صعود مدودف به صدر و سقوط نواک جوکوویچ به رتبه سوم

به گزارش رکنا، در جدیدترین رده‌بندی تنیس مردان که امروز (دوشنبه) منتشر شد، دنیل مدودف با ۷۹۵۰ امتیاز بار دیگر در رتبه نخست جهان ایستاد و جای نواک جوکوویچ را گرفت. 

این برای دومین بار است که مدودف به جایگاه اول تنیس جهان می‌رسد، او در ماه مارس نیز به مدت سه هفته مرد اول تنیس جهان بود. 

با کسر امتیازات رولان گاروس سال قبل، جوکوویچ نیز با 2 پله سقوط به رتبه سوم جهان تنزل کرد تا رکورد صدرنشینی‌اش در ۳۷۳ هفته متوقف شود. نوله که سال قبل با عبور از راجر فدرر (۳۱۰ هفته) رکورددار صدرنشینی در تنیس مردان شد، تنها چهار هفته با رکورد اشتفی گراف آلمانی (۳۷۷ هفته) فاصله داشت تا رکورد کلی در میان مردان و زنان را هم به خود اختصاص دهد.

امتناع از تزریق واکسن تاوان سنگینی برای جوکوویچ در رقابت‌های این فصل داشت و علاوه بر محرومیت از حضور در چند تورنمنت مهم باعث شد تا او امتیازات زیادی نیز از دست بدهد. تنیس‌باز صرب در حالی امروز صدر جدول را به مدودف واگذار کرد که این بازیکن روس در سال ۲۰۲۲ تا به اینجا هیچ عنوانی کسب نکرده است و مدتی هم به علت جراحی از مسابقات دور بود. با توجه به اینکه ویمبلدون نیز امسال قرار است بدون امتیاز رنکینگ برگزار شود، اوضاع برای جوکوویچ بدتر هم خواهد شد و او به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با از دست دادن ۲۰۰۰ امتیاز دیگر در ماه آینده سقوط بیشتری در رده‌بندی خواهد داشت.

این برای نخستین بار طی ۱۹ سال گذشته است که هیچ‌یک از اعضای "بیگ ۳" یعنی جوکوویچ، نادال و فدرر جایی در دو رده نخست جدول ندارند.

الکساندر زورف آلمانی هم که این روزها به علت مصدومیت خانه‌نشین است برای اولین بار توانست به رتبه دوم جهان برسد. کسپر رود نایب‌قهرمان رولان گاروس نیز به رتبه پنجم تنیس جهان رسید تا به روند صعودی خود ادامه دهد.

از دیگر تغییرات قابل توجه رنکینگ این هفته می‌توان به صعود چشم‌گیر اندی ماری اشاره کرد. مرد اول سابق تنیس جهان که روز گذشته نایب‌قهرمان مسابقات اشتوتگارت شد، با ۲۱ پله صعود به رتبه ۴۷ رسید تا برای اولین بار بعد از عمل جراحی لگن در جمع ۵۰ بازیکن برتر رده‌بندی قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 791698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟