ژاوی: شرایط بارسلونا بهتر شده است/ بدترین دوران اقتصادی تاریخ باشگاه را تجربه می‌کنیم

به گزارش رکنا، تیم فوتبال بارسلونا فردا شب (سه‌شنبه) در هفته سی و ششم لالیگا در نیوکمپ به مصاف سلتاویگو می‌رود و ژاوی هرناندز در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: هافبک‌ها باید در مناطق خود به حریف فشار بیاورند و خطاها را تا حد امکان پایین نگه دارند. به نظرم یافتن جانشینی برای سرخیو بوسکتس با توجه به ویژگی‌های او دشوار است. در بازی فردا دلتنگ او خواهیم شد اما باید برنامه‌ریزی کنیم که بدون او بازی کنیم. بارسلونا باید حداقل دو بازیکن در یک پست داشته باشد. می‌خواهیم سبک بازی خود را بیشتر توسعه دهیم، به این ترتیب می‌توانیم سه امتیاز را تضمین و رتبه دوم را حفظ کنیم.

وی در خصوص اینکه از هافبک‌های تیم خود چه می‌خواهید، اینطور پاسخ داد: من می‌خواهم آنها موقعیت‌های بیشتری ایجاد کنند و توپ را از دست ندهند. وقتی توپ را از دست می‌دهیم به حریفان این فرصت را می‌دهیم که روی ضد حریف بازی کنند و وقتی توپ را داریم باید مسئولیت‌پذیر باشیم.

ژاوی در واکنش به اینکه منچسترسیتی در حال جذب هالند است و رئال مادرید امباپه را می‌خواهد. بارسلونا چطور، گفت: من فکر می‌کنم مهم است که ما نیروهای تقویتی را به تیم بیاوریم و همه کسانی که به ما ملحق می‌شوند خوش آمدید. اما به دلیل شرایط اقتصادی که داریم باید به سختی آن نگاه کنیم زیرا این بدترین دوران اقتصادی در تاریخ باشگاه است. باشگاه سخت کار می‌کند تا راه حل‌هایی برای رفع مشکلات پیدا کند. ما مشتاقانه منتظر فصل بعد هستیم و می‌خواهیم همه چیز را اصلاح کنیم. ارزش هیچ پروژه ورزشی دیگری را دست کم نمی‌گیریم. ما می‌بینیم که سیتی چیکار و چگونه پروژه ورزشی خودش ر‌ا مدیریت می‌کند.

وی افزود: من را نمی‌توان با هیچ مربی دیگری مقایسه کرد. کومان در موقعیت متفاوتی قرار داشت و اتفاقأ عملکرد خوبی هم به نمایش گذاشت. حالا من مربی هستم و فکر می‌کنم از ماه نوامبر که آمدم بهتر شده‌ایم و اعداد گواه این موضوع هستند. من از کومان به دلیل کارهایی که با تیم کرد انتقاد نمی‌کنم، اما واقعیت این است که ما پیشرفت کرده‌ایم.

سرمربی بارسلونا در مورد خروج قرضی ریکی پویگ برای فصل آینده از این تیم گفت: اکنون در مورد سه مسابقه آینده صحبت می‌کنیم. سپس در مورد خروج بازیکنان صحبت خواهیم کرد.

ژاوی در مورد اینکه آیا هالند را در مونیخ ملاقات کرد یا خیر، گفت: من زیاد به مونیخ رفتم (با خنده).

وی درباره اینکه شرایط تمدید قرارداد دمبله چطور پیش رفته است، گفت: یک بار دیگه می‌گویم همه بازیکنان باید خودشان را با شرایط اقتصادی باشگاه وفق بدهند. دمبله کمک زیادی به تیم می‌کند اگر چه آنقدر خوش شانس نبود که گلزنی کند ولی در سطح بالایی بازی می‌کند. مذاکرات با ایجنت آن در حال انجام همه چیز آسان نیست ولی امیدوارم بماند.

سرمربی بارسلونا در مورد عملکرد اوبامیانگ گفت: گل‌های اوبامیانگ عالی بود. او در محوطه جریمه خطر ایجاد و با حرکات خود به تیم کمک می‌کند.

ژاوی در پاسخ به این سوال که در 2 بازی مایورکا و بتیس، فرنکی آزادانه‌تر بازی کرد، اظهار کرد: فرنکی همیشه برای بازی کردن به آزادی نیاز داشته اما هر چه است آن عالی بازی می‌کند و من برای او از این بابت بسیار خوشحالم. آن در چند بازی تفاوت را ایجاد کرد و بعضی وقت‌ها از او می‌خواهم که به برخی از نقش‌های دفاعی پایبند باشد.

وی در مورد اینکه آیا روی روان فاتی کار می‌شود تا بدون ترس از مصدومیت بازی کند، گفت: البته ما با فاتی و همه بازیکنان روی این موضوع کار می‌کنیم. خاندرو بازیکن آکادمی و طوری بازی می‌کند که توپ را از دست ندهد. او می‌تواند در عمق یا در مرکز بازی کند. ما آن را برای بازی فردا همراه با آلوارو سانز دعوت کردیم و امیدواریم فردا دقایقی فرصت بازی داشته باشند.

انتهای پیام/

کدخبر: 778714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟