چینی: هواداران استقلال فریب هیاهوی رسانه‌ای را نخورند/ سازمان بازرسی کل کشور به قراردادهای نجومی ورود کند

«علی چینی» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درگفت‌وگو با رکنا، درخصوص شرایط نگران‌کننده این تیم اظهار داشت: به شخصه خیلی نگران وضعیت تیم محبوبم هستم. استقلال سال گذشته بدون شکست قهرمان شد توانست به اولین تیم درتاریخ لیگ برتر تبدیل شود که به این عنوان دست پیدا کرده است. تنها چیزی که مسئولین باشگاه باید به آن توجه داشته باشند، حفظ شاکله اصلی تیم است. چرا که دراین شرایط ما دیگر نیاز به سروصدا درنقل و انتقالات نداریم. چون فصل گذشته استقلال درتمامی خطوط خیلی خوب کار کرده بود بازیکنانمان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. گرچه دانشگر را هم از دست داده‌ایم ولی خداراشکر مرادمند به جای او باز خواهد گشت. فکر می‌کنم به زودی یزدانی بتواند به تیم اضافه شود. تا دیگر مشکلی درخط دفاعی نداشته باشیم. البته اصلا قصد ندارم در کار آقای آجرلو دخالت کنم چرا که او کارش به خوبی بلد است. ولی بنظرم خوب می‌شود اگر بتوانیم با مهره‌های اصلی تیم مثل (داسیلوا، مهدی‌پور، حسین‌زاده، یامگا، مطهری، حردانی و ......) تمدید کرده و آن‌ها را حفظ کنیم. تا درصورت لزوم چند بازیکن دیگر را هم به خدمت بگیریم با خیال راحت به استقبال رقابت‌های لیگ برتر برویم.

 *هواداران فریب هیاهوی رسانه‌ای را نخورند

وی ادامه داد: تیم ما به شرط حفظ شدن مهره‌های اصلی‌اش هیچ چیزی کم ندارد. واقعا دوست دارم از هواداران خواهش کنم که انقدر فریب  هیاهوهای رسانه‌ای را نخورند. جدا از این شنیده‌ام که آقای ساپینتو گفته است که 2 بازیکن خارجی باکیفیت نیز به تیم اضافه خواهم کرد که این خیلی میتواند به ما کمک کند. با این شرایط تیم بدون شکست دیگر نیازی به ریخت و پاش آنچنانی و هیاهو درنقل و انتقالات ندارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درمورد اینکه فکر می‌کند ساپینتو موفق می‌شود یا خیر گفت: موفق شدن یا نشدن یک مربی تازه‌کار در فوتبال بستگی به تلاش و کوشش خودش، انتخاب درست کادرفنی و از همه مهمتر حفظ شاکله اصلی تیم است. اصلا نمی‌توان درمورد ایشان پیش داوری کرد. چرا که هنوز کار خاصی از او ندیده‌ایم. جدا از 2 دستیار خارجی که گفته می‌شود ساپینتو با خودش به ایران خواهد آورد بنظرم بهتر است، که یک دستیار کاربلد ایرانی نیز به تیم اضافه شود. کسی که به سبک بازی و ارنج مربیان ایرانی آشنایی داشته و به خوبی به فضای فوتبال ایران اشراف داشته باشد. تا خلا حضور یک دستیار ایرانی را در تیم نداشته باشیم. 

*سازمان بازرسی کل کشور به قراردادهای نجومی ورود کند

چینی در مورد مبالغ عجیب و نجومی برخی از بازیکنان لیگ برتر افزود: بازیکنان درطول سال خیلی زحمت می‌کشند از خانواده‌شان دور هستند. ضمن اینکه بازیکنانی را هم داشته‌ایم که مثل پادوانی دریک لحظه کل زندگی و سلامتی آن‌ها برای فوتبال از بین رفته است. که با این وضع فکر می‌کنم مبالغ بالا حق آن‌ها است. چرا که درتمام دنیا هم دستمزد بازیکنان خیلی بالاست. ولی این به شرطی منطقی به نظر می‌رسد که آن‌ها درکنار دریافت دستمزدهای نجومی زندگی، تمرینشان هم حرفه‌ای و درجه‌یک باشد. جدا از این باشگاهی هم که با آن‌ها قرارداد می‌بندد هم باید بتواند به موقع و به صورت حرفه‌ای پول‌ها را پرداخت کنند. وگرنه بستن قرارداد میلیاردی با بازیکنان و مربیان که کاری ندارد. بسیاری از مدیران وقت زمان بستن چنین قراردادهایی پیش خودشان می‌گویند: ما قرارداد را می‌بندیم زمان پرداخت آن را گردن مدیرعامل بعدی می‌اندازیم. بنظرم هنگام بستن چنین قراردادهایی باید سازمان بازرسی کل کشور ورود کند تا آن زمان ببینیم که این ریخت و پاش‌ها جمع خواهد شد یا نه. البته دوست دارم در انتهای صحبتم به تمامی باشگاه‌هایی که قراردادهای نجومی می‌بندند این هشدار را بدهم که اگر زمانی نتوانند با وجود چنین سروصداهایی درنقل و انتقالات و هزینه‌های نجومی نتیجه لازم را کسب کنند چگونه پاسخگو هوادارانشان خواهند بود. 

انتهای پیام/

کدخبر: 797309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟