حاجی‌پور: مجیدی استقلال را فدای رکورد نکند/ سرمربیگری سپاهان برای نویدکیا زود بود

«افشین حاجی‌پور» در گفت‌وگو با رکنا، در مورد شرایط استقلال و رقابت این تیم در صدرجدول برای قهرمانی اظهار داشت: بازی استقلال و سپاهان حساسیت‌های زیادی داشت و اگر استقلال برنده می‌شد 95 درصد راه قهرمانی را طی می‌کرد و از این رو تساوی جای تاسف دارد. البته غیبت سیلوا کاملا محسوس بود. با این حال انتقادی به مدافعانی که بازی کردند وارد نیست چون آنها همه تلاش خود را کردند. این بازی بیشتر جنگ در وسط زمین بود و هافبکها نقش مهمی در دیدار استقلال و سپاهان ایفا کردند.

وی با اشاره به مشکل خط دفاعی استقلال در غیاب سیلوا تصریح کرد: روزبه چشمی از ابتدا هم بازیکن خوبی بود و همیشه در جدال با مهاجمان حرف اول را می‌زند با این حال او دفاع آخر نیست و برای این پست کند است. سیاوش یزدانی و مرادمند از بهترین‌ها هستند و از دست دادن آن‌ها در خط دفاع دست فرهاد را بسته بود اما باید قبول کنیم با آمدن سیلوا اوضاع بهتر شده و باید از این نفرات و توانایی‌هایشان استفاده کرد.

پیشکسوت باشگاه استقلال با انتقاد از برخی تفکرات «فرهاد مجیدی» تاکید کرد: فرهاد مجیدی موضوع مهمی را کتمان می کند و آن موضوع نباختن و رکورد زدن است که امیدوارم این رکورد و نباختن‌ها به استقلال لطمه نزند. تلاش برای نباختن و حفظ رکورد باعث شده تیم حالت دفاعی به خود بگیرد و برای نباختن بازی کند. هم حردانی و هم جعفر سلمانی بازیکنان خوبی هستند که با ارسالهای خود موقعیت گل ایجاد کرده و مهاجمان را حتی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار می‌دهند. در این بازی تعجب کردم که حتی در نیم ساعت اول چنین صحنه‌هایی از آن‌ها ندیدیم. مشخص بود دو تیم آنالیز خوبی از هم دارند و دیدیم که نورافکن اصلا از جای خود حرکت نمی‌کرد و اجازه نفوذ نداشت.

حاجی‌پور ادامه داد: حردانی در کار دفاعی و حمله خوب شرکت می‌کرد ولی فرهاد به آن‌ها اجازه نفوذ نداده بود. با این حال هر گاه سلمانی و حردانی پا به توپ شده به یک سوم دفاعی سپاهان می‌رسیدند ارسال‌های خوب داشته و چند موقعیت ایجاد کردند که مهاجمان استفاده نکردند. در اصل وینگ‌بک‌ها با این حرکت نکردن‌ها به سپاهان اجازه پیشروی دادند و 2 امتیاز از دست رفت. اواخر بازی حتی شانس گلزنی برای سپاهان وجود داشت و همه استقلالی‌ها ایستاده بازی را تماشا کردند. حیف است با داشتن چنین بازیکنانی اجازه حرکت به آن‌ها نمی‌دهیم و باید اجازه دهیم این نفرات کار خودشان را انجام داده از توانایی‌هایشان استفاده کنند. آن رکورد نباید باعث نتیجه نگرفتن استقلال شود.

وی که سابقه بازی در سپاهان را دارد به عملکرد این تیم اشاره کرد و گفت: سپاهان تیمی ریشه‌ای و مردمی است. این تیم سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌ و با مدیرت خوب می‌تواند موفق‌تر از این باشد. محرم تاکنون همه تلاش خود را کرده و جایگاه سپاهان خوب است اما مدتی است فولاد این تیم را کنار زده و به یکی از بهترین تیم‌های لیگ‌برتر تبدیل شده است.

پیشکسوت باشگاه سپاهان با انتقاد از «محرم نویدکیا» افزود: از نظر من سرمربیگری برای محرم زود بود. او حداقل لازم داشت چند سالی به عنوان دستیار فعالیت کند و بعد سرمربی شود. اول و آخر سپاهان به محرم می‌رسید و می‌دانم او مربی خوب و با اخلاق و توانایی است. او اما برای مربیگری عجله کرد چرا که تیم های بزرگ مربی بزرگ می‌خواهد. محرم بازیکن بزرگی بود و در آینده سرمربی بزرگی می‌شود. عمده ضعف سپاهان همین است چرا که برخی بازیکنان ما ظرفیت جایگاهی را که به دست آوردند ندارند و آدمی باید بالای سر آن‌ها باشد که جلوی سرکشی‌هایشان را بگیرد.

حاجی‌پور در نهایت شانس قهرمانی استقلال را بالا دانست و تاکید کرد: استقلال باید از 5 بازی بعدی نهایت استفاده را ببرد. شک نکنید پرسپولیس هم امتیاز از دست می‌دهد ولی فرهاد و شاگردانش باید حرفه‌ای‌تر به شرایط نگاه کنند و بتوانند قهرمان شوند. استقلال چند سالی از جانب مدیریت و کسانی که برای فوتبال تصمیم می گیرند بسیار صدمه دید و دودش به چشم هواداران و پیشکسوتان رفت.

انتهای پیام/

کدخبر: 777795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟