دیدار صالحی امیری با مسئولان المپیک آسیا

به گزارش رکنا، طبق اعلام روابط عمومی کمیته  ملی المپیک، دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که جهت حضور در هفتاد و هفتمین نشست اجرایی شورای المپیک آسیا به تاشکند سفر کرده بود با تنی چند از مسئولان شورای المپیک آسیا دیدار کرد.

در ادامه دیدار های رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولان و مدیران OCA دکتر صالحی امیری  با نیامکی  مسئول سولیداریتی IOC نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی امیری ضمن اشاره به برنامه های آموزشی انجام شده و در دست انجام سولیداریتی  کمیته ملی المپیک کشورمان بر ضرورت افزایش دوره های آموزشی تاکید و خواستار حمایت بیشتر سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک در این زمینه شد.

سپس رییس سولیدارتی کمیته بین المللی المپیک ضمن قدر دانی از حمایت های کمیته ملی المپیک ایران از ورزشکاران افغانستانی ، در خصوص افزایش ظرفیت های همبستگی در ایران قول مساعد داد و عنوان داشت در این مدت ارتباط خوبی بین کمیته ملی المپیک ایران و مدیران IOC برقرار شده است. 

وی در ادامه در خصوص بورسیه ورزشکاران ایرانی تصریح کرد: با توجه به فعالیت خوبی که در این مدت شاهد بوده ایم بخش سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک با حداکثر ظرفیت از بورسیه ورزشکاران ایرانی حمایت کرده و‌این روند ادامه خواهد داشت. نیامکی در خاتمه گفت،انصافا فعالیت های آموزشی کمیته ملی المپیک در سالهای اخیردر ورزش ایران بسیار رضایتمند بوده و به همین دلیل به حمایت های خود در این زمینه ادامه می دهیم.

صالحی امیری همچنین با حیدر فرمان مدیر بخش رویدادها و بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار درخصوص همکاری دوجانبه مباحث مهمی مطرح شد. همچنین حیدرفرمان ضمن تشکر از حمایت‌های کمیته ملی المپیک از توسعه کوراش در ایران قول داد تا در فرصت مناسب برای پیگیری همکاری های  دوجانبه به ایران سفر خواهد کرد.

حیدرفرمان تاکید کرد رشته کوراش در رویدادهای مختلف مدال آور خواهد بود و از حمایت ایران از این رشته تقدیر بسیار کرد.

وی تصریح کرد، همکاری دوجانبه ای که بین کمیته ملی المپیک ایران با شورای المپیک آسیا وجود دارد بسیار قابل توجه و صمیمانه است و در واقع افزایش دیدارهای مسیولین کمیته با اعضای شورای المپیک آسیا و پیگیریشان برای حل و فصل برخی مشکلات و حمایت از فدراسیون ها تاثیر بسزایی در این باره داشته است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با حسین المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حسین المسلم آمادگی خود را برای سفر به ایران در خرداد ماه به منظور پیگیری همکاری دوجانبه با شورای المپیک آسیا اعلام کرد. همچنین از آنجاییکه  توسعه شنا برای عموم مردم شعار حسین المسلم و فدراسیون جهانی شنا است و همواره برای تحقق آن تلاش می کند، در نظر دارد تا در سفرش به ایران این موضوع را در دستور کارش قرار دهد.

در این دیدار درخصوص بازی های هانگژو و شانتو مباحثی مطرح ومقرر شد شورای المپیک آسیا  در نشست امروز جمعه رسما موضع گیری کند. همچنین در دیدار دکتر صالحی امیری با حسین المسلم رییس فدراسیون جهانی شنا انتظارات ایران اعم از حمایت های مالی و غیرمالی از شورای المپیک آسیا و میزبانی مسابقات بزرگ مطرح شد که در مجموع حسین السلم استقبال کرد و نظر مساعد داشت و نسبت به توسعه ورزش قهرمانی در ایران و همه رشته ها تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 777561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟