ورمرزیار: استقلال یک فوتبال اقتصادی و ایتالیایی را ارائه داد

«صادق ورمزیار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار رکنا ورزشی درخصوص قهرمانی استقلال و عملکرد این مجموعه درفصل اخیر اظهار داشت: استقلال در طول فصل روند رو به رشدی داشت، اوایل فصل شاید خیلی خوب شروع نکردند اما درادامه یک فوتبال اقتصادی و ایتالیایی را ارائه دادند و در مجموع عملکرد خوبی داشتند و توانستند با یک خط دفاع آماده، کار را به خوبی پیش ببرند و درهیچ دیداری بازنده نباشند. نتایجی کسب کردند که به آن ها کمک کرد در صدر جدول باقی بمانند. 

وی افزود: به نظر من این روند و سیرصعودی و موفقیت از 3 بعد قابل بررسی است؛ به ترتیب بعد مدیریت، کادرفنی و بازیکنان که به هر سه خسته نباشید می گوییم آن ها عملکرد مطلوبی داشتند. همه در حد خودشان زحمت کشیدند تمام بازیکنان خوب بودند از گلر تا خط دفاع همه ی توانشان را برای کسب این موفقیت به کار بردند. این قهرمانی را به همه هواداران استقلال هم تبریک می گویم امیدوارم که این پیروزی ها تداوم داشته باشد‌.

پیشکسوت استقلال در رابطه با دلایل اصلی موفقیت استقلال پس از چند سال ناکامی عنوان کرد: اصلی‌ترین دلیل موفقیت استقلال عملکرد خوب پین در ایجاد هماهنگی در خط دفاعی آبی پوشان بود. سال‌های قبل در دوره استرا و شفر هم استقلال خوب بازی می‌کرد و حملات منسجمی داشت و خوب گل می زد. آن زمان هم بهترین خط حمله‌ها را داشتیم اما چون بهترین خط دفاع را نداشتیم نمی‌توانستیم قهرمان شویم. وجود یک خط دفاعی خوب توانست ما را موفق کند.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا استقلال می تواند این روند را سال آینده هم در پیش بگیرد" پاسخ داد: خیلی سخت است اما غیر قابل دسترسی نیست. می توان با آنالیز و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت، عنوان قهرمانی را برای سال آینده هم حفظ کرد اما کار سختی است. 

ورمزیار در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم گفت: در این رابطه بهتر از بعد از انجام بازی آخر استقلال و در پایان لیگ صحبت کنیم چون ممکن است در آستانه رکوردزنی استقلال متهم به بر هم زدن تمرکز تیم و بازیکنان شویم.

انتهای پیام/

کدخبر: 784620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟