آزادی‌خواه: توقع مجلس از سجادی بیش از این‌ها بود/ در توسعه اماکن ورزشی و پروژه‌های نیمه تمام پیشرفتی ندیده‌ام
حجم ویدیو: 78.33M | مدت زمان ویدیو: 00:05:49

به گزارش رکنا، احد آزادی‌خواه نماینده مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص عملکرد 10 ماهه وزیر ورزش‌وجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش رکنا صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه از زیر نظر می‌گذرانید:

*نظر شما درباره عملکرد وزیر ورزش و جوانان چیست؟

حمید سجادی از وزرای دارای روابط عمومی بالای ما است، اما چند نکته را باید درخصوص او ذکر کنم.  اول اینکه معاونت امور جوانان وزارت خانه، یک معاونت مهم است که برخواسته از یک سازمان بوده که بعد از ادغام شدن، عنوان معاونت حوزه جوانان را به خود گرفته و امروز برای سمن‌ها، خانواده‌ها باید ماموریت‌هایی را انجام دهد. احکامی که در بودجه سنواتی آمده مانند تاثیرات ازدواج، به خوبی در حال انجام است که بخشی از آن  به عهده همین معاونت در وزارت‌خانه است.

*یعنی از کارایی وزارت ورزش تا این لحظه قابل قبول بوده؟

اگر یک نگاه کلی داشته باشیم، احساس می‌کنم عملکرد وزارت ورزش و جوانان می‌تواند خیلی بهتر از این باشد. من  4 سال در کمیسیون فرهنگی در مجالس گذشته بوده‌ام و نظرم این است که باید وزارت در این حوزه خیلی قوی‌تر از این عمل کند. حوزه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان باید در جریان‌سازی‌ها، فرهنگ‌سازی‌ها و خصوصأ تولید محتوی در فضای مجازی ورود کرده و قویتر از این عمل کند. نمی‌گویم تا این لحظه فعالیتی نداشته اما باید با قدرت بیشتری کار کنند.

index

*برخی طرح‌های ورزشی استان‌ها هم نیمه‌کاره رها شده است.

خیلی از پروژه‌های ورزشی که رییس جمهور به آنها اشاره کرده، در استان‌ها و حوزه‌های انتخابی معطل مانده و اتفاق خاصی برایشان رخ نداده و این مربوط به وزارت ورزش است. باید از ظرفیت دولت و مجلس و از احکام مندرج در بودجه سنواتی استفاده شود و کار با سرعت پیش رود. من در طول یکسال گذشته پیشرفتی در این زمینه ندیدم و در بحث توسعه اماکن و پروژه‌های نیمه‌تمام از وزیر ورزش گلایه دارم.

*درخصوص هیات‌های ورزشی هم توضیحی دارید؟

 هیات‌های ورزشی مهم و اثرگذار هستند چون امید و نشاط در بین جوان‌ها و طبقات مختلف اجتماعی دیده نمی‌شود. درست است که هیات‌های ورزشی بخش خصوصی هستند اما بالاخره وزارت ورزش کارش را در این حوزه و حمایت از آنها را خوب انجام نداده است. حمید سجادی یک وزیر ورزشی است و توقع ما از او بیشتر از این حرفا است.

*حمید سجادی با کمترین رای اعتماد وارد کابینه شد، فکر می‌کنید بعد از استعفای یک وزیر و کارت زرد وزیر دیگر، سومین وزیر (حمید سجادی) با کارت قرمز مستقیم روبه‌رو شود؟

مجلس و دولت یک جریان همراه سیاسی دارند و کار را به خوبی جلو می‌برند، اما این بدین معنا نیست که اختلاف نظر نداشته باشیم.  بالاخره مجلس یک نهاد مستقل بوده و کارش نظارت است. بعد از این 2 اتفاق (استفعا و کارت زرد برای یک وزیر) نارضایتی از عملکرد برخی وزرای دیگر هم وجود دارد. انتظار ما از دولت آقای رییسی که با شعار یک دولت رفع تبعیض ، انقلابی و عدالتخواه وارد میدان شده این است که این شعارها به منصه ظهور برسد و این ممکن نخواهد شد مگر اینکه وزارت‌خانه‌ها کارشان را به شکل جدی پیش ببرند. خدمت مردم عزیز ایران عرض می‌کنم با حفظ رویه در هیات دولت، اگر در نظارت‌ها کوتاه بیاییم، خائن هستیم و هرکجا که لازم باشد بر موضوعات نظارت می‌کنیم و بهترین تصمیم را اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 797440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟