گزارش دیلی میل از رد پیشنهاد اوله به سران فوتبال ایران

به گزارش رکنا، اوله گونار سولسشایر از ماه نوامبر از مربیگری منچستریونایتد اخراج شده است و بازگشت او به این عرصه پس از رد فرصت برای تبدیل شدن به سرمربی بعدی ایران طولانی خواهد شد.

سولسشایر در نوامبر گذشته پس از شکست 4-1 در مقابل واتفورد در لیگ برتر انگلیس از سرمربیگری منچستریونایتد اخراج شد، زیرا فصل بدشان به سمت نزولی پیش می‌رفت.

به گزارش فوت مرکاتو ، به این مربی 49 ساله پیشنهاد شده بود که از طریق ایران به منطقه مدیریتی بازگردد، اما به دلیل سایر تعهدات تصمیم به قبول این شغل گرفته است.

این نشریه ادعا می‌کند که ایران «از مشخصات سولشایر قدردانی می‌کند» اما او پیشرفت‌های آنها را به دلیل داشتن «اولویت‌های کوتاه‌مدت» در جاهای دیگر رد کرده است.

در فاصله کمی بیش از چهار ماه تا رسیدن به فینال جام‌جهانی قطر - که ایران به آن راه یافته است، حکم به اخراج اسکوچیچ داده شد. 

این حرکت پس از آن صورت گرفت که این مربی 53 ساله که در فوریه 2020 جای مارک ویلموتس را به عهده گرفت، با برتری در گروه مقدماتی خود پیش از بازی با کره‌جنوبی، جایگاه ایرانی‌ها را در جام‌جهانی تضمین کرد.

این مربی کروات در 15 بازی از 18 بازی خود به عنوان سرمربی تیم پیروز شد اما در 2 بازی از 3 بازی اخیر خود شکست خورده است، از جمله شکست دوستانه 2-1 از الجزایر در قطر در ماه گذشته. با این حال، آن‌ها رتبه اول آسیا در رده‌بندی جهانی فیفا را در رتبه 23 دارند.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کنونی عمان، که ایران را به جام جهانی آلمان در سال 2006 هدایت کرد، به همراه علی دایی، مهاجم سابق بایرن مونیخ و جواد نکونام، هافبک سابق اوساسونا، با این نقش مرتبط هستند.

ایران برای ششمین بار در تاریخ این کشور و برای سومین بار متوالی در جام‌جهانی حاضر می‌شود.

اوله

انتهای پیام/

کدخبر: 803236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟