مصاف آبی‌پوشان پایتخت و تیم آندره آ پیرلو در اردوی تدارکاتی ترکیه

به گزارش رکنا و با اعلام باشگاه استقلال، شاگردان ساپینتو در اردوی ترکیه خود دو دیدار تدارکاتی را مقابل تیم‌های گنچلر بیرلیگی و فاتح کاراگومروک برگزار خواهند کرد که در واقع اولین حریفان تیم آبی تهران با هدایت سرمربی پرتغالی خواهند بود.

تیم گنچلر بیریگلی با هدایت «متین دیادین» اکنون در لیگ دسته اول فوتبال ترکیه حضور دارد. این تیم در فصلی که گذشت روی پله سیزدهم این رقابت‌ها ایستاد. گنچلر که یکی از القاب آن طوفان آنکارا است، در فصل 18-2017 تیم هفدهم سوپرلیگ ترکیه  شد و به دسته پایین تر سقوط کرد. دو قهرمانی جام حذفی ترکیه از افتخارات مهم این باشگاه است اما بهترین سال فوتبالی این تیم در فصل 03-2002 بود که به مقام سوم سوپر لیگ رسید و مجوز حضور در مسابقات لیگ اروپا را به دست آورد.

نماینده ترکیه در فصل 04-2003 لیگ اروپا پس از حذف تیم‌های بلکبرن راورز، اسپورتینگ لیسبون و پارما مقابل والنسیا قرار گرفت و با وجود پیروزی یک بر صفر در بازی خانگی، بازی برگشت را دو بر صفر مقابل قهرمان آن فصل مسابقات واگذار کرد تا در دور یک هشتم نهایی از گردونه رقابت‌ها خارج شود. حالا تیم استقلال در اولین دیدار تدارکاتی فصل جدید به مصاف این حریف که قدمتی 99 ساله دارد، می‌رود که این مسابقه امروز از ساعت 17 به وقت محلی (حدود 18:30 به وقت ایران) آغاز می‌شود.

جذابترین دیدار پیش فصل استقلال شاید بازی با فاتح کارا گومروک ملقب به نوادگان فاتح یا قرمزومشکی باشد. این تیم اکنون آندره‌آ پیرلو سرمربی اسبق یوونتوس را روی نیمکت خود می‌بیند.

تیم 96 ساله ترکیه‌ای که فصل گذشته به مقام هشتم سوپرلیگ رسید، اکنون بازیکنان سرشناس زیادی را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد در فصل جدید یکی از مدعیان سطح اول فوتبال این کشور خواهد بود.

ایمیلیانو وی‌ویانو، دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایتالیا، بولونیا، پالرمو، فیورنتینا و سامپدوریا که سابقه حضور در اینترمیلان و آرسنال را نیز دارد، اکنون شماره یک این تیم ترکیه‌ای است.

احمد موسی وینگر 29 ساله و اسبق تیم‌های لستر سیتی و النصر عربستان با بیش از 100 بازی ملی برای نیجریه، یکی دیگر از خرید‌های جذاب فاتح کاراگومروک به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

کدخبر: 806039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟