جام جهانی 2022 قطر / لاله های نارنجی در پی اولین قهرمانی

به گزارش رکنا ، در این بخش به معرفی اجمالی تیم ملی فوتبال هلند که در گروه A جام جهانی قراردارد میپردازیم.

تیم ملی هلند

بررسی کلی تیم ملی هلند جام جهانی

اولین بازی رسمی

تیم ملی هلند اولین بازی رسمی خود را آوریل ۱۹۰۵ در برابر تیم ملی بلژیک انجام داد که با نتیجه ۴–۱ به پیروزی رسید. بازیکنان تیم ملی هلند را در این بازی ۵ عضو کمیسیونفدراسیون فوتبال هلند انتخاب کردند تا در مقابل تیم بلژیک به میدان بروند. این بازی پس از ۹۰ دقیقه تلاش با نتیجه ۱–۱ به پایان رسید و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و ادینوبازیکن تیم ملی هلند با زدن ۳ گل در وقت‌های اضافه توانست نتیجه بازی را ۴–۱ به سود هلند به پایان برساند.

انقلاب فوتبال در دهه ۷۰ میلادی

در بین سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تیم ملی فوتبال هلند انقلابی عظیم در ساختار فوتبال را انداخت و گام‌های بزرگی برای گسترش فوتبال در سطح جهان توسط بازی ساز مطرح خود یوهان کرایف و مربی تیم به نام رینوس میشل برداشت، همچنین تیم‌های باشگاهی آژاکس و فاینورد که با احداث مدرسه فوتبال خود کمک شایانی به پیشرفت فوتبال در سطح اروپا و جهات نمودند.

جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان

تیم ملی هلند در جام جهانی با تیم‌های سوئد، بلغارستان و اروگوئه هم گروه شد که با پیروزی در مقابل اروگوئه و بلغارستان و تساوی در برابر سوئد در گروه C این رقابت‌ها با ۵ امتیاز از گروه خود صعود کرد و در مرحله پلی آف در مقابل تیم ملی آرژانتین با پیروزی پر گل ۴–۰ این تیم را از پیش رو برداشت و حریف تیم ملی آلمان شرقی در مرحله بعد شد. در این مرحله تیم ملی هلند با نتیجه ۲–۰ تیم آلمان شرقی را مغلوب کرد و حریف تیم پر قدرت برزیل شد و برزیل را با ۲ گل شکست داد و برای اولین بار راهی فینال این رقابت‌های بزرگ شد. اما در فینال با نتیجه ۲–۱ از آلمان غربی شکست خورد و جام قهرمانی را از دست داد.

جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین

در سال ۱۹۷۸ هلند بار دیگر خود را در فینال جام جهانی دید. تیم ملی هلند این بار در مرحله گروهی با تیم‌های پرو، اسکاتلند و ایران هم گروه بود. در اولین بازی خود در ۳ ژوئن ۱۹۷۸ ایران را با نتیجه ۳–۰ شکست داد و در بازی مقابل پرو تن به تساوی داد و در مقابل تیم ملی اسکاتلند با نتیجه ۳–۲ شکست خورد و با ۴ امتیاز از گروه خود صعود کرد. تیم ملی هلند در مرحله پلی آف، اتریش را ۵–۱ و ایتالیا را ۲–۱ شکست داد و در مقابل آلمان به تساوی ۲–۲ رسید و باز هم به فینال راه یافت اما این بار در مقابل تیم کشور میزبان تیم ملی آرژانتین قرار گرفت که با نتیجه ۳–۱ در وقت اضافه مغلوب شد و این بار هم دستش از جام کوتاه ماند.

جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸

در این دوره از مسابقات درگیری‌های خونین هواداران تیم‌های انگلیس، آلمان و هلند سر و صدای فراوانی به پا کرد. تیم ملی هلند در مرحله نهایی این تورنمنت با تیم‌های انگلستان، جمهوری ایرلند و شوروی هم گروه شد. هلند در بازی اول در مقابل شوروی ۱–۰شکست خورد، در بازی دوم با هتریک مارکو فان باستن ۳–۱ در مقابل انگلستان به پیروزی رسید و در بازی آخر با یک گل، جمهوری ایرلند را از پیشرو برداشت و به عنوان تیم دوم پایین‌تر از شوروی به مرحله بعد صعود کرد. در مرحله بعد هلند در مقابل آلمان غربی میزبان رقابت‌ها قرار گرفت. هلند در این بازی خاطره انگیز و فراموش نشدنی با گل دقایق پایانی مارکو فان باستن ۲–۱ آلمان غربی را شکست داد و به فینال رقابت‌ها رسید. در بازی فینال هلند با گل‌های رود گولیت و مارکو فان باستن شوروی را شکست داد و اولین قهرمانی بزرگ خود را به دست آورد.

جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

تیم ملی هلند در سال ۲۰۱۰ با تیم‌های ژاپن، دانمارک و کامرون هم گروه شد و با ۹ امتیاز از گروه خود به مرحله پلی آف صعود کرد و در مرحله بعد مقابل اسلواکی با نتیجه ۲–۱ به پیروزی رسید و همچنین تیم ملی برزیل را هم با همین نتیجه مغلوب کرد و در نیمه نهائی تیم ملی اروگوئه را با نتیجه ۳–۲ شکست داد و برای سومین بار پا به فینال این رقابت‌ها گذاشت و باز هم ناکامی‌های هلند در فینال جام جهانی پایانی نداشت و در دقیقه ۱۱۶ وقت‌های اضافه با تک گل اینیستا هافبک تیم ملی اسپانیا شکست را پذیرا شد.

معرفی تیم ملی هلند

افتخارات

مسابقات بزرگ

جام جهانی فوتبال:

نایب‌قهرمان (۳): ۱۹۷۴، ۱۹۷۸، ۲۰۱۰

مقام سوم (۱): ۲۰۱۴

مقام چهارم (۱): ۱۹۹۸

جام ملت‌های اروپا:

قهرمان (۱): ۱۹۸۸

مقام سوم (۱): ۱۹۷۶

نیمه‌نهایی (۳): ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴

لیگ ملت‌های اروپا:

نایب‌قهرمان (۱): ۲۰۱۹

المپیک:

مدال برنز/مقام سوم (۳): ۱۹۰۸، ۱۹۱۲، ۱۹۲۰

مقام چهارم (۱): ۱۹۲۴

مسابقات دوستانه

مسابقات تسلیحات فوتبال المپیک

قهرمان: ۱۹۲۸

جام ۷۵ سالگی فیفا

نایب‌قهرمان: ۱۹۷۹

جام طلایی جهانی

مقام چهارم: ۱۹۸۰

جام همبستگی

نایب‌قهرمان: ۲۰۱۱

گلرهای هلند در جام جهانی 2022 قطر

تیم کرول

تیم کرول

تیم کرول با ملیت کشور هلند، 34 سال (3 آوریل 1988) سن دارد، قد او 193 سانتی‌متر می‌باشد. تیم کرول به عنوان دروازه‌بان برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 1 برای تیم فوتبال نوریچ و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

یاسپر سیلسن

یاسپر سیلسن

یاسپر سیلسن با ملیت کشور هلند، 32 سال (22 آوریل 1989) سن دارد، قد او 185 سانتی‌متر می‌باشد. یاسپر سیلسن به عنوان دروازه‌بان برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 13 برای تیم فوتبال والنسیا و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

50647_vi-justin-bijlow-lijkt-snel-te-gaan-bijtekenen-bij-feyenoord

جاستین بیلو Justin Bijlow با ملیت کشور هلند، 24 سال (22 ژانویه 1998) سن دارد، قد او 190 سانتی‌متر می‌باشد. Justin Bijlow به عنوان دروازه‌بان برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 1 برای تیم فوتبال فاینورد و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

دنزل دامفریس

دنزل دامفریس

دنزل دامفریس با ملیت کشور هلند، 25 سال (18 آوریل 1996) سن دارد، قد او 189 سانتی‌متر می‌باشد. دنزل دامفریس به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 2 برای تیم فوتبال اینتر میلان و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

یورین تیمبر

یورین تیمبر

یورین تیمبر با ملیت کشور هلند، 20 سال (17 ژوئن 2001) سن دارد، قد او 182 سانتی‌متر می‌باشد. یورین تیمبر به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 2 برای تیم فوتبال آژاکس و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

جردن تز

جردن تزی Jordan Teze

جردن تزی Jordan Teze با ملیت کشور هلند، 22 سال (30 سپتامبر 1999) سن دارد، قد او 183 سانتی‌متر می‌باشد. Jordan Teze به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 3 برای تیم فوتبال آیندهوون و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

ماتیاس دلیخت

ماتیاس دلیخت

ماتیس دلیخت با ملیت کشور هلند، 22 سال (12 اوت 1999) سن دارد، قد او 188 سانتی‌متر می‌باشد. ماتیس د لیخت به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر برای بایرن مونیخ و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

ویرجیل فن دایک هلند

ویرجیل فن‌ دایک

ویرجیل فن‌ دایک با ملیت کشور هلند، 30 سال (8 ژوئیه 1991) سن دارد، قد او 193 سانتی‌متر می‌باشد. ویرجیل فن‌دایک به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 4 برای تیم فوتبال لیورپول و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

ناتان آکه

ناتان آکه

ناتان آکه با ملیت کشور هلند، 27 سال (18 فوریه 1995) سن دارد، قد او 180 سانتی‌متر می‌باشد. ناتان آکه به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 6 برای تیم فوتبال منچستر سیتی و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

اوون وایندال

اوون وایندال

اوون وایندال با ملیت کشور هلند، 22 سال (28 نوامبر 1999) سن دارد، قد او 174 سانتی‌متر می‌باشد. اوون وایندال به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 5 برای تیم فوتبال آلکمار و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

763

Tyrell Malacia با ملیت کشور هلند، 22 سال (17 اوت 1999) سن دارد، قد او 173 سانتی‌متر می‌باشد. Tyrell Malacia به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر برای منچستریونایتد و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

De-Vrij-1

استفان دفری با ملیت کشور هلند، 30 سال (5 فوریه 1992) سن دارد، قد او 188 سانتی‌متر می‌باشد. استفان دفری به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 6 برای تیم فوتبال اینتر میلان و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

بلیند

دیلی بلیند با ملیت کشور هلند، 32 سال (9 مارس 1990) سن دارد، قد او 180 سانتی‌متر می‌باشد. دیلی بلیند به عنوان مدافع برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 17 برای تیم فوتبال آژاکس و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

دیوید کلاسن

دیوی کلاسن با ملیت کشور هلند، 29 سال (21 فوریه 1993) سن دارد، قد او 179 سانتی‌متر می‌باشد. دیوی کلاسن به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 6 برای تیم فوتبال آژاکس و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

تئون کوپمینرس

تئون کوپمینرس با ملیت کشور هلند، 24 سال (28 فوریه 1998) سن دارد، قد او 183 سانتی‌متر می‌باشد. تئون کوپمینرس به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 7 برای تیم فوتبال آتالانتا و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

ryan-scaled-1-scaled

رایان گراونبرچ با ملیت کشور هلند، 19 سال (16 مه 2002) سن دارد، قد او 190 سانتی‌متر می‌باشد. رایان گراونبرچ به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 8 برای تیم فوتبال آژاکس و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

GettyImages-1235075959-scaled

کودی گاکپو با ملیت کشور هلند، 22 سال (7 مه 1999) سن دارد، قد او 187 سانتی‌متر می‌باشد. کودی گاکپو به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 11 برای تیم فوتبال آیندهوون و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

 

مارتن درون

با ملیت کشور هلند، 31 سال (29 مارس 1991) سن دارد، قد او 185 سانتی‌متر می‌باشد. مارتن درون به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 15 برای تیم فوتبال آتالانتا و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

جورجینیو واینالدوم

جورجینیو واینالدوم با ملیت کشور هلند، 31 سال (11 نوامبر 1990) سن دارد، قد او 175 سانتی‌متر می‌باشد. جورجینیو واینالدوم به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 18 برای تیم فوتبال رم و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

فرانکی دی یانگ

فرنکی دی یونگ با ملیت کشور هلند، 24 سال (12 مه 1997) سن دارد، قد او 180 سانتی‌متر می‌باشد. فرنکی دی یونگ به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 21 برای تیم فوتبال بارسلونا و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

بریکهوس

استیون برهویس با ملیت کشور هلند، 30 سال (19 دسامبر 1991) سن دارد، قد او 182 سانتی‌متر می‌باشد. استیون برهویس به عنوان هافبک برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 23 برای تیم فوتبال آژاکس و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

GettyImages-1233304415هلند

 واوت وگهورست  Wout Weghorst  با ملیت کشور هلند، 29 سال (7 اکتبر 1992) سن دارد، قد او 197 سانتی‌متر می‌باشد. واوت وخورشت به عنوان مهاجم برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 9 برای تیم فوتبال فنرباغچه و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

ممفیس دپای

ممفیس دپای با ملیت کشور هلند، 28 سال (13 فوریه 1994) سن دارد، قد او 176 سانتی‌متر می‌باشد. ممفیس دپای به عنوان مهاجم برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 9 برای تیم فوتبال بارسلونا و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

نوآ لانگ
نوآ لانگ

Noa Lang نوا لانگ با ملیت کشور هلند، 22 سال (17 ژوئن 1999) سن دارد، قد او 179 سانتی‌متر می‌باشد. Noa Lang به عنوان مهاجم برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 10 برای تیم فوتبال کلوب بروژ و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

دانجوما

آرنات دانجوما با ملیت کشور هلند، 25 سال (31 ژانویه 1997) سن دارد، قد او 178 سانتی‌متر می‌باشد. آرنات دانجوما به عنوان مهاجم برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 15 برای تیم فوتبال ویارئال و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

مالن

دونیل مالن با ملیت کشور هلند، 23 سال (19 ژانویه 1999) سن دارد، قد او 180 سانتی‌متر می‌باشد. دونیل مالن به عنوان مهاجم برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 21 برای تیم فوتبال دورتموند و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

دونیل مالن با ملیت کشور هلند، 23 سال (19 ژانویه 1999) سن دارد، قد او 180 سانتی‌متر می‌باشد. دونیل مالن به عنوان مهاجم برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 21 برای تیم فوتبال دورتموند و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

استیون برخواین

استیون برخواین با ملیت کشور هلند، 24 سال (8 اکتبر 1997) سن دارد، قد او 178 سانتی‌متر می‌باشد. استیون برخواین به عنوان مهاجم برای تیم خود بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 23 برای تیم فوتبال آژآکس و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی هلند بازی می‌کند.

انتهای پیام/

کدخبر: 771290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟