زنگا: ایران در گروه جذابی قرار دارد/ پنالتی روی خوب و بدش را به ایتالیا نشان داد

به گزارش رکنا ورزشی، والتر زنگا (متولد ۲۸ آوریل ۱۹۶۰ در میلان) دروازه بان سابق تیم ملی ایتالیا و مربی کنونی فوتبال است. وی سه سال پیاپی (۱۹۸۹، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱) به عنوان برترین دروازه‌بان جهان انتخاب شده است.

زنگا در دوران بازیکنی خود به همراه تیم ملی فوتبال ایتالیا به مقام چهارم المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس و مقام سوم جام‌ جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا دست یافت.

از این رو با توجه به عدم حضور ایتالیا در جام‌جهانی برای دوره متوالی و همچنین شرایط تیم ایران در قطر مصاحبه‌ای اختصاصی با او انجام دادیم که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

 

*دلیل راه نیافتن ایتالیا به جام‌جهانی آنهم برای دومین دوره متوالی را در چه چیزی می‌بینید؟

خیلی امیدوار بودیم ایتالیا را در جام‌جهانی 2022 داشته باشیم اما متاسفانه در دقایق پایانی دیدار با مقدونیه نتیجه شکل دیگری به خود گرفت و از این بابت ناراحت هستیم. با قهرمانی در یورو ۲۰۲۱ همه ما امیدوار بودیم تا ایتالیا با حضور در دوحه مانند جام‌جهانی ۲۰۰۶ بار دیگر در قامت یک تیم مدعی ظاهر شود، اما این اتفاق رخ نداد. ایده‌های «مانچینی» ذهنیتی را در تیم ایجاد کرد که باعث شد ایتالیا در یورو بدرخشد و قهرمان شود اما همانگونه که پنالتی‌ها در لندن به ما لبخند زد، در مقابل سوییس ما را به پلی‌آف فرستاد.

 

*از نظر شما چه تیم‌هایی شانس اصلی قهرمانی در جام‌جهانی هستند؟

همیشه جام‌جهانی در فصل تابستان برگزار می‌شد اما این بار به دلیل اعطای میزبانی به یک کشور از خاورمیانه تصمیم گرفته شده رقابت‌ها در زمستان برگزار شود و به همین دلیل شرایط متفاوت‌تر از گذشته است. چند تیم همواره مدعی هستند و در قطر هم با توجه به نفرات خوبی که در اختیار دارند و نتایجی که از آنها در این مدت شاهد بوده‌ایم  بازهم همین تیم‌ها شانس اصلی برای حضور در مراحل پایانی خواهند بود، مگر آنکه معجزه غیر منتظره رخ دهد. برزیل، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و آلمان.

 

*در خصوص تیم ایران چه نظری دارید؟

ایران در یک گروه جذاب در کنار انگلیس همیشه مدعی قرار گرفته و آمریکا هم در این چند سال اخیر خیلی خوب پیشرفت داشته؛ بنابراین به غیر از انگلیس، سایر تیم‌ها به یک اندازه شانس صعود دارند. حتی شاید خیلی‌ها بگویند تیم چهارم که از پلی‌آف می‌آید تیم ضعیفی باشد اما این باور اشتباهی است. چه کسی فکر می‌کرد ایتالیا حتی به جام‌جهانی نیاید؟

 

*سری‌آ فصل جذابی را سپری می‌کند، به نظرتان برنده ماراتن قهرمانی چه تیمی خواهد بود؟

رقابتی چالش بانگیز بین چند تیم برای فتح اسکودتو مشاهده می‌کنیم. میلان در دو سال اخیر به خوبی توانسته دوباره جهش پیدا کند و همان تیم قوی دوران گذشته را در ترکیب خود پدید بیاورد. روسونری با خرید چند بازیکن خوب در ابتدای فصل توانسته مدعی باشد و مدیران این باشگاه تصمیم دارند دوباره یک تیم با ترکیب خوب بسازند. اینتر هم که فصل گذشته پس از چند سال به جام رسید، امسال نیز سایه به سایه همشهری خود پیش رفته اگر چه در میانه فصل امتیازات مهمی را از دست داد اما خیلی خوب توانست در دو بازی اخیر امتیازات مهمی را به دست بیاورد. ناپولی هم شانس دارد اما شکست اخیر مقابل فیورنتینا ممکن است برای آنها در پایان فصل گران تمام شود. یوونتوس شاید از نظر خیلی‌ها مدعی نباشد اما در فوتبال چیزی غیر قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است تیم‌ها بالای جدول امتیاز از دست دهند و در نهایت یووه قهرمان شود.

کدخبر: 771732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟