نصر اصفهانی: فروغی از سایر ورزشکاران مجزا نیست

به گزارش رکنا، نشست خبری فدراسیون تیراندازی با حضور سرمربیان تیم‌های ملی، رئیس و دبیر فدراسیون تیر اندازی امروز چهارشنبه در محل این فدراسیون برگزار شد.

در همین رابطه محسن نصر اصفهانی سرمربی تپانچه در مورد ادامه اردوهای تیم ملی گفت: در ابتدا خدارا شکر که بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد. زیرا من تازه پس از ۶ ماه بعد از المپیک مسئولیت تیم را به عهده گرفتم و از این رو نیاز بود تا تیم به جام جهانی برزیل اعزام شود زیرا هم مربیان و هم ورزشکاران نیاز به حضور در مسابقات مصر داشتیم. البته طبق برنامه ریزی های انجام شده باید در ادامه مسیر مسابقات خودمان در آذربایجان حضور پیدا کنیم، هر چند هدف ما مسابقات قهرمانی جهان در مصر است که حکم سهمیه المپیک پاریس را برای ما دارد. با سیاست فدراسیون تصمیم داریم با تمام قوا در آذربایجان شرکت کنیم تا به شکل بهتری نفرات اصلی خودمان را شناسایی کنیم. در قهرمانی جهان مصر  در هر ماده ۴ سهمیه توزیع می‌شود و امیدوارم بتوانیم در آنجا سهمیه بگیریم. البته انتظار نداریم ورزشکاران در اولین رویداد موفق به اخذ سهمیه المپیک شوند بلکه هدف اصلی این است تا شانس خودمان را امتحان کنیم.

سرمربی تیم ملی تپانچه در مورد عملکرد تیم در جام جهانی برزیل گفت: ما به عنوان یار کمکی از رسانه ها یاد می‌کنیم. تازه ما ۱۵ یا ۲۰ روز بود که تیم را تحویل گرفته بودیم. تلاش کردیم در همان زمان با همان آمادگی که داشتند به مسابقه اعزام شویم. زیرا پس از اتمام المپیک تیراندازان حدود هشت ماه می شد که پس از المپیک در هیچ مسابقه‌ ای شرکت نکرده بودند.

نصر اصفهانی در مورد فروغی تصریح کرد: جواد فروغی نیز از دیگر ورزشکاران مستثنی نیست، چرا که هدف همه ورزشکاران رسیدن به مدال المپیک است و جواد فروغی هم در توکیو به این نقطه اوج خود دست یافت. پس از آن ورزشکار نیاز دارد با تمرکز بیشتر هدفگذاری و به سمت هدفش حرکت کند. امیدوارم فروغی در مسابقات پیش روی خودش دوباره بهترین عملکرد را داشته باشد. واقعیت امر این است یک ورزشکار پس از مدال طلای المپیک از اوج خودش دوباره فاشله بگیرد. خیلی سخت است یک ورزشکار به هدفش برسد و دوباره بخواهد به قله بالا برسد. وظیفه ما این است به ورزشکاران کمک‌ کنیم‌ تا دوباره به سر منزل مقصود و اوج خود برسند.

به گزارش رکنا، همپنین سید جواد موسوی دبیر فدراسیون در جریان این نشست در خصوص اینکه آیا مشکلات ساچمه و فشنگ حل شده است، گفت: تیراندازی یک ورزش ابزار محور است و ابزار هم تجهیزات لباس و مهمات و سلاح است. این‌ موارد هم تولید داخلی و هم خارجی دارد. البته میل ورزشکاران ما به سمت استفاده از مهمات خارجی است. خوشبختانه مشکل مالی برای ورود مهمات نداریم اما در این میان مقررات محدود کننده‌ای هم داریم‌. حداقل اینکه ورزشکاران ما بتوانند از مهمات با کیفیت استفاده کنند. در جلسات با وزارت دفاع به این نتیجه رسیدیم که این مهمات به کیفیت استاندارد برسند. ما که تولید کننده نیستیم و آنها را وزارت دفاع تولید می‌کند و ما تنها آن را خریداری می‌کنیم. هم کیفیت و هم قیمت آن در جلسات مورد بررسی قرار گرفته شده است. امیدواریم با همکاری وزارت دفاع و سایر ارگان‌ها و نهادها بتوانیم وارد کنیم. ما مشکل مالی نداریم، مهمات که از وزرات دفاع تولید می‌شود و به دست ورزشکاران می‌رسد زیرا ورزشکاران با ساچمه و فشنگ تمرین می‌کنند.

در اولین جلسه با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک مساله ما دفاع از عملکرد اهداف پروازی بود تا در کشورهای اسلامی نمایندگان بیشتری داشته باشیم. در چند سال اخیر نتیجه خوبی در اهداف پروازی نگرفته بودیم آن هم به واسطه عدم شرکت در مسابقات. سهمیه ما برای کشورهای اسلامی این نیست که تنها دارای یک سهمیه مرد و یک سهمیه در بخش بانوان باشیم و این سهمیه بنا به تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک می‌تواند بیشتر شود. ما این ظرفیت را داریم که تیم تراپ و اسکیت مردان کامل اعزام کنیم. مسابقات در قونیه برگزار می‌شود و قرار شده برای آمادگی بیشتر تیم ملی اهداف پروازی برای رسیدن به فرم بیشتر به مسابقات جایزه بزرگ قونیه اعزام شود.

نصر در پاسخ به این سوال که نگاه روی تپانچه بیشتر شده است چقدر امید است که در پاریس مدال تکرار شود گفت: قطعا هر چقدر موفقیت‌های بیشتری در مسابقات بین‌المللی به دست آوریم انتظارات هم بیشتر می‌شود. ما تلاش می‌کنیم که ورزشکاران ما بین ۱۰ نفر اول دنیا باشند زیرا این موضوع سبب می‌شود تا تیراندازان ما به فینال مسابقات راه‌پیدا کنند.

 باقری در مورد بازگشت الهه احمدی به تیم ملی گفت: هر ورزشکاری می‌تواند تصمیم بگیرد که برگردد و او تصمیم گرفت تا به تیم ملی برگردد. همین که شروع هم کرد با درخواست خودش بود. البته آنچه مسلم است آمادگی تیرانداز با حضور در تمرینات و همچنین مسابقات به دست می آید.

انتهای پیام

کدخبر: 779510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟