منافی: بازی با شهر خودرو دشواراست/ پرسپولیس امسال خیلی ثبات نداشت/ تمیروف خرید ناموفقی بود

جواد منافی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط پرسپولیس پیش از بازی با شهر خودرو اظهار کرد: در هر صورت تیمی که در حال سقوط است مسلمأ توان تلاش و توان خود را می‌گذارد تا به امتیاز برسد، چون آخرین فرصت آنها است که اگر امتیازی نگیرند باید آنها را جزو تیم‌های سقوط کرده محسوب کنیم. بازی آسان نیست و درست مانند آنها شرایط پرسپولیس هم به شکلی است که در لیگ و جام حذفی قهرمان نشده و به همین دلیل محکوم است بجنگد تا رده دومی را از دست ندهد و می‌توانم بگویم همه چیز دست خود پرسپولیس است. امیدوارم لیگ را با خوبی خوشی تمام کند زیرا مهم است لیگ را با جایگاه دومی به اتمام برساند.

وی افزود: تیم ته جدولی شهر خودرو دنبال رسیدن به امتیاز کامل  در بازی با شاگردان گل‌محمدی است و این نشان می‌دهد پرسپولیس باید هوشمندانه و با تمام وجود بازی کند. در هر صورت 2 بازی آخر بچه‌ها به دلیل هواداران باید بجنگند و تلاش کنند تا دومی در لیگ را تصاحب کنند. از طرف دیگر نیز سپاهان به پرسپولیس نزدیک شده و مطمئن می‌جنگند تا دوم شوند. در صورتی که شرایط پرسپولیس از همه نظر عالی باشد خیلی راحت از سد شهر خودرو بگذرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه ارزیابی‌اش از عملکرد این تیم در فصل جاری چیست، گفت: امسال شرایط خیلی فرق داشت و عوامل زیادی در این راه بودند که در نتیجه‌گیری پرسپولیس خیلی بی تاثیر نبود. ثبات و طراوت سال‌های قبل را در ساق‌های بازیکنان پرسپولیس شاهد نبودیم، همچنین مشکلات مدیریتی، مشکل مالی و از همه مهم‌تر رفتن بازیکنان تاثیرگذار در این موضوع دخیل بودند. در هر صورت گرفتن بازیکنان جایگزین که نتوانستند خیلی خوب انتظارات برآورده کنند.

منافی تصریح کرد: در فصل جاری بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب از موقعیت‌ها استفاده نمی‌کردند و گل‌های بدی هم نسبت به سالیان گذشته دریافت کردند. گلرها ثبات نداشتند، تغییر تحولات در بخش دفاعی زیاد بود. مشکلات مدیریتی وقت از جمله اختلاف با کادرفنی و دیر انتخاب شدن مدیرعامل جدید و اعضای هیئت مدیره از جمله عوامل تاثیرگذار دیگری بودند که ضربه بدی به پیکره پرسپولیس وارد کرد. تمام این موارد دست به دست هم داد تا پرسپولیس ثبات نداشته باشد.

وی افزود: بازیکنانی که به تیم اضافه شدند در مواجه با آنهایی که از تیم رفته بودند سطح فنی پایین‌تری داشتند. مسلمأ برای سال آینده باید بتوانند نفرات تاثیرگذار بیشتری را به تیم وارد کنند تا مشکلات گلزنی را حل کنند. در هر صورت بازیکنانی هم که از قبل در ترکیب تیم حضور داشتند در حد اندازه خودشان نبودند و مفید ظاهر نشدند. خیلی‌ها این فکر را داشتند با خرید تمیروف مشکل گلزنی پرسپولیس حل شود و با وجودی که خیلی دونده و پر تلاش بود اما نتوانست در بخش هجومی خیلی به تیم کمک کند. مهاجم با گل‌زدن زنده است و بازیکنی که نتواند مشکل گلزنی را حل کند می‌توان اینطور گفت خرید ناموفقی بوده است. من به عملکرد او در این مدت نمره قبولی نمی‌دهم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا موافق ماندن یحیی برای سرمربیگری این باشگاه در فصل آینده است یا خیر، عنوان کرد: در ابتدا باید بازی‌ها تمام شود تا تکلیف مشخص شود که آیا 2 طرف مایل به ادامه همکاری هستند یا خیر. البته همه چیز بستگی به تصمیم وزارت ورزش و همچنین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دارد تا تکلیف مشخص شود. انشاالله بهترین تصمیم برای پرسپولیس اتخاذ شود.

منافی در واکنش به جذب نفراتی مانند نوراللهی، بیرانوند یا پور علی‌گنجی عنوان کرد: اگر پرسپولیس سال آینده بازیکنان موثری  مانند علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی یا حتی مرتضی پور علی‌گنجی را بتواند به ترکیب خود اضافه کند، شرایط برای ما خیلی بهتر خواهد شد. هر چه نباشد این نفرات دارای تجارب خوبی در بخش ملی هستند و اگر بخواهیم دوباره چهره یک تیم مدعی به خود بگیریم باید نفرات خوبی به ترکیب اضافه شوند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 783594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟