رونمایی از پشت پرده بیعت مخالفین و‌ موافقین فدراسیون فوتبال؛ سازمان لیگ یا جعبه اسرارآمیز! + سند

به گزارش رکنا، «مهرداد سراجی» عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال به عنوان عضو هیات رئیسه جزو اولین کسانی بود که روش‌های مدیریتی برای ایجاد شفافیت را وارد ادبیات فوتبال کشور کرد.

سراجی با حضور در رسانه‌ها و با ارائه توضیحاتی در خصوص سال مالی، صورت‌های مالی و با استفاده از مفاهیمی همچون حسابرسی و سندرسی مسیر شفافیت فدراسیون را هموار کرد و با روشنگری و تشریح صورت های مالی باعث شد تا مدیران سابق فدراسیون به خاطر آنچه که به عنوان تخلفات مالی از آن یاد می شود به صورت موقت از مسئولیت خود عزل و پرونده تخلفات آن نیز با تایید هیات کارشناسان رسمی دادگستری به کمیته اخلاق تحویل داده شود. 

سراجی در روزهای گذشته در اظهارنظری که در صفحه توئیتر خود عنوان کرده بود، حسابرسی سازمان لیگ را مطرح و اشاره کرده بود پس از سندرسی موفق فدراسیون فوتبال نوبت به حسابرسی اسناد مالی و قراردادهای حقوقی سازمان لیگ رسیده است. 

از همان زمان بود که نگرانی اهالی سازمان لیگ شدت گرفت و سراجی را خطری بالقوه برای امنیت و حیات خود احساس کردند. 

سراجی که در یکسال گذشته نشان داده بود اهل مصالحه و بده بستان نیست در جدیدترین اظهار نظر در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت:

موج دوم حمله به اینجانب زمانی آغاز شد که موضوع حسابرسی سازمان لیگ را مطرح کردم.

سراجی در توئیتر خود اشاره کرده حسابرسی از سازمان لیگ مصوبه قانونی هیات رئیسه را دارد همچنین وی عنوان کرده که مکاتبه ای برای تسریع در کار انجام داده است. 

اینک سندی در اختیار خبرنگار رکنا قرار داده شده است که از صحت ادعای سراجی مبنی بر مکاتبه با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال را اثبات می کند.

WhatsApp Image 2022-04-30 at 9.41.27 AM

البته از دستور سرپرست فدراسیون بر روی این نامه خبری در دست نیست اما به نظر می رسد ارتباط نزدیک میرشاد ماجدی و حیدر بهاروند و همچنین حضور منصور قنبرزاده عضو هیات رئیسه سازمان لیگ که در دوره جدید به عنوان مشاور سرپرست فدراسیون که در جمع آوری اسناد مالی علیه شهاب عزیزی خادم تلاش زیادی انجام داده است، با موضوعی که مهرداد سراجی مبنی بر عدم پیشرفت حسابرسی از سازمان لیگ مطرح کرده است بی تاثیر نبوده باشد.

WhatsApp Image 2022-04-30 at 9.00.05 AM

احتمالا منظور سراجی از موج دوم حمله این است که افرادی که از حسابرسی سازمان لیگ منافع خود را در خطر می بینند، نسبت به تحریک اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای عزل سراجی در جلسه دهم خرداد در حال جمع‌آوری امضا هستند که رکنا به زودی از عوامل پشت پرده جمع‌آوری این امضاها اسنادی را منتشر خواهد کرد.

البته ناگفته نماند در شرایطی که سراجی برای ایجاد شفافیت در صورت های مالی و قراردادهای سازمان لیگ تلاش می کند این سوال پیش می آید که چرا برخی از رسانه ها همزمان در این ایام که مشکلات اساسی گریبان فدراسیون را گرفته و اعتراضات و نگرانی های پیشکسوتان و بزرگان فوتبال همچون محمد فنایی که از وضعیت داوری فوتبال ابراز نگرانی کرده است، آنها بجای پرداختن به این مسائل مهم، در گزارشی سراجی را به بهانه های واهی مورد مواخذه قرار داده‌اند!

انتهای پیام/

کدخبر: 775623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟