تمام نشدنی/ "حدادی" اسطوره ۸۰۰ امتیازی بسکتبال ایران

به گزارش رکنا،حتی حامد حدادی هم نمی‌توانست باور کند که او اکنون در هشتمین دوره متوالی جام فیبا آسیا شرکت می‌کند.

او بارها در تورنمنت قاره‌ای شرکت کرده است، سفری که برای 37 ساله راه بازگشت در نسخه 2005 در قطر آغاز شد.

حدادی در این باره گفت:"می‌دانید، من بسیار افتخار می‌کنم که برای تیم ملی خود بازی می‌کنم. خوشحالم که هر بار برای تیم‌ملی بازی می‌کنم."

او در مورد حضورش در تالار مشاهیر گفت: "این هشتمین من است؟ من نمی‌دانستم. خیلی احساس غرور می‌کنم که برای کشورم بازی می‌کنم. هر زمانی که بسکتبال  کشورم مرا بخواهد، حاضر می‌شوم. من برای مردمم در خانه بازی می‌کنم و فقط می‌خواهم آنها را خوشحال کنم." 

در این هشت دوره، حدادی و ایران با ۳ بار با مدال طلا به خانه بازگشتند، از جمله عناوین متوالی در سال‌های 2007 و 2009 تا اولین تیمی باشند که از زمان چهار پیت چین از سال 1999 تا 2005 پیروز شده‌اند.

این می‌توانست در مجموع چهار عنوان قهرمانی باشد، اما آنها در سال 2017 با شکست توسط استرالیا با نتیجه 79-56 به مدال نقره رسیدند.

مطمئناً، هدف بازگشت به اوج پس از آن دلخراش است، اما برای حدادی، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، با اشاره به اینکه ایران در جام ملت‌های آسیا با سوریه، قزاقستان و ژاپن در «گروهی سخت و سخت» قرار گرفته‌است.

بازیکن سابق NBA گفت: "تیم‌های زیادی تغییر کرده‌اند. بسیاری از تیم‌ها با قوی‌ترین فهرست خود آمده‌اند. آن‌ها می‌خواهند نتایج خوبی کسب کنند و فکر می‌کنم ما حتی در گروه خود کار سخت و دشواری داریم." 

ایران اما چهارشنبه موفق شد اولین بازی خود را انجام دهد و سوریه را با نتیجه 80 بر 67 شکست دهد تا کارزار خود را پیروزمندانه آغاز کند.

حدادی حتی به یک نقطه عطف شخصی دست یافت. او با کسب 11 امتیاز، اکنون بیش از 800 امتیاز حرفه‌ای در جام ملت‌های آسیا دارد. اما این مرکز افسانه‌ای همیشه به عنوان بازیکن تیم، اعتبار زیادی را به هم تیمی‌های خود داده است.

حدادی گفت: "من دوست دارم هر بار مسابقه بدهم. برای هر تورنمنتی هیجان زده هستم. تمام تلاشم را می‌کنم تا در هر بازی شرکت کنم، 100 درصد وارد بازی شوم و به هم تیمی‌هایم فشار بیاورم تا دفاع و حمله بهتری بازی کنند." وقتی از او در مورد موفقیتش پرسیدند، 20 ریباند داشت.

وی افزود: من کمی پیر شده‌ام، نیاز دارم که بازیکنان جوانم به من فشار بیاورند، کمکم کنند و البته بازی امروز هم خیلی به من کمک کردند. 

حدادی چندین نسل از استعدادها را دیده‌است که در تیم ملی آمده و می‌روند و او در حال حاضر برای جوان‌ترها هیجان‌زده است و همه آن‌ها می‌توانند از جام ملت‌های آسیا به دست بیاورند، زیرا تلاش می‌کنند سنت قهرمانی را زنده نگه دارند.

او گفت: "بچه‌ها بازی‌های زیادی می‌بینند، بازی‌ها را تماشا می‌کنند، و از بازی‌های خوب، بازی‌های بزرگ یاد می‌گیرند. من فکر می‌کنم این برای بازیکنان جوان خوب است که به اینجا بیایند و بازی کنند و بازی‌ها را تماشا کنند و از آن ها یاد بگیرند." 

اما آیا هرگز او را برای نهمین بار در جام ملت های آسیا خواهیم دید؟

او با لبخند گفت: "نمی‌دانم، مرد." "می‌دانید، من بسیار افتخار می‌کنم که برای تیم ملی خود بازی می‌کنم. خوشحالم که هر بار برای تیم‌ملی بازی کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 803542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟