قربانی: فوتبال خم رنگرزی نیست/ بازی استقلال و سپاهان غیر قابل پیش‌بینی است

پیروز قربانی مدافع اسبق استقلال در خصوص بازی حساس هفته اول تیم‌های سپاهان و استقلال به خبرنگار رکنا گفت: این بازی غیر قابل پیش بینی است و باید دید کدام تیم در تعطیلات پیش فصل از شرایط تمرینی بهتری برخوردار بوده و توانسته از لحاظ هارمونی و هماهنگی به درجه ایده‌آل خود برسد. هم استقلال و هم سپاهان از شرایط خوبی برخوردار هستند و شاید میزبانی آبی پوشان پایتخت به نتیجه گیری این تیم در بازی جمعه کمک نماید.

وی ادامه داد: از لحاظ دیگری هم تیم‌های استقلال و سپاهان قابل قیاس هستند که حضور بازیکنان پرشمار و کادر فنی خارجی شرایط را از سال قبل متفاوت کرده و این برمی‌گردد به افزایش غیر منطقی قیمت بازیکنان در لیگ ایران که باعث اینکار شدند. برخی از مربیان ما هنوز سنتی فکر می‌کنند و برای هر پست 4 بازیکن می‌گیرند تا تیم‌های دیگر ضعیف بمانند و اصلا فکر بازی دادن با بازیکنان تازه به خدمت گرفته نیستند. دنیای فوتبال عوض شده و مربیان در سطح اول دیگر نیاز به این کارها ندارند و ابزار کافی یعنی علم مربی که از آن استفاده کرده و نتیجه می‌گیرند. در کل فوتبال خم رنگرزی نیست.

قربانی  همچنین درباره نتایج تیم امید و نحوه برخورد با مهدی مهدوی‌کیا افزود: فوتبال اصولی دارد و اینکه ما حدود نیم قرن است که به المپیک نرفتیم دلیل دارد و همیشه بعد از شکست یکسری افراد غیر کارشناس می‌آیند و نشر می‌دهند که فلان است و فلان. یکی نیامد بگوید که هرچی پول بدهی آش می‌خوری و ما به این تیم چه دادیم که چه بخواهیم؟ ما هنوز مشکل سربازی بازیکنان را حل نکرده‌ایم و همیشه یک واژه مقدس هم به سربازی چسبانده‌ایم و نمی‌شود به آن نزدیک شد. ما به مهدوی‌کیا چه ابزاری دادیم که نتیجه از او می‌خواهیم. یک بازیکن وقتی به اوج خود می‌رسد در ایران باید به سربازی برود و از دوران خوب خود دور می‌ماند. یک فوتبالیست هم در لباس تیم ملی سرباز است و بازهم می‌گویم این تیم امید با این شرایط هم به المپیک نخواهد رفت.

انتهای پیام/

کدخبر: 812559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟