رونمایی از گزینه‌های جدید سرمربیگری استقلال در لیگ / چند خارجی به علاوه 3 گزینه ایرانی

به گزارش رکنا؛ تیم فوتبال استقلال که موفق شد بعد از نه سال به مقام قهرمانی در لیگ برتر ایران برسد به فاصله کمتر از 48 ساعت نیمکتش خالی از سرمربی شد چرا که فرهاد مجیدی با قراردادی به ارزش 1.35 میلیون دلار به تیم یازدهم لیگ امارات پیوست.

طبق شنیده‌ها اما مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال خیلی زودتر از افشای این موضوع، حقیقت را می‌دانسته بخاطر همین مذاکراتی را با یک گزینه داخلی و دو گزینه خارجی آغاز کرده بود. یکی از گزینه‌های خارجی استراماچونی سرمربی ایتالیایی الغرافه قطر است که مذاکرات خیلی زود بخاطر بدهی سنگین استقلال به این مربی متوقف شد. آجرلو به سراغ جواد نکونام رفت تا کاپیتان سابق این تیم و سرمربی فعلی فولاد را به تهران بیاورد اما نکونام به واقع صحیح‌ترین تصمیم را گرفت و در اهواز ماند.

حالا آجرلو چندین راه را برای تعیین و تکلیف شرایط استقلال مدنظر قرار داده است. 3 گزینه داخلی از جمله ساکت الهامی، رضا عنایتی و شاید مهدی رحمتی مدنظر باشگاه استقلال هستند. هرچند هنوز برای تصمیم‌گیری زود باشد اما ترکیبی از حضور این نفرات در کنار گابریل پین می‌تواند یکی از راهکارهای آجورلو برای نیمکت آبی‌پوشان باشد. 

از سوی دیگر شاید استقلال گابریل پین را به عنوان سرمربی فصل بعد معرفی کند؛ که به عقیده بسیاری اصلی‌ترین نقش را در قهرمانی استقلال همین فرد ایتالیایی داشته است. پین ایتالیایی ساختار دفاعی استقلال را به بهترین شکل ممکن تقویت کرد تا این تیم رکورد دریافت کمترین گل خورده را در لیگ برتر ثبت کند و به مقام قهرمانی برسد. مذاکرات اولیه با پین مثبت بوده و دستیار فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم به آجرلو گفته در صورت پذیرش این سمت، یک دستیار ایتالیایی نیز به کادرش اضافه خواهد کرد. البته اینکه پین نفر اصلی باشد یا در کنار مربی ایرانی نفر دوم باشد همچنان با شک و تردید روبرو است اما در صورتی که وی به عنوان نفر اصلی روی نیمکت بنشیند، یک تا چند دستیار سرشناس ایرانی نیز کنار وی خواهند بود.

از سوی دیگر رزومه چند مربی سرشناس خارجی مدنظر استقلالی‌ها قرار گرفته و شاید در نهایت این نفرات طی روزهای آتی موردتوجه استقلالی‌ها قرار بگیرند. باید دید در روزهای آتی چه اتفاقی برای استقلال و نیمکت این تیم رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

کدخبر: 790182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟