برای آخرین بازمانده از جام جهانی/ تمام سفیدها به قطر نرسیدند

به گزارش رکنا، آخرین دیدار مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر شب گذشته در ورزشگاه الریان قطر برگزار شد و تیم کاستاریکا موفق شد نیوزلند نگون‌بخت را با تنها گل جوئل کمپل در دقیقه 3 شکست داده و مسافر قطر شود.

rfwqrfwq

شاگردان اسکار رامیرس و تیم کاستاریکا که در منطقه کونکاکاف درجدال با تیم‌های مطرح آمریکا، کانادا و مکزیک و بالاتر از پاناما، جامائیکا، السالوادور و هندوراس، صرفأ به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آمریکا به رتبه‌ای بهتر از چهارمی دست نیافته و مجبور به حضور در مرحله پلی آف و رقابت با نیوزلند تیم اول منطقه اقیانوسیه شد.

از طرفی نیوزلند هم امیدوار بود تا به حکم سیستم انتخابی فیفا برای دومین بار رخت حضور در بزرگترین نمایشگاه فوتبالی را برتن کرده و بعد از 1982، 2010 و سه دوره غیبت، خود را برای اولین بار درکنار همسایه خود یعنی استرالیا در جام جهانی ببیند.

ff1oqaot

سرزمین پرنده کیوی این‌بار در پرواز ناکام ماند و واکنش‌های کیلور ناواس در قفس توری کاستاریکا تمامی امیدهای زردپوشان نیوزلندی را بر باد داد و سرخپوستان لوس تیکس برای پنجمین بار راهی جام جهانی شدند.

والبته در این مسیر اخراج باربا کاستاروزس که تنها 10 دقیقه از حضور او در میدان می‌گذشت هم به فرآیند سناریوی شب تلخ نیوزلند کمک کرد و اگر چه در پایان بازی تمام آمار و ارقام حکم به برتری بی چون و چرای زردپوشان دیار پرندگان کیوی می‌داد، سوت محمد عبداله حسن محمد داور اماراتی آب سردی بود برپیکر نیوزلندی‌ها که تا پای جان جنگیدند و ایستاده مردند.

بله یک گل و تنها یک گل فاصله غم و اندوه بود برای 2 سر متفاوت کره زمین و زردها گریستند.

فوتبال کاستاریکا با تاریخ بازیکنانی چون پائولو ونچاپ ، هرنان مدفورد و وینستون پارکر حالا به خود می‌بالد که وام‌دار این بزرگان بوده و نسل جدید بازیکنان این کشور هم فریاد خشم تاریخ سرخپوستان این کشور را در مستطیل سبز معنی کرده و شاید هم افتخار سال 2014 برزیل را دوباره در ویترین جام جهانی قراردهند و به جمع 8 تیم برتر راه پیداکنند. جاییکه تنها ضربات مرگبار پنالتی سد راه آن‌ها برابر هلند مدعی شد.

برای کاستاریکا راهی با افتخار پیش روست و برای مردان نیوزلند هم انتهای راه نیست که همیشه آخرین‌ها در تاریخ ماندگارترند.

انتهای پیام/

کدخبر: 792639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟