حواشی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی| حضور دبیر و تشویق پدر قهرمان المپیک/ هرج و مرج و بی‌نظمی در اوج

به گزارش رکنا، مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی امروز (یکشنبه) در سالن 12 هزارنفری آزادی رو در روی هم قرار می‌گیرند.

این رقابت ها با حواشی جالبی همراه بوده که در ادامه از زیر نظر می‌گذرانید:

*مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد امروز در ۵ وزن ۶۱،۸۶، ۹۲،۹۷ و ۱۲۵ برگزار می شود. در این اوزان چهره های مطرحی چون رضا اطری، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، امیر حسین زارع، محمد حسین محمدیان حضور دارد. البته در کنار مسابقات کشتی آزاد با تصمیم محمد بنا یک مسابقه انتخابی هم در وزن ۱۳۰کیلوگرم بین امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی برگزار خواهد شد.

*از ساعات اولیه صبح امروز سالن ۱۲ هزار نفر آزادی شاهد علاقه مندان به این رشته المپیکی بوده است.

*محمدحسین میثاقی مجری محبوب صدا و سیما هم به همراه فرزندش در سالن مسابقات حضور پیدا کرد.

index

*پدر حسن یزدانی در بدو ورود به سالن مسابقات با استقبال بینظیر تماشاگران مواجه شد.

*در جایگاه ویژه مسابقات علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نظاره‌گر عملکرد کشتی گیران است.

**در نخستین دیدار کشتی امروز و در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا دارنده مدال نقره جهان به مصاف محسن مصطفوی رفت و در یک کشتی و در شرایطی که در تایم نخست از حریف خود عقب بود در زمان دوم ورق را به خود برگرداند و با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید تا حریف حسن یزدانی در فینال این وزن شود.

*غلامرضا محمدی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد هم در سالن حضور دارد.

*در جریان این مسابقات همچنین از غلامرضا محمدی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد و محمد بنا سرمربی تیم ملی فرنگی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

* در مهیج ترین مسابقات صبح امروز و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان و مجتبی گلیج با یکدیگر سرشاخ شدند و در حالی که کشتی در تایم اول با حریف خفیف محمدیان همراه بود در تایم دوم گلیج کار را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و محمدیان در ثانیه های با اجرای فن زیرگیری ۲ امتیاز دیگر از حریف خود گرفت و در ثانیه های پایانی هم با بیرون انداختن حریف خود از تشک حساب کار را ۴ بر یک کرد تا بازی نخست با سود محمدیان به پایان برسد. با تصمیم کمیته فنی این ۲ کشتی گیر باشد یک بار دیگر با هم کشتی بدهند تا نفر پیروز به عضویت تیم ملی در بیاید.

*در حالی که مجتبی گلیج می توانست با برنده شدن در کشتی نخست خود صاحب دوبنده تیم ملی شود.

*در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور دارنده مدال طلای قهرمانی جهان به مصاف امیرحسین فیروزپور رفت و در یک کشتی راحت و بدون دردسر حریف خود را با نتیجه ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و به پیراهن تیم ملی رسید. همچنین پس از پایان بازی فیروزپور بدون توجه به اینکه باید دست قاسمپور بالا برود دوبنده خود را از تنش در آورد و داور با رفتن به سمت او از فیروزپور درخواست کرد طبق قانون باید روی تشک بیاید تا دست کامران بالا برود و او هم به روی تشک آمد تا دست قاسم پور به عنوان فرد پیروز بالا برود.

* در کشتی نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای مشخص شدن امیر رضا معصومی به مصاف امیر حسین زارع دارنده مدال طلای جهانی اسلو و برنز المپیک توکیو رفت و در نهایت با نتیجه ۱۱ بر ۳ تن به شکست داد. در هر ۲ تایم شاهد اجرای فن زیر گیری و همچنین بارانداز از طرف زارع بودیم و با تجربه بالایش توانست قدرت خود را به حریف دیکته کند و اجازه جولان را به این کشتی‌گیر ندهد.

* در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی دارنده مدال طلای قهرمانی جهان و المپیک به مصاف علیرضا کریمی رفت و همانطور که پیش بینی می شد او کار سختی مقابل حریف خود نداشت و در هر ۲ تایم از لحاظ فنی عملکرد بی نظیری از خود به نمایش گذاشت و اجازه خود نمایی به کریمی را نداد و با حساب ۱۰ بر صفر و امتیاز عالی به برتری رسید. نکته جالب اینکه در یک دقیقه و سی ثانیه مانده به پایان بازی کریمی قصد اجرای زیرگیری را از یزدانی داشت اما یزدانی با هوش و قدرت بدنی بالای خود فن حریف را خنثی کرد.

*پس از پیروی یزدانی در رقابت انتخابی چند جیمی جامپ وارد تشک شدند تا با او عکس یادگاری بگیرند که این کار نظم سالن را بر هم زد.

* هرج و مرج در سالن مسابقات در حدی بود که باعث مصدومیت حسن یزدانی شد.

*نظم و انضباط این رقابتها چنگی به دل نزد و باعث دلخوری کشتی گیران شد.

کدخبر: 802213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟