توصیف جالب فیبا از بازی ایران و قزاقستان در انتخابی جام‌جهانی بسکتبال

به گزارش رکنا، 2 پنجره از مسابقات مقدماتی جام جهانی بسکتبال فیبا 2023 انتخابی آسیا به پایان رسید و در حالی که هنوز یک پنجره دیگر باقی‌مانده است لحظات کلیدی در این بازی‌ها وجود داشته و به همین دلیل FIBA (فدراسیون جهانی بسکتبال) گزارشی از چهار اتفاق مهم پنجره دوم رقابت‌ها در قاره کهن منتشر کرد که دیدار ایران - قزاقستان نیز جزو آن‌ها است.

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارش خود آورده است: قزاقستان در دومین بازی خود در مقدماتی جام‌جهانی بازی می‌کرد. آخرین دیداری که آنها برای یک مقام در جام‌جهانی 2019 بازی کردند، پس از تنها 4 پیروزی در نهایت ناامید شدند. آنها قبلاً در مسابقات مقدماتی جام جهانی قبلی مقابل ایران بازی کرده بودند و در هر 2 بازی شکست خوردند - از جمله شکست 21 امتیازی تقریباً در همان تاریخ 4 سال پیش در 22 فوریه 2018. ایران در 2 بازی اول خود در پنجره اول برتری داشت. بنابراین با وجود اینکه چندی پیش در مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل سوریه شکست خورده بودند، اکثر آنها مطمئن بودند که ایران همچنان در خانه شانس بالایی برای رسیدن به پیروزی دارد.

در ادامه فیبا نوشت: به نظر می‌رسید ما به سمت یک بُرد دیگر برای ایران پیش می‌رفتیم زیرا آنها در پایان کوارتر سوم با 13 امتیاز برتری داشتند؛ اما نیکولای باژین نقشه و برنامه دیگری برای کوارتر پایانی بازی داشت. مهاجمی که، در نهایت 6 شوت از هشت شوت آخر خود را انجام داد که پنج ضربه از آن 6 ضربه پایانی، سه امتیازی بود، که باعث شد قزاقستان در کوارتر چهارم 61-58 پیش بیفتد.

فیبا افزود: قزاقستان ادعا کرد که ممکن است یکی از بزرگترین بردهای برنامه تیم ملی آن‌ها در سالیان اخیر باشد. آنها باید در دومین بازی پنجره دوم خود باید بحرین را شکست می‌دادند. در نهایت باعث شد که قزاقستان به دور دوم صعود کند و همچنین تنها تیم بدون شکست باقی‌مانده در مسابقات مقدماتی آسیا در بین تیم‌هایی بود که 4 بازی انجام داده‌اند. این برد همچنین این سوال را ایجاد کرد که آیا قزاقستان کم ارزش‌ترین تیم حال حاضر آسیا است یا خیر؟

در پایان این مطلوب نوشته شده است: به همان اندازه که این بُرد برای ایران بزرگ بود، به همان اندازه هم شکست برای ایران بود. آنها هنوز از شکست اخیر مقابل سوریه و شکست در خانه پس از دو رقمی شدن مطمئناً نیش زده بودند. این احتمالاً می‌تواند برای ایران چیز خوبی باشد، اگر آنها بتوانند از باخت به عنوان یک امتیاز جمع‌آوری استفاده کنند، البته به دور دوم راه یافته بودند.

انتهای پیام/

کدخبر: 786863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟