شکوری: از نتایج ایران در جام جهانی می ترسم/ مجمع به ضرر فوتبال کار نکند/ چرا باید برای بازی‌های تدارکاتی التماس کنیم؟

ابراهیم شکوری دبیر سابق فدراسیون درباره لغو بازی دوستانه ایران و کانادا و صحبت‌های میرشاد ماجدی و حمله به وزارت ورزش و رسانه‌ها به رکنا، گفت: در اینکه سرپرست تیم ملی و سرپرست فدراسیون کار خود را خوب انجام می دهند شکی نیست ولی ما 4 فیفا دی را از دست داده و حالا باید به قطر برویم و به التماس تیم‌ها بیفتیم، این جای توجیه نداشته و بحث لغو بازی ایران و کانادا قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: ما همیشه تنش‌های  سیاسی را در فوتبال دخالت داده و حتی این دخالت در فوتبال داخلی هم مشهود بوده است. چه زمانی که من در فدراسیون بودم و چه در زمانی که من هم نبودم این روال بوده است. در فدراسیون ما ساختار و یا چارت حرفه‌ای وجود ندارد و جایی در فدراسیون هست که زیر نظر دبیرکل هم هست اما از ایشان پیروی نمی‌کند،. چرا که هیچ چیز سرجایش نیست. زمان من هم  چنین اتفاقی وجود داشت و وقتی از بیرون برای فدراسیون دستور صادر شده و دبیرکل هم حق اظهار نظر ندارد همین اتفاقی رخ می‌دهد که شاهدش هستیم. متاسفانه برخی افراد در بیرون از فدراسیون هم رانت لاز م را دارند و هم مسیر درست را دور زده و کار خود را انجام می دهند.

شکوی خاطرنشان کرد: در واقع آن کسی که در فدراسیون باید عوض شود هیج وقت عوض نشده و حتی رییس و دبیر هم عوض می‌شود اما شخص یا اشخاصی که همچنان بیرون هستند، برای فدراسیون تعیین تکلیف می کنند. این روزها چرا باید حمید استیلی سیبل شود؟ چرا به دنبال مقصر اصلی نیستیم؟ من با بعضی از صحبت‌های ماجدی در خصوص اینکه نباید خبر از فدراسیون به بیرون درز پیدا کند موافقم و توجیهی ندارد.

وی درباره عدم دریافت مجوز شورای برون مرزی در خصوص سفر کانادا، گفت : ببینید برای یک سفر باید تمامی ارکان فدراسیون ازجمله بخش‌های حقوقی، دبیر و تشریفات وارد عمل بشوند ولی این اتفاق نیفتاده و همانطور که گفتم نیروی فشار بیرون از فدراسیون همه را دور زده و کار خود را انجام می‌دهد.

دبیر سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: علی کفاشیان حرف‌هایی را زد که من با بخشی از صحبت‌های او در خصوص اینکه مجمع باید منافع را در نظر بگیرد موافقم و مجمع پیش‌رو نباید محلی برای یارکشی و ضرر زدن به فوتبال مملکت باشد.

شکوری عنوان کرد: من می‌ترسم در جام جهانی پیش‌رو نتایج بدی بگیریم و موجب سرافکندگی مردم شود. به خصوص اینکه بازی‌های ما مقابل انگلیس و آمریکا جنبه غیر فوتبالی هم دارد. اعضای مجمع باید بدانند که با رای آنها افرادی برای رای گیری به آن راه پیدا کرده‌اند که برای فوتبال قرار است تصمیم بگیرند. مسیری که همیشه ما رفتیم اشتباه بوده و باید واقعا فکری به حال این فدراسیون کرد.

وی در خصوص عدم برخورد با آن مجموعه‌ای که در فدراسیون سرخود کار می‌کنند، گفت : من فکر می‌کنم یا ماجدی خیلی  مشغول است یا قدرت برخورد با آن را ندارد. این قدرت رانت لازم را برای اداره فدراسیون از بیرون دارد و بلای جان آن شده است. در این‌باره در همه جای جهان چارت حرفه‌ای موجود است که کمیته‌ها زیر نظر رییس و دپارتمان‌ها با دبیر مستقیمأ کار می‌کنند، ولی اینجا کاملا برعکس بوده و همان نیرویی که گفته شد و برای فدراسیون از خارج آن تصمیم می‌گیرد همه کاره است.

انتهای پیام/

کدخبر: 785537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟