کفاشیان: الان زمان مناسبی برای تغییر سرمربی نیست/ صعود به جام جهانی را مدیون اسکوچیچ هستیم

علی کفاشیان در گفت‌وگو با رکنا، در واکنش به برکناری احتمالی اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال اظهار کرد: به هیچ عنوان موافق این تغییر نیستم آن هم به چند دلیل در ابتدای امر اینکه در فاصله کوتاه تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، اساسأ از نظر مدیریتی حق این کار را فدراسیون ندارد آن هم به واسطه اینکه فدراسیون مدیری ندارد که بخواهد کادرفنی تیم ملی را تغییر دهد. باید تا شهریور ماه صبر کنیم تا ببینیم تکلیف انتخابات چه می‌شود. کار اصولی اینکه این 2 ماه هم صبر داشته باشیم اما پس از آن هم باید حتی گزینه اول و آخر ما برای سرمربیگری تیم ملی خود اسکوچیچ باشد.

وی افزود: اسکو برای تیم ملی زحمت کشیده و این صعود به جام‌جهانی را مدیون وی هستیم. به نظرم این نوع برخورد، زیبنده و مناسب نیست و هر برنامه و تغییری مانند بازگشت دوباره کی‌روش به تیم ملی یا حتی مربی بالاتر از او بهتر است پس از جام‌جهانی رخ دهد. بهتر است نتایجی که تیم امید کسب کرد و حتی تیم‌های دیگر ما و با این اوصاف بهتر است برنامه خودمان را برای دراز مدت روی یک مربی تراز اول خارجی بگذاریم و با فدراسیون ایران قراردادی به مدت 4 یا 5 سال منعقد کند اما باید این اتفاق هم پس از جام‌جهانی رخ دهد.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال تصریح کرد: الان باید به فکر بازی‌های دوستانه، فراهم آوردن تدارکات خوب برای تیم ملی و از همه مهم‌تر به فکر این باشیم در این بازه زمانی تا شروع جام‌جهانی از لحاظ روحی و روانی بهترین شرایط را برای تیم ملی ایجاد کنیم. اساسأ آرامش در این شرایط حرف اول و آخر را می‌زند. 

کفاشیان در باره اینکه کی‌روش در دوران مدیریتی او 8 سال سرمربی تیم ملی بود، چه نظری دارد، گفت: ما هنوز هم داریم دست‌رنج کیروش را می‌خوریم و هر آنچه اکنون داریم مدیون زحمات او هستیم. قبول دارم از نظر فنی او مناسب و حتی بهترین افتخارات ما در زمان او به دست آمد مانند 2 دوره صعود مقتدرانه به جام‌جهانی یا حتی حضور در رتبه نخست آسیا نشان‌دهنده این است او از نظر فنی مشکلی نداشته است. باید بگویم دوران من بهترین دورانی بود که او در تیم ملی داشت اما با این وجود الان فرصت برای تغییر کادرفنی تیم ملی نیست.

انتهای پیام/

کدخبر: 801679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟