رکورد جالب خانواده محبی در کشتی قهرمانی آسیا/ وقتی یدالله جانشین خلف عموها شد!

به گزارش رکنا، یدالله محبی می‌تواند یک انگیزه ویژه در ۲۹ سالگی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشد و آن رسیدن به رکوردهای عموهایش است! او روز گذشته (یکشنبه) در فینال علیشیر یرگالی از قزاقستان را در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا در اولان باتور مغولستان شکست داد تا سومین طلای خود را صید کند، کاری که در خانواده محبی عادی شده است!

محمدحسین و محمدحسن دو ستاره نامدار دهه ۶۰ کشتی ایران، عموهای یدالله محبی هستند. این پهلوانان کرمانشاهی آمار جالبی در رقابت‌های قهرمانی آسیا از خود بر جای گذاشته‌اند.

محمدحسین چهار طلا و یک برنز و محمد حسن پنج مدال طلای آسیا دارند و اکنون یدالله هم سه طلایی شده تا فقط در خانواده محبی ۱۲ مدال طلا و یک برنز ثبت شده باشد!

این در حالی است که یدالله محبی باز هم می‌تواند در مسابقات آسیایی شرکت کند و بعید نیست تا در سال‌های بعد به مسابقات قاره‌ای برود و بر تعداد مدال‌های آسیایی خاندان محبی اضافه کند!

*نگاهی به دیگر خانواده‌های پر مدال کشتی آزاد ایران

از دیگر خانواده‌های پرمدال کشتی در آسیا باید به امیررضا و رسول خادم اشاره کنیم. امیررضا دو طلا و یک نقره و رسول خادم پنج طلا دارد که روی هم رفته هفت طلا و یک نقره از این خانواده معروف خراسانی به دست آمده است.

تقی و علی اکبرنژاد هم از دیگر اشخاصی هستند که تاکنون مدال آسیایی زیاد گرفته‌اند. علی دو طلا و یک نقره و تقی یک طلا و یک برنز برای کشتی ایران به ارمغان آورده‌اند.

خانواده عسکری‌محمدیان یک طلا و یک نقره از مسابقات قهرمانی آسیا صید کرده و پسرش محمدحسین دو طلا نیز کسب کرده تا آنها هم خانواده‌ای پر مدال باشند. برادران واگذاری در مازندران هم هر کدام یک طلا دارند که یکی عزیز و دیگری برادر کوچکتر آیت به دست آوردند.

در هر صورت رکورد خانواده محبی به گونه‌ای است که سخت است توسط خانواده دیگری شکسته شود؛ مگر چند نسل بگذرد و نظیرشان را در کشتی ایران پیدا کنیم‌.

انتهای پیام/

کدخبر: 774057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟