علی آذری: حاشیه جلوی پیشرفت فوتبال را گرفته است /انگلیس جدی ترین حریف ماست

علی آذری در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، ابتدا در خصوص شرایط قرعه‌کشی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌ جهانی اظهار داشت:  به صراحت می گویم بازی با انگلیس برای ما سرنوشت‌ساز است و باید از همین حالا در اندیشه تقابل جدی با این رقیب مقتدر باشیم .

واقعیت این است که آنها لیگ باکیفیتی  دارند و مطمئنا تیم قوی و یکدستی برای جام‌ جهانی آماده می‌کنند. از سوی دیگر بین ولز یا اسکاتلند با اوکراین باید دید چه تیمی از پلی‌آف به گروه ما اضافه می‌شود. معتقدم اگر اوکراین باشد برای ما حریف سبکتری است آن هم به دلیل اینکه اکنون درگیر جنگ و مسائل این چنینی هستند ولی دو تیم دیگر می‌توانند برای ما مشکل‌ساز شوند، البته آمریکا را نیز نباید دست کم گرفت

قرعه ایران در جام جهانی سبک نیست

وی افزود: قرعه ما خیلی هم سبک نیست و باید حواسمان جمع باشد و خود را از پیش برنده ندانیم. بازیکنان کارآمدی همچون طارمی ، آزمون، جهانبخش و امثال آنها داریم که می توانند عصای دست تیم ملی ما در جام جهانی قطر باشند. اگر می‌خواهیم امثال طارمی‌ها یا جهانبخش‌ها یا آزمون‌ها در کشور ما بیشتر شوند باید از همین الان از سنین پایه شروع به استعدادیابی و غربالگری بازیکنان مستعد کنیم تا از میان آنها، بازیکنان در حد ملی تربیت نماییم  .

آذری با اشاره به اینکه این استراتژی در کشورهای صاحب فوتبال در اولویت قرار دارد گفت: ما باید از فرمول حرفه ای ها مثل آلمان نت برداری کنیم تا به فردایی روشن، امید داشته باشیم. بنده این موارد را به وزیر ورزش منتقل کرده ام و امیدوارم. عنایت ویژه به فوتبال پایه ای، در راس امور باشد.

بیلان اسکوچیچ قابل دفاع است

وی در خصوص عملکرد اسکوچیچ  تصریح کرد: احساس می‌کنم اسکوچیچ را با توجه به نتایجی که گرفته تغییر ندهند چون واقعاً  نتایج مطلوبی گرفته و  با وجود کمبودها، بیلان خوبی داشته است . بر خلاف ایشان، ویلموتس با چهار بازی و عدم نتیجه‌گیری و دریافت پول هنگفت شرایط بغرنجی را برای تیم ملی ایجاد کرد. به اعتقاد بنده باید زمان به اسکوچیچ  داده شود و مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند در جام‌جهانی حرفی جدی برای گفتن  داشته باشد.

حواشی زیاد کیفیت فنی لیگ برتر را زیر سوال میبرد

مدیر مدرسه فوتبال در آلمان لیگ برتر کشورمان را  پرتنش خواند و گفت : متأسفانه حاشیه و تنش در لیگ برتر باعث شده کیفیت از چهره آن دور شود. باشگاه های ریشه دار و بزرگ هم به این مساله دامن می زنند در حالیکه از نفرات خوبی برخوردار هستند. پرسپولیس تا زمانی که به حاشیه نرفته بود به نحو احسن به پیش می‌رفت ولی حاشیه های پیاپی مانع از بلوغ روانی و تاکتیکی سرخ پوشان شد. در استقلال نیز همین شرایط حاکم است و معتقدم اگر از حاشیه های موجود دوری کنند، می توانند اسباب رضایت مندی هواداران خود را فراهم نمایند .

وی افزود:  هم استقلال و هم پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند و امیدوارم هر تیمی که استحقاق دارد به این مهم برسد.

وی در مورد عملکرد مربیان جوان در لیگ برتر گفت : خوشبختانه این دسته از مربیان نشان داده اند که خمیر مایه کار را دارند و می توانند در آتیه ای نزدیک حتی در تیم‌های ملی ما منشاء موفقیت شوند. اما از اینها گذشته امیدوارم در هفته های پیش رو که از حساسیت خاصی برخوردار است، داوران بخوبی و بدون حرف و حدیث قضاوت کنند . در این راستا، کمیته داوران باید در چینش داوران وسواس بیشتری داشته باشد تا لیگ برتر فرجام خوشی داشته باشد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 772145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟