عبدی: قهرمانی کافا مبارک مردم ایران باشد/ نیاز به بازی دوستانه داریم

حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان ایران در گفت‌وگو با رکنا در خصوص قهرمانی در کافا اظهار داشت: اولا این قهرمانی را به تمام مردم ایران تبریک می‌گویم چون این قهرمانی متعلق با آنهاست و به فدراسیون و خانواده‌های بچه‌ها هم تبریک می‌گویم و خوشحالم با این قهرمانی توانستیم شادی را به آنها هدیه کنیم. این یک افتخار بزرگ بود و خوشحالم بخشی از این افتخارآفرینی بودم.

وی افزود: وظیفه سنگینی روی دوش من بود و تجارب گران‌بهایی را بدست آوردم و حتی اگر قهرمان هم نمی‌شدیم، چیزی از ارزش‌های تیمم کاسته نمیشد. رقابت‌های کافا شبیه به بازی‌های دوستانه بود. می‌دانید که شخصیت این نوجوانان در غالب بازی‌های خارج از کشور شکل گرفته و همچنین اینکه یکسری اصول حرفه‌ای بین‌المللی را از قبال این بازی‌ها یاد می‌گیرند. خداراشکر که قهرمان شدیم و بازی فینال را از تیم تاجیسکتانی بردیم که در سطح نوجوانان جام جهانی بازی کرده و خود را در این رده سنی مدعی می داند.

عبدی همچنین درباره سطح بازی‌ها گفت: افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان از تیم‌هایی هستند که در این چند سال گذشته پیشرفت وحشتناکی در رده پایه داشته‌اند و همه خوب بودند. عراق ، بحرین و اردن هم در این مدت راه را بسیار خوب طی کرده و برای خود اسمی دست وپا کرده‌اند. در این دوره از بازی‌ها اسم تیمها برایمان مهم نبود، بلکه آمادگی و سطح کیفیت آنها در اولویت بود. تیم افغانستان حدود 9 ماه، قزقیزستان حدود یکسال، ازبکستان هم 2 سال در اردو بودند. این دوره از رقابت‌های کافا از نظر فنی بالاتر از رقابت‌های 2 سال قبل بود و همه برای دیده شدن زحمت بسیاری را متحل شده بودند.

عبدی دباره انتخاب نفرات هم افزود: 57 نفر را مدنظر داشتیم که از بین آنها 35 نفر انتخاب شدند که در عرض 10 روز 23 نفر نهایی  را با خودمان به مسابقات بردیم. این را هم اضافه کنم که خیلی‌ها تمرین نداشتند و رقابتهای باشگاهی هم در ایران تعطیل بود. البته که بعضی از باشگاه‌ها مثل سپاهان درفصل تمرین بودند و ما مجبور بودیم که خیلی سریع تمرین کنیم و در نهایت در جام کافا بازی به بازی بهتر شدیم و به نظر من  بهترین بازی که در این تورنمنت انجام دادیم، بازی نهایی بود که 7 گل به تاجیکستان زدیم و قهرمان شدیم.

وی ادامه داد: من سرمربی تیم ملی هستم و این بازی‌ها من رو گول نخواهد زد و بازیهای سنگین قهرمانی آسیا را در پیش داریم و باید برای آنجا آماده شویم.

عبدی در خصوص میزبان و تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت : سوم خرداد قرعه کشی انجام خواهد شد. ما می‌توانستیم میزبانی بگیریم اما در آن دوران درگیر بودیم و حالا بحرین به عنوان میزبان در سید یک قرار میگیرد و از این موضوع نهایت بهره را میبرد. با فدراسیون حرف زدیم که حداقل 4 بازیتدارکاتی خوب داشته باشیم و با بهترین فرم به بحرین سفر کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 783099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟