پاشنه آشیل تیم گل‌محمدی/ تغییرات پیاپی جواب نداد

به گزارش رکنا ورزشی، تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در 5 دوره گذشته لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است، این روزها شرایط ایده‌آلی ندارد.

شاگردان گل‌محمدی در لیگ برتر با 6 امتیاز کمترنسبت به رقیب دیرینه خود استقلال در رده دوم قرار دارند و در جام حذفی با قبول شکست مقابل آلومینیوم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.پرسپولیس در این فصل به قدری در کارهای دفاعی متزلزل بوده که انتخاب یک ترکیب دفاعی ثابت برای این تیم تبدیل به آرزو شده است.

عدم شناخت ترکیب اصلی در دفاع چهار نفره

علی نعمتی، فرشاد فرجی، سید جلال حسینی ، علیرضا ابراهیمی و وحدت هنانوف در این فصل به عنوان دفاع میانی برای پرسپولیس بازی کرده اند و فقدان ترکیب اصلی در قلب دفاعی یکی از مهترین دلایل ضعف دفاعی این تیم محسوب می شود.

اوضاع در سمت راست و چپ دفاعی هم زیاد جالبی نیست؛ سعید آقایی، علی نعمتی، علی شجاعی و وحید امیری در سمت چپ و رامین رضائیان، مهدی شیری، سیامک نعمتی و منوچهر صفروف هم در سمت راست دفاعی سرخپوشان به میدان رفته‌اند.

به این مسئله حضور سه دروازه‌بان از ابتدای فصل تاکنون را در چارچوب دروزاه قهرمان 5 دوره متوالی لیگ اضافه کنید. حامد لک، بوژیدار رادوشویچ و احمد گوهری سنگربانان تیم گل‌محمدی در فصل جاری بوده‌اند.

با نگاهی سطحی به آمار فوق متوجه می‌شویم که 16 بازیکن مختلف در درون دروازه و خط دفاعی پرسپولیس به عنوان بازیکن فیکس بازی کرده‌اند که این یک آمار عجیب برای تیمی که مدعی قهرمانی است به شمار می‌رود. 

کادرفنی پرسپولیس برای برطرف کردن مشکل دفاعی تیمش برای چند بازی با سه مدافع مرکزی بازی کرد اما این تاکتیک هم کارایی لازم را نداشت تا این تیم در 24 بازی 17 گل دریافت کند. این در حالی است که پرسپولیس فصل گذشته در 30 بازی تنها 14 گل دریافت کرده بود.

تنها راه گلمحمدی برای بهبود شرایط دفاعی

شکست 3 بر 2 مقابل آلومینیوم در جام حذفی نیز مهر تائیدی بر ضعف مفرط دفاعی پرسپولیس است.با این اوصاف، شاید بهترین گزینه برای سرمربی پرسپولیس بازی دادن به 4 مدافع ثابت در 6 هفته پایانی لیگ است تا حداقل به این ترتیب بازیکنان با استرس کمتری در خط دفاعی بازی کنند چون تغییرات پیاپی هیچ کمکی به این تیم نکرده است.

گل‌محمدی ناچار است تا پایان فصل با همین بازیکنان در فاز دفاعی به کار خود ادامه دهد اما قطعا برای فصل آینده باید منتظر حضور یک دروازه‌بان و حداقل دو مدافع جدید در ترکیب سرخپوشان باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 771700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟