شکست دور از انتظار قاسمی منجزی/ پنجمین ناکام سنگین وزن تاریخ!

به گزارش رکنا، در روز اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در "اولان باتور مغولستان"، به ناکامی هر کشتی‌گیری فکر می‌کردیم به جز «امیر قاسمی منجزی». پسر با اخلاق اهل مسجد سلیمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به روی تشک رفت و در ناباوری محض پس از یک پیروزی مقابل حریف هندوستانی به مومینجان عبدالله یف ازبکستانی ۹ به ۸ باخت و حذف شد!

«امیر قاسمی منجزی» در ۳۴ سالگی برای تصاحب سومین طلای سنگین وزن آسیایی خود به میدان رفت ولی ناکامی تلخی را بدست آورد که به روند طلا های پی در پی ایران در وزن آخر مسابقات فرنگی قاره کهن پایان داد!

امیر که خودش در سال ۲۰۱۶ و در میدان بانکوک تایلند طلایی شد تا سکوی اول سنگین وزن را بازگرداند، در اولان باتور شکست خورد و فقط ۸ امتیاز برای نتیجه تیمی به ایران هدیه کرد.

از دست دادن طلایی که برای کشتی ایران همیشگی بود

در شرایطی طلای کشتی فرنگی بزرگسالان را «علی اکبر یوسفی» و طلای کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان را امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به ارمغان آوردند، از دست دادن طلای قاره کهن که یک مدال همیشگی برای ایرانی هاست عجیب بود!

در سی و یک دوره برگزار شده از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا فقط ۴ بار دست نمایندگان ایران از مدال سنگین وزن دور مانده بود و ۱۶ بار طلا گرفتیم که امیر نه تنها هفدهمین طلا را نگرفت که چهارمین ناکام بزرگ کشتی فرنگی در تصاحب نشان زرین از میدان آسیا است.

کدخبر: 772587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟