واکنش مدیرفنی صنعت نفت به جدایی منصوریان و انتخاب پرکاس: خودم نخواستم سرمربی نفتی‌ها شوم

«ابراهیم قاسم‌پور» در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان اظهار داشت: اعضای هیئت مدیره ما در آبادان و تهران پراکنده هستند. از این‌رو تلاش شد به شکل اینترنتی درمورد انتخاب سرمربی تصمیم بگیریم. متاسفانه اینترنت همراهی نکرد جلسه مدام قطع و وصل می‌شد. با این حال در همان دقایق برخی گزینه‌ها از لیست ما خارج شدند. با این وجود در نهایت پس از تشکیل جلسه تصمیم نهایی مبنی بر انتخاب پرکاس شد.

وی در مورد معرفی پرکاس به مدیران صنعت نفت برای مربیگری در این تیم تصریح کرد: پرکاس نه تنها مدرس که مربی خوبی است. سابقه مربیگری و سرمربیگری دارد او همکارم محسوب می‌شود. اما تنها گزینه نبود. به گفته مدیران صنعت‌نفت او قبل از این که منصوریان انتخاب شود گزینه اصلی‌مان بود. حتی دستیارش را به آبادان فرستاده بود. بنده به عنوان مدیرفنی می‌توانم 10مربی پیشنهاد دهم. به‌جز پرکاس، خطیبی و ویسی که از گزینه‌هایم بودند، محمود فکری، امیرحسین پیروانی و خطیبی را پیشنهاد دادم. اما این به معنی انتخاب قطعی نبود.

مدیرفنی تیم صنعت‌نفت در پاسخ به این سوال که چرا سرمربی تیم صنعت‌نفت نشد، گفت: اتفاقا پیشنهادش را داشتم ولی آن را قبول نکردم. دلایل خاص خودم را دارم. چند تن از اعضا خواهان همکاری بنده به عنوان سرمربی بودند ولی به شخصه علاقه‌ای به این موضوع نداشتم. اما قول دادم هر کمکی از دستم بر‌می‌آید انجام دهم. البته شرح وظایف مدیرفنی باید مشخص شود تا میزان اختیارات معلوم باشد. برخی فکر می‌کنند آمده‌ام جای مربی را بگیرم. به همین دلیل نمی‌خواهم بیشتر از مدیرفنی به تیم نزدیک شوم و دوست دارم تا همین حد به مجموعه کمک کنم. حتی به دوستانم گفتم منصوریان بهترین گزینه است و دلایل فنی‌ام را هم گفتم اما دوستان متقاعد نشدند و دلایل خاص خود را داشتند و با همان دلایل مرا قانع کردند.

قاسمپور درمورد جدایی ناگهانی و احساسی منصوریان از تیم صنعت‌نفت تاکید کرد: اگر منصوریان می‌ماند کار برای ما بهتر  و شرایط آسان‌تر می‌شد. او در مربیگری زحمات زیادی می‌کشد. علاقه‌مند است و برای کار خودش ارزش قائل است و وقت می‌گذارد. اما همیشه شرایط ثابت نمی‌ماند و گاهی آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود. از این‌رو یکسری گزینه‌ها را کنار هم می‌گذاریم و در نهایت بهترین را انتخاب کردیم. آقایان هیئت مدیره بهم گفتند؛ پارسال پرکاس 95 درصد کارش تمام شده بود. با کمترین خطا بهترین گزینه را با توجه به بضاعت و امکاناتی که داریم انتخاب کردیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی این تیم تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مربی را بیاوریم که 10 تا 15 میلیارد پول می‌خواهد از این‌رو باید مربی با بودجه مدنظرمان را به خدمت بگیریم. مشکلات مالی در باشگاه ما از قدیم وجود داشته و هنوز هم وجود دارد. اما منصوریان هرگز پیشنهاد بالایی برای خود مطرح نکرد. او در برنامه‌ای تلویزیونی گفت؛ که با بودجه 80 میلیاردی صنعت‌نفت کار سخت است و موفق نمی‌شویم. راست می‌گوید او هزینه دیگر تیم‌ها را می‌بیند و ناامید می‌شود. متاسفانه تیم های جنوبی درهمه چیز مشکل دارند.

مدیرفنی تیم صنعت نفت ادامه داد: حدس و گمان خودم هم همین است که او با بودجه کنار نیامد. اگر چیز دیگری در دلش بود. قطعا از آن باخبر بودم. حدسم بر این بود با تیم ما ادامه می‌دهد و ما جلوی هیچکس را نمی‌گیریم. حرف منصوریان هم حق است. برخی بودجه‌های آنچنانی دارند و قرارداد 25 میلیارد تومان به بالا می‌بندند درحالی که ما نمی‌توانیم حتی بازیکن 8 میلیاردی بگیریم. باید بپذیریم برخی تیم‌های صنعتی و دولتی مخصوصا استقلال و پرسپولیس که از دلایل تورم در فوتبال هستند، بودجه‌شان مشخص است آنوقت ما برای تهیه یک اتوبوس به مشکل می‌خوریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 797637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟