اورسجی:  تصمیم داریم مسابقات قهرمانی جهان و آسیا برگزار کنیم/ تعویق بازی‌ها برنامه‌های ما را دچار مشکل کرد/

عباس اورسجی در گفت‌وگو با رکنا، در واکنش به لغو بازیهای آسیایی اظهار کرد: تعویق بازی‌ها، برای ما خیلی خوب نبود به جهت اینکه از سال گذشته ما و زودتر از سایر رشته‌های ورزشی اردوهایمان را شروع کرده بودیم. معمولأ در ادوار گذشته حداقل بین ده تا 12 اردو برای کبدی‌کاران تدارک می‌دیدیم اما تا بیست روز پیش که آخرین اردوی ما بود حداقل 9 اردو تشکیل شده بود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پیش از اعزام ورزشکاران به هانگژو این عدد برای آقایان و بانوان روی هم رفته به عدد 36 می‌رسید که یک عدد بی سابقه از لحاظ تدارک اردو برای ورزشکاران می‌توانست باشد.

وی افزود: طی مکاتبات انجام شده تصمیم بر این بود، تا چند روز آینده اردوی تدارکاتی مشترک با پاکستان در ایران داشته باشیم. همچنین قرار بود تا 40 روز دیگر برای برپایی اردوی تدارکاتی به کشور کره سفر کنیم اما با این اتفاق ناخواسته تمام برنامه‌ریزی‌های ما بهم ریخت. البته همین امروز با رییس فدراسیون جهانی کبدی در حال صحبت بودیم تا احتمالأ تصمیمی گرفته شود برای برگزاری یک دوره مسابقات قهرمانی جهان یا آسیا تا حداقل ورزشکاران ما از این جهت آسیب نبینند. تا یک یا دو هفته آینده درباره این موضوع اعضای هییت رییسه تصمیم‌گیری خواهیم کرد. برای مسابقات جز ما چند کشور دیگر هم برای میزبانی اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از بررسی نهایی خیلی زود میزبانان این 2 رویداد مشخص خواهد شد. به دلیل مشکلات ویروس منحوس کرونا و اینکه همزمان یک شخص خاص سکان‌دار فدراسیون جهانی و آسیایی بود همین امر روی برنامه‌های ما تاثیر منفی گذاشته بود. اکنون در حالت جمع‌آوری کشورها هستیم تا ببینیم آن‌ها چه درخواستی برای مسابقات پیش‌رو دارند تا براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

رییس فدراسیون کبدی درباره اتمام قرارداد مربیان تیم ملی گفت: قرارداد مربیان ما تا پایان بازیهای آسیایی هانگژو این بود اما متاسفانه روز 16 اردیبهشت که خبر تعویق بازی‌های اسیایی اعلام شد. تصمیم ما این شده که اگر تاریخ مجدد بازی‌ها به نحوی باشد که کمتر از یک سال باشد با همین مربیان ادامه دهیم و ماهی یک بار هم برای کبدی‌کاران اردو تدارک ببینیم.تمام این موارد منوط بر این است چه تاریخی برای المپیک بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شود. اما اگر زمان رقابت‌ها خارج از برنامه ما باشد با این مربیان قطع همکاری خواهیم کرد. 

اورسجی درباره اینکه وضعیت این فدراسیون از لحاظ مالی چطور است، بیان کرد: خداراشکر خیلی مشکل مالی نداریم اما در واقع اگر اعزام‌ها یا بحث اردوهای تدارکاتی در میان بود قطعأ به مشکل می‌خوردیم. ابتدای سال جاری مسئولان کمیته ملی المپیک مقداری واریز برای ما داشتند و از این اتفاق جان تازه‌ای به فدراسیون ما داده شد، هر چند منتظریم در مسیر راه حمایت بهتری از ما شود. قطعأ با این بودجه نمی‌توانیم و باید تلاش کنیم با برگزاری لیگ‌، بتوانیم حامیان مالی منظمی جذب کنیم تا دیگر دغدغه از لحاظ مالی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 779697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟