گنج‌خانلو: در بحث تجهیزات خیلی ضعیف هستیم/ مسئولان ورزش، دوچرخه سواری را فراموش نکنند

محمد گنج‌خانلو در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتیجه خود از مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا اظهار کرد: خیلی خوشحالم از اینکه تلاش و ممارست من منجر به این شد تا به 2 مدال برنز در رشته‌هایی برسم که پیش از آن کسی از ایران موفق به تحقق این امر نشده بود. واقعأ سطح مسابقات از آنجایی که دارای گزینشی المپیک بود لحاظ کیفی خیلی بالا و تمام رکابزنان با بهترین شرایط به آنجا آمده بودند تا بهترین نتیجه را بگیرند. 

وی افزود: از لحاظ بحث تجهیزات به روز دنیا واقعأ ضعیف هستیم و این مساله هم بر کسی پوشیده نیست و همه آن را می‌دانند. خوشحالم توانستم از لحاظ تجهیزات خودم را به شرایط مسابقه‌ای برسانم و نتیجه خوبی بگیرم از این بابت شرمنده مردم کشورم و همچنین جامعه دوچرخه‌سواری نشوم. بالاخره رشته ما، رشته‌ای تجهیزات محور و نیاز است، بیشتر حمایت شویم. 

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری با اشاره به اعزام این تیم به اردوی تدارکاتی ترکیه پیش از حضور در قونیه گفت: اتفاق خوبی است که از طرف مسئولان فدراسیون این شرایط برای ما پیش آمد تا به ترکیه برویم. خداراشکر شاکله اصلی تیم ما را بیشتر جوانان تشکیل می‌دهند و این یک گام رو به جلو برای ما نه تنها در قونیه بلکه پیشرفت هر چه بیشتر این رشته است. همه می‌دانیم اعزام به مسابقات متعدد است که باعث باتجربه‌تر شدن ما می‌شود. خوشحالم از اینکه در یک مسابقه هفت مرحله‌ای می‌توانیم پا به پای سایر رکابزنان مسابقه بدهیم. اصلأ در آن رقابت‌ها به دنبال نتیجه نیستیم زیرا تمام هدف اصلی ما کسب بهترین نتیجه در کشورهای اسلامی و همچنین بازی‌های آسیایی سال آینده است.

گنج‌خانلو با اشاره به اینکه از سطح اول دنیا فاصله زیادی داریم، بیان کرد: بر همگان پوشیده نیست که اروپا مهد دوچرخه‌سواری دنیا است و فرسنگ‌ها فاصله است تا رکابزنان آسیایی به سطح اول برسند. اما با این وجود واقعیت امر این است ما در یکسری مسائل تاکتیکی از آسیا عقب هستیم که با شرکت در مسابقات برون مرزی شاید بخش کمی از این نواقص را بتوانیم جبران کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که پس از کسب مدال چه توقعی از مسئولان دارد، بیان کرد: پس از کسب 2 مدال مسئولان شهر قدس به من قول داده‌اند تا از من حمایت کنند، هر چند هنوز خبری نشده است و منتظرم تا یک حرکت از طرف آن‌ها برای من بیافتد. توقع من این است یک ذره حداقل حال من را دریابند و اگر شود به فکر آینده من باشند. در این رشته آینده‌ای وجود ندارد تا به آن دلخوش باشم. 

دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا در مورد اینکه نظرش درباره عملکرد سرپرست فدراسیون چیست، گفت: با وجودی که دوران فدراسیون سرپرست و موقتی بوده اما باز هم به ما کمک کرده‌اند. دوران سرپرستی با ریاست فدراسیونی تفاوت عمده‌ای دارد و شاید یکسری کارها محدودتر باشند. امیدوارم بالاخره مجمع انتخاباتی برگزار شود تا رییس جدید پای کار بیاید. با این نتایج خوبی که در قهرمانی آسیا گرفتیم مسئولان بلند پایه ورزش بیشتر از قبل هوای ما را داشته باشند و از ما حمایت کنند. چه کسی فکر می‌کرد در رشته‌هایی که تا به الان موفق به تصاحب مدال نشده بودیم، بیاییم و در قهرمانی آسیا به مدال برسیم. تنها امید ما حمایت مسئولان از رشته‌های پیست است و مهم‌ترین معضل جدای داشتن پیست چوبی استاندارد، اعزام ما به مسابقات متعدد است. خیلی هنر است که با وجود امکانات ناچیز ما ستاره هستیم که به جنگ رکابزنانی می‌رویم که از لحاظ امکاناتی شرایط بهتری نسبت به ما دارند.

گنج‌خانلو درباره اینکه هدفش برای کشورهای اسلامی چیست، بیان کرد: نیم‌نگاه ما در قونیه کسب بهترین نتیجه و رفتن روی سکو است و به نظرم حضور در مسابقات ترکیه به آمادگی بیشتر ما کمک می‌کند تا با شرایط بهتری در قونیه رکاب بزنیم. البته این مساله دلیل نمی‌شود، بتوانیم یک شبه به نتیجه مورد نظر برسیم. تمام کشورها نخوابیده‌اند که ما برویم و در ترکیه به مدال برسیم. ما تازه در حال قدم گذاشتن به مرحله جدیدی از افتخارات هستیم و هنوز راه زیادی پیش‌روی ما است تا به نتیجه مناسب برسیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 799522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟