شفیعی: به خاطر شرایط مالی لیگ بنگلادش را انتخاب کردم/ تیم‌ ملی مربی بزرگ و با دیسیپلین لازم دارد/ مردم بنگلادش از ناصر حجازی به نیکی یاد می‌کنند

«خالد شفیعی» مدافع تیم فوتبال باشوندارا بنگلادش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا، درخصوص شرایط تیمش اظهار داشت: فصل گذشته پس از آنکه باشوندارا موفق به کسب 2 عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی شد از باشگاه پیشنهاد تمدید قرارداد گرفتم و یک سال دیگر هم در اینجا ماندنی شدم. متاسفانه در این فصل از رقابت‌ها به این خاطر که برخی از بازی‌های ما را در زمین چمن مصنوعی برگزار کردند باشگاه به نشانه اعتراض از رقابت‌های حذفی کناره‌گیری کرد، اما به این خاطر که در لیگ برتر شرایط زمین چمن‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است در لیگ شرکت کردیم و توانستیم قهرمان نیم فصل اول شویم. خوشبختانه شرایط تیمی‌مان خیلی خوب است؛ ولی متاسفانه ما برخی از بازیکنان کلیدی‌مان را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست دادیم تا کارمان کمی سخت شود. به تازگی 2 بازیکن خوب به تیم اضافه شدند که امیدوارم با حضور آنها بتوانیم عملکرد خوبمان را ادامه داده امسال هم به قهرمانی دست پیدا کنیم.

*به خاطر شرایط مالی بنگلادش را انتخاب کردم

وی درمورد اینکه بسیاری برای پیوستن او به لیگ بنگلادش متعجب شدند ادامه داد: اصلا اهل حرف‌های الکی نیستم که بخواهم بگویم لیگ بنگلادش را به دلیل فلان و بسیار انتخاب کرده‌ام، بلکه صراحتا می‌گویم شرایط مالی یک تیم خیلی برایم مهم بود به همین خاطر هم به این کشور آمدم و خیلی  از انتخابم راضی هستم.

Screenshot_۲۰۲۲۰۴۲۹-۱۰۲۰۴۶_Instagram

*احتمالا فصل بعد به ایران می‌آیم

مدافع لیگ فوتبال بنگلادش در واکنش به گمانه‌زنی‌های بسیاری درخصوص بازگشت دوباره‌اش به لیگ ایران گفت: اتفاقا در نیم فصل پیشنهادات خیلی خوبی از چند باشگاه ایرانی داشتم، ولی متاسفانه تیم فعلی‌ام اجازه جدایی‌ام را صادر نکرد؛ اما درکمتر از 2 ماه دیگر قراردادم با باشوندارا تمام می‌شود. به احتمال زیاد فصل بعدی بتوانم به ایران بازگردم چرا که مذاکراتی با یک باشگاه لیگ برتری داشته‌ام که امیدوارم نتیجه‌بخش بوده و برای طرفین خیر باشد.

*مردم بنگلادش از «ناصر حجازی» به نیکی یاد می‌کنند

شفیعی در پاسخ به اینکه به جز او «ناصر حجازی» نیز مدتی در لیگ بنگلادش مربی‌گری می‌کرد ادامه داد: مرحوم «ناصر خان حجازی» جز معدود افرادی هستند که هر کجا نامشان برده می‌شود، همیشه به نیکی و با خوبی از او یاد می‌شود. بنظرم این موضوع علاوه بر یک فوتبالیست حرفه‌ای برای یک انسان افتخار بزرگ و ارزشمندی محسوب می‌شود؛ که همیشه نامش را حتی در نبودن به نیکی و با احترام به یاد بیاورند. جالب است به شما بگویم هنوز هم در بنگلادش ناصرخان را خیلی دوست دارند همیشه از اخلاق و معرفت او تعریف می‌کنند. حتی در چند ورزشگاه که رفتیم عکس ایشان روی دیوار باشگاه بود و همگی احترام خاصی برای او قائل هستند.

1392030108335894559274

*شانس با سپاهان یار نبود

وی در مورد عملکرد تیم فوتبال سپاهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا افزود: اول از همه دوست دارم برای تیم فوتبال سپاهان و شخص «محرم نویدکیا» آرزو موفقیت و سربلندی داشته باشم. بنظرم سپاهان به لحاظ داشتن مهره و کیفیت چیزی از سایر تیم‌ها کم نداشت بلکه خیلی از بازیکنان‌مان هم سرتر از سایر رقبا بودند. بچه‌ها هم از جان و دل مایه گذاشتند ولی متاسفانه شانس آنطور که باید و شاید با ما یار نبود. جا دارد که اینجا تشکر ویژه‌ای از هواداران عزیز خوب سپاهان هم داشته باشم که همیشه به بنده لطف داشتند.

photo_2021-12-26_17-11-03

*تیم‌ ملی مربی بزرگ و با دیسیپلین می‌خواهد

 بازیکن سابق سپاهان درخصوص گروه ایران در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر و امیدواریش به صعود ملی‌پوشان از مرحله گروهی توضیح داد: اگر راحت بخواهم به این سوال پاسخ بدهم باید بگویم که درحال حاضر بازیکنانی در تیم ملی حضور دارند که تریلی اسمشان را نمی‌کشد. اما شاید حرفی که حالا می‌خواهم بزنم به مزاج بسیاری خوش نیاید ولی فکر می‌کنم، ما به یک مربی بزرگ برای تیم ملی نیازمند هستیم. یک شخصی که بتواند تیم ملی را با این حجم از بازیکنان مستعد، درجه‌یک و کلاس اول به بهترین شکل ارنج کرده و مدیریت کند. البته احترام آقای اسکوچیچ واجب است به هرحال ایشان هم خیلی برای تیم زحمت کشیدند، اما همانطور که گفتم بهتر است یک مربی درجه یک و با دیسیپلین که توانایی جمع و جور کردن بازیکنان را داشته باشد، سکاندار تیم ملی شود. البته از همین جا قول می‌دهم تیم ما در جام جهانی از گروه خودش صعود خواهد کرد.

img_20210903_002424_519

*بازی‌های طارمی و آزمون را نگاه می‌کنم و لذت می‌برم

شفیعی درپاسخ به اینکه بین لژیونرهای حال حاضر کدام یک را بیشتر دوست دارد در پایان گفت: مسلما در حال حاضر بازی‌های «مهدی طارمی» و «سردار آزمون» را نگاه می‌کنم لذت می‌برم. یک بازیکن هم در تیم خودمان داریم که برادرش بازیکن تیم آاک یونان بوده و با «میلاد محمدی»، «کریم انصاری‌فرد» و «احسان حاج‌صفی» هم‌تیمی است؛ به همین خاطر هر از چند گاهی بازی‌های آن‌ها را هم نگاه می‌کنم. امیدوارم که تمامی بچه‌هایی که در لیگ‌های مختلف خارجی بازی می‌کنند موفق بوده و بتوانند نماینده خوبی برای کشور عزیزمان باشند.

156484_884

کدخبر: 775397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟