کرونا تمام شد؛ سکو و سهمیه‌های هندبال پرید

به گزارش رکنا، هفدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا در حالی در منامه بحرین در حال برگزاریست که تیم جوانان کشورمان با شکست مقابل کره جنوبی عملأ از حضور در بین 4 تیم بازمانده و سهمیه جهانی 2022 را نیز از دست داد. در طی این 2 سال و به واسطه بیماری کرونا در رقابت‌های مختلف آسیایی معمولا تیم‌های بزرگ شرکت نکرده و این فرصت خوبی بود تا تیم‌های آقایان وبانوان ایران بتوانند سکوهای آسیایی را فتح کرده و در مسابقات جهانی حضور یابند. در این بین مسئولان فدراسیون و به ویژه شخص رییس آن، بارها با مصاحبه‌های مختلف تحول در هندبال را ملاک کار قرار داده و خبر از رشد چشمگیر در این رشته را امید دادند.

سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی بانوان آسیا وقتی تیم‌های چین، استرالیا و هند به دلیل کرونا در قهرمانی آسیای اردن شرکت نکردند و تیم ایران در حضور همگروهی‌های خود نظیر سوریه، فلسطین و کویت موفق شد به نیمه‌نهایی رفته و در نهایت با کسب عنوان چهارم آسیا و در حالی که سهمیه این قاره برای نخستین بار 6 تیم شده بود، راهی مسابقات جهانی اسپانیا شده و در آنجا با شکست‌های پشت سرهم و تنها باز به دلیل کرونا به نخستین پیروزی خود مقابل چین و به دلیل عدم حضور این تیم 10بر0 برنده اعلام شده و دوباره شانتاژ خبری فدراسیون آغاز به کار کرده و تیتر نخستین پیروزی بانوان در قهرمانی جهان در صدر اخبار آن قرار گرفت.

کرونا همچنان جولان می‌داد و هندبال ما هم از آن استفاده می‌کرد. کمی بعد تر در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در عربستان بازهم کرونا به داد ما رسید و در جاییکه کره جنوبی به دلیل وجود این بیماری در انتهای مسابقات مقابل حریف خود حاضر نشد، تیم ما با کسب عنوان چهارم سهمیه جهانی را به دست آورده و بازهم کرونا سپر بلای تیم هندبالی از ایران در رقابت‌های قاره‌ای شد.

در بخش بانوان و در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هم قصه تکراری عدم حضور تیم‌های مدعی و کنار کشیدن آنها به دلیل بیماری کرونا باعث شد، ما بتوانیم سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را بدست آورده و در بوق و کرنا بدمیم. رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا تنها با حضور 5 تیم و بدون وجود تیم‌های استرالیا، چین، کره‌جنوبی و ژاپن برگزار شد و خنده‌دار اینکه با حضور این پنج تیم، 2 تیم جواز حضور در قهرمانی جهان را از آن خود کردند.

همین داستان در قهرمانی جوانان دختر آسیا هم تکرار شد و تیم دختران ایران در قزاقستان در بین 6 تیم و به دلیل عدم حضور تیم‌های مدعی ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و چین و قانون حضور 3 تیم نخست برای مسابقات قهرمانی جهان به رقابت‌های 2022 اسلوونی راه یافت.

قصه کرونا همچنان حضور داشت و بازهم برای تضمین موفقیت‌های هندبال ما وجودش لازم بود. هندبال ساحلی ما هم با توجه به میزبانی و همین شرایط کرونا موفق به حضور در قهرمانی جهان شد. اما این روزها و با توجه به کم شدن ضریب این بیماری و در قهرمانی جوانان آسیا، جوانان ایران در 2 بازی پیایپی مقابل عربستان و کره جنوبی قافیه را واگذار کرده و عملا در جمع 4 تیم حضور نداشته وسهمیه جهانی را هم از دست داده‌اند.سکوت خبری فدراسیون در این روزها هم جالب توجه بوده و نمیتوان واقعیت هندبال را کتمان کرد. هندبالی که در ورای حضور این بیماری جولان داد و تاخت.

چه خوب است حالا که عیار واقعی هندبال ما برای علاقه‌مندان این رشته مجدد مشخص شده است، دست از انتشار اخبار غیر واقعی برداشته و در دوران پسا کرونا به فکر اعلام تمامیت موجود این رشته باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 805232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟