سلمانی: استقلال با مجیدی کاری کرد کارستان/ اسکوچیچ حق زیادی گردنم دارد/ از دعوت شدن به تیم ملی ناامید نمی‌شوم

به گزارش رکنا، « جعفر سلمانی » مدافع سابق تیم صنعت نفت آبادان که در لیگ بیست و یکم از تیم پورتیمننزه پرتغال به استقلال پیوست و توانست عملکرد خوبی برای آبی‌ها داشته باشد، به مهره ثابت ترکیب اصلی «فرهاد مجیدی» تبدیل شد. برهمین اساس خبرنگار ورزشی رکنا گفت‌وگویی با این مدافع 25 ساله داشت که در ادامه آن را می‌خوانید:

*اول از همه درمورد قهرمانی بدون باخت استقلال و تاریخ‌سازی‌اش در لیگ برتر برایمان صحبت کنید؟

تیم استقلال دراین فصل کاری کرد، کارستان. ما پس از 9 سال ناکامی در کسب قهرمانی لیگ برتر، تمامی رکوردها را با «فرهاد مجیدی» به عنوان یک مربی جوان و کاربلد شکستیم. از همان اول فصل تصمیم گرفته بودیم که صدرجدول را به هیچ عنوان از دست ندهیم. کمتر به حواشی بپردازیم و بیشتر درمتن حرکت کنیم. برای همین نیز تمام تمرکزمان را بر روی تیم خود و بازی‌هایمان گذاشتیم و توانستیم با اقتدار قهرمان لیگ شویم. فکر می‌کنم رکوردی که استقلال دراین فصل (بدون باخت) زد و قهرمان شد، کمتر تیمی بتواند به این زودی‌ها به آن دست پیدا کند.

214648

*دراین فصل از رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتید با گلزنی‌هایتان به نوعی اثبات کردید که چرا «فرهاد مجیدی» به حضور شما درترکیب تیمش اصرار داشته است؟ نظرتان در این مورد چیست؟ 

بله. پس از آنکه از تیم پورتیموننزه پرتغال راهی استقلال شدم، تمام هم و غمم این بود که به سرعت خودم را با فضا و جو تیم پرطرفدار و عنوان‌دار آسیا تطبیق دهم. البته دراین مسیر آقا فرهاد و همینطور بازیکنان باتجربه تیم خیلی کمکم کردند. قطعا مطلع هستید که بازیکنان شهرستانی هنگامی به 2 تیم سرخابی می‌پیوندند، انتظارات و توقعات از آن‌ها بسیار بالا است. باید فضای سنگینی را تحمل کنند. اما به یاری خدا و تجربه‌ای که درتیم صنعت نفت، تیم ملی و لیگ پرتغال کسب کرده بودم، توانستم به سرعت درفضا و تیم استقلال جا بیفتم و ازسویی اعتمادی که آقای مجیدی بهم کردند نیز مزید برعلت شد تا بتوانم جواب اعتماد این مربی خوش فکر و آینده‌دار را بدهم و درادامه، فصلی رویایی را دراستقلال سپری کنم که با قهرمانی بدون شکست درتاریخ جاودانه‌ شد.

*همکاری با «فرهاد مجیدی» و کادر او چطور بود؟

همکاری با آقای مجیدی فوق‌العاده است. گرچه با مربیان بزرگی کار کردم و از همه آن‌ها چیزهای زیادی یاد گرفتم و از همین جا از تمامی‌شان تشکر می کنم، اما از آقا فرهاد دراین یک سال چیزهای فراوانی آموختم. او از جمله مربیانی است که به جوان‌ها بها داده به آن‌ها اعتماد می‌کند. این درشرایطیست که چنین کارهایی را کمتر مربی درایران انجام می‌دهد. آن هم مربی در لول او که شاغل در تیم بزرگی مثل استقلال است. اما آقای مجیدی به جوان‌ها اعتماد کردند و‌ نتیجه اعتمادشان را نیز از آنها گرفت. جدا از آن سرمربی تیم و کادرشان به خوبی می‌دانستند ازهربازی چه چیزی می‌خواهند. به همین خاطر برای هربازی استراتژی و راهبرد خاصی را طراحی می‌کردند تا بچه‌ها طبق آن پیش بروند. واقعا کار کردن با آقا فرهاد به شدت لذتبخش است.

492027_427

*شنیده می‌شود که «محمد نادری» قصد دارد به استقلال بازگردد با توجه به اینکه با او هم‌پست هستید با این موضوع مشکلی ندارید؟

هر بازیکنی که به تیم استقلال بیاید، قدمش بر روی چشمانم جای دارد. به شخصه از رقابت کردن هیچ ترس و هراسی ندارم، رقابت سالم را اساسا دلیل پیشرفت و ترقی می‌دانم. بنظرم هربازیکنی که از رقابت کردن واهمه داشته باشد و بترسد، باید فوتبال را کنار بگذارد. خوشبختانه به توانایی‌های خودم اعتماد و اعتقاد دارم برای رقابت کردن با هر کسی آماده‌ام، زیرا اینکار یقینا به پیشرفتم کمک خواهد کرد. زیرا اگر یک رقیب قوی و جدی درکنارتان نباشد، احتمالا کم کم انگیزه‌تان را از دست می‌دهید. این موضوع برای هر بازیکنی که درصدد رسیدن به تیم ملی کشورش است، بسان سم و زهر مهلکی می‌ماند.

*شما اغلب درسیستم 4 دفاع، دفاع چپ بازی می‌کردید ولی باتوجه به سیستم 3 دفاع استقلال در لیگ امسال به وینگ بک چپ آمدید چطور با این تغییر سازگار شدید؟ 

پست اصلی‌ام وینگر چپ و معکوس است. حتی گاها درتیم امیدهای صنعت نفت در نقش مهاجم سایه هم بازی می‌کردم، اما هنگامی که دراگان اسکوچیچ هدایت صنعت نفت را برعهده گرفت، مرا درپست فولبک و‌  وینگ بک چپ وگاها در راست خط دفاعی بازی داد. به شخصه هیچ مشکلی با این موضوع نداشتم. دراگان حتی در تیم ملی هم ازمن درپست مدافع ایستا درسمت راست استفاده کرد. به احترام اسکوچیچ که حق زیادی به گردنم دارد و چیزهای زیادی از او آموختم، بازی کردم. اساسا با بازی درهرپستی که مربی ازم بخواهد مشکلی ندارم و برای تفکرات و برنامه‌های مربیان احترام ویژه‌ای قائل هستم. برای همین بود، هنگامی که آقای مجیدی ازم خواستند که به‌عنوان‌ وینگ بک چپ (پیستون چپ) در استقلال بازی کنم، با کمال میل از بازی در این پست استقبال کردم. ضمنا  آقا فرهاد درفاز حمله نیز آزادی عمل بسیاری را بهم دادند و توانستم در طول فصل چندین گل را نیز برای موفقیت تیمم به ثمر برسانم. مربیان بهم بازیکن چند پسته لقب داده‌اند و این مساله برایم اصلا جای نگرانی ندارد.

cy3lfpqc

* با توجه به درخشش شما دراستقلال و حضورتان درلیگ پرتغال آیا امکان دارد دوباره لژیونر شوید؟

هر بازیکنی دوست دارد که لژیونر شود، زیرا اینکار هم او را کاندیدای حضور درتیم ملی می‌کند و هم برکیفیت فوتبال و نهایتا فوتبال کشورمان‌ اضافه خواهد کرد. با لژیونر شدن می‌توان فضای جدیدی را تجربه کرد. بازیکنان دربرگشتن به کشور قادر خواهند بود که تجربیات خود را به جوان‌ترها منتقل کنند. قطعا بنده ازاین قاعده مستثنی نیستم.

*برنامه‌تان برای فصل بعد چیست، آیا درصورت دریافت پیشنهادات چشم‌گیری مایل به جدایی از استقلال هستید؟

همانطور که قبل‌تر گفتم، فعلا باید استراحت کنم، چرا که یک فصل طولانی و خسته کننده را سپری کردم و شدیدا به استراحت نیاز دارم.فعلا باید از قهرمانی فوق العاده استقلال لذت ببرم. قراردادم با باشگاه 2 ساله است، فعلا هیچ چیزی در این خصوص مشخص نیست.فعلا بازیکن استقلال هستم و هنوز برنامه‌ای برای فصل بعد ندارم. اولویتم درایران استقلال است.درنهایت هرچه خدا بخواهد، همان می‌شود.

*شما بعد از پیوستن به استقلال و با وجود عملکرد خوبی که داشتید دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشدید خودتان این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هنوز جهت دعوت به اردوی تیم ملی ناامید نیستم. با توجه به شناختی که از آقای اسکوچیچ دارم، هنوز امیدوارم که به تیم ملی کشورم دعوت شوم. برخی‌ها بهم می‌گویند دراگان با بکار گرفتن شما درپست غیرتخصصی فولبک ایستای سمت راست ( درهر 2 بازی مقابل سوریه) سبب شد که رسانه‌ها شدیدا به شما حمله کنند و شما را درقواره تیم ملی ندانند. همین عامل باعث شد که دراگان، دیگر شما را به تیم ملی دعوت نکند. اما من همواره به تفکرات و اندیشه‌ها و نظرات مربیانم احترام گذاشته و خواهم گذاشت. این در ژن و خون و تربیتم است. اساسا با چنین تفکری رشد کرده‌ام. ازهمین جا هم اعلام می‌کنم که برای نظرات و انتخاب‌های آقای اسکوچیچ احترام ویژه قائل هستم. چه درتیم ملی کشورم باشم و چه نباشم بهترین‌ها را برای تیم ملی وطنم و آقای اسکوچیچ آرزومند میکنم. اما همیشه یاد گرفته‌ام که ناامید نشوم و به‌ جای غر زدن، تلاشم را مضاعف کنم. چون از دل سختی‌ها و شاید غیرممکن ها بیرون آمده‌ام و به اینجا رسیدم، بنابراین برای پوشیدن لباس مقدس تیم ملی کشورم،  بشدت می جنگم و مطمئن باشید لحظه‌ای ازآن غافل نخواهم بود.

61949895

*بهترین بازیکن لیگ بیست و یکم از نگاه شما چه کسی بود؟

«سید حسین حسینی» کاپیتان بااخلاق و متواضع بنظرم شایستگی این را دارد که به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شود. چون فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سرگذاشت همه ما و باشگاه بزرگ و پر افتخار استقلال به او افتخار می‌کنیم.

*صحبت پایانی.

به مردم خوب و خونگرم آبادان از ته دل تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند به خانواده‌های داغ دیده صبر بدهد.

گفت‌وگو از ترنم کشاورز

کدخبر: 787370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟