کوتاه و خواندنی از کشتی فرنگی آسیا/۹۷ مدال آور متمایز!

به گزارش رکنا ورزشی، نایب قهرمانی در آسیا برای کشتی ایران یک شکست تلقی می‌شود اما نه با رعایت چرخه انتخابی تیم ملی و میدان دادن به گروهی از جوانان و حتی با تجربه‌هایی که نخستین حضور در مسابقات قاره‌ای بزرگسالان  را پشت سر گذاشتند.

با تصمیم محمد بنا فقط در وزن ۶۷ کیلوگرم تغییری صورت گرفت و در مابقی اوزان نفرات اول رقابت‌های جام تختی به عضویت تیم ملی در پیکارهای آسیایی اولان باتور مغولستان در آمدند.

سجاد ایمن‌طلب که در ۶۷ کیلوگرم قهرمان شد به علت اضافه وزن جای خود را به شاهین بداغی داد که این جوان ۲۰ ساله‌ی ایذه‌ای اولین تجربه بزرگسالان خود را با عنوان پنجمی گذراند. علاوه بر او، علی نوربخش، ایمان محمدی، محمدرضا مختاری، عارف حبیب‌الهی و رسول گرمسیری برای اولین بار به عضویت تیم ملی در رقابت‌های آسیایی در آمدند که بدین معناست بیش از پنجاه درصد تیم حتی سابقه حضور در چنین پیکارهایی را نداشتند.

به چند مورد جالب از حضور ایران در اولان باتور و کشتی فرنگی آسیا دقت کنید:

- ایران در سی و دو دوره‌ای که از کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گذشته ۱۴ بار به قهرمانی رسیده و موفق‌ترین کشور قاره کهن است.

- تا پیش از اولان باتور، ۹۳ کشتی‌گیر ایرانی در رقابت‌های فرنگی آسیا مدال گرفته بودند که حالا تعداد مدال‌آوران متمایز به ۹۷ تن رسیده است.

- ایمان محمدی بدلیل عدم حضور کشتی‌گیر سوری و عارف حبیب‌الهی به واسطه انصراف کشتی‌گیر کره‌ای، بدون برگزاری رقابت در رده‌بندی برنز گرفتند!

- ایران با وجود آنکه قهرمان نشد، اما بیش از هر کشور دیگری سرود کشورمان در سالن برگزاری مسابقات شنیده شد. ایران به ۴ سکوی اولی رسید.

- مهدی محسن‌نژاد همچنان در مسابقات معتبر مدال می‌گیرد ولی طلا هرگز!

این کشتی‌گیر بهبهانی به دلیل صدمه دیدگی در فینال از ادامه مبارزه بازماند و دوم شد. سال پیش از آنهم مهدی نایب قهرمان آسیا شد. او از گروه سنی نوجوانان تا بزرگسالان در کمتر رویداد معتبر آسیایی و جهانی بوده که نتوانسته مدال بگیرد ولی عملا از طلا هم خبری نیست و هنوز عکسی روی سکوی اول مسابقات مهم ندارد!

- مهدی بالی و ناصر علیزاده با تصاحب مدال طلا به دومین نشان زرین خود از مسابقات قهرمانی آسیا دست یافتند ولی هنوز برای رسیدن به آمار فوق العاده سه طلا، یک نقره و یک برنز احد پازاج باید تلاش کنند.

کشتی‌گیر نامدار سال‌های پیشین ایران پرافتخارترین فرنگی کار ایران در مسابقات آسیایی است. علی اشکانی با ۳ طلا و یک نقره دومین چهره پر مدال فرنگی است و علیرضا لرستانی، بهنام مهدی‌زاده، حسین نوری و رامین طاهری هم ۳ مدال طلا بر سینه زده‌اند.

انتهای پیام/

کدخبر: 772872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟