آمار امیدوارکننده از کشتی آزاد ایران در آسیا/ فقط ۶ دوره قهرمان نشدیم!

به گزارش رکنا، از ۳۴ دوره گذشته مسابقات کشتی آزاد در قاره کهن ، ۲۸ قهرمانی سهم تیم ایران بوده و این آمار ما را به کسب یک قهرمانی دیگر امیدوار می کند. تیم ایران ۵ نایب قهرمانی و یک عنوان سومی هم  در آسیا داشته و هیچگاه نشده که ایران روی سکوی تیمی قرار نگیرد.

تاکنون دو مرتبه به اولان باتور، میزبان این دوره از رقابتها سفر کرده ایم که سال ۱۹۹۳ با ۵ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمان شدیم و سال ۲۰۰۱ نیز تمامی اعضای تیم مدال گرفتند تا مقتدرانه قهرمان شویم.

کشتی ایران سال ۱۹۹۱ در تاشکند ازبکستان بدترین نتیجه تیمی را گرفت و با سه طلا جایگاه سوم را بدست آورد.

بهترین دوره هم سال ۱۹۸۳ بود که در تهران با ۸ طلا و دو نقره قهرمان مقتدر مسابقات لقب گرفتیم.

تیم ایران در سال ۲۰۲۱ که آخرین دوره رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد با ۳ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز بر بلندای قهرمانی تکیه زد.

در تاریخ این مسابقات ۱۲۹ کشتی گیر ایرانی مدال گرفتند که آمار فوق العاده‌ای به حساب می آید.

موفق ترین و پرافتخارترین کشتی گیر آزادکار ایرانی در آسیا چند سالی هست که میان ما نیست. زنده یاد علیرضا سلیمانی ۵ طلا و یک برنز را از خود به یادگار گذاشته است.

محمدحسن محبی و رسول خادم هم با ۵ طلا دومین کشتی‌گیران برتر همه دوران ما در آسیا هستند. محمدحسین محبی و علیرضا حیدری هم ۴ طلا و یک برنز دارند و فردین معصومی و احسان لشکری هم ۴ طلایی هستند.

همچنین مسعود اسماعیل پور ۳ طلا، یک نقره و یک برنز دارد، مجید ترکان ۳ طلا و یک نقره گرفته و رضا یزدانی و علیرضا کریمی هم ۳ مدال طلا از آسیا به ارمغان آوردند.

 

کدخبر: 773205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟