخشی خوبی نداشتیم هرچند موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. پیدا کردن ۳ در مقابل ۲ سخت بود. در نیمه دوم سیستم را عوض کردیم تا یک برتری ایجاد شود و توپ را بهتر داشته باشیم. تلاش زیادی کردیم و انتظاراتی که ایجاد شده بود باعث فشار بیشتر بر تیم شد. سعی می‌کنیم بازی را خیلی خوب آنالیز کنیم و در بازی‌های بعدی بهتر شویم.

*آیا به دنبال مدافع راست هستید؟

باشگاه همیشه به دنبال تقویت است و دنبال بهانه نیستیم زیرا ما به اندازه کافی خوب نبودیم. رایو از نظر تاکتیکی تیم خوبی است و کاملأ دفاعی بودند. حیف شد که موقعیت‌هایمان تبدیل به گل نشد.

*آیا فکر می‌کنید فرانکی دی‌یانگ با بازی خوبش پیامی به شما داد؟

فرانکی برای ما یک بازیکن جایگزین نیست بلکه بازیکن مهمی است. نمی‌دانم در نقل و انتقالات چه خواهد شد اما اگر او بماند یک بازیکن کلیدی برای ما خواهد بود، مخصوصا اگر مثل امروز باشد.

*چطور این ناامیدی را به عنوان مربی مدیریت می‌کنید؟

به هیچ وجه به دنبال آوردن بهانه نیستیم. خوشحالم که توقعات از ما بالاست و این برای ما خوب است . شاید کمی عصبی بودیم و امروز موثر کار نکردیم. با این حال باید برنده می‌شدیم.

*چرا پدری تعویض شد؟

کمی ناراحتی داشت  اما بررسی کردیم حالش خوب است.

*آیا حرف‌زدن درباره جام باعث حواس پرتی می‌شود؟

کسب جام هدف ماست و باید برای آن تلاش کنیم. نمی‌توانیم بگوییم از حالا دیگر به جام علاقه‌ای نداریم چون مساوی کردیم. اگر جام نگیریم بسیار ناامیدکننده می‌شود. فصل گذشته خیلی سخت بود اما ما آن را نجات دادیم اما در این فصل هدف ما کسب جام است. یک تساوی همه چیز نیست. از حالا باید به دیدار بعدی فکر کنیم و اینکه چطور رقابت بهتری داشته باشیم.

*روحیه امروز تراشتگن چقدر برای شما مهم بود؟

خیلی زیاد چون حمله و دفاع به یک اندازه مهم هستند. دفاع امروز مارک خیلی مهم بود. او ۲ سیو بسیار مهم داشت و از عملکردش خوشحالم. باید در خط حمله نیز موثرتر باشیم.

*آیا نمی‌ترسید مثل فصل گذشته دوباره مقابل تیم‌های ضعیف‌تر امتیاز از دست بدهید؟

واضح است که تساوی امروز ناامیدکننده بود اما باید ادامه دهیم. هفته آینده یک جنگ مقابل سوسیداد داریم.

*ارزیابی شما از بازی لواندوفسکی؟

خوشحالم چون در خدمت تیم بود و از بالا پرس می‌کرد و همکاری خوبی داشت. اما امروز نیاز به موثر بودن بیشتری داشتیم و مشکل اصلی ما همین بود. از اینکه او را داریم خوشحالم. گلزنی او به مرور حل می‌شود.

*آیا نگران وقت تلفی زیاد بازیکنان رایو بودید؟

اینکه هیچ قانونی درباره زمان موثر بازی وجود ندارد واقعا وضحک است. به نظرم باید قوانینی باشد. فکر می‌کنم فوتبال تنها ورزشی است که اصلأ توجهی به این موضوع ندارد و فقط هم بحثم رایو نیست.

*آیا بازیکن جدیدی بود که فکر کنید بهتر کار کرد؟

فکر می‌کنم همه خوب بازی کردند و به نظرم بازیکنی نبود که از بقیه بهتر باشد.

انتهای پیام/

کدخبر: 814302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟