اندریک: پالمیراس بزرگترین باشگاه جهان است/ می‌خواهم در المپیک پاریس برای برزیل بازی کنم

به گزارش رکنا ورزشی، اندریک در مصاحبه اختصاصی، به سوالات رسانه اسپانیاییSPORT پاسخ داد. فرصت خوبی است تا کمی بیشتر با شخصیت، سلیقه و طرز تفکر این سنتر فوروارد 15 ساله آشنا شویم که شور و شوق را در برزیل و خارج از کشور برانگیخته است.

*شما در 15 سالگی در مسابقات زیر 21 سال تفاوت ایجاد می‌کنید، اهداف شما برای آینده چیست؟

من به این موضوع فکر نمی‌کنم چون سرم روی کار خودم است. فقط در ماه جولای تولد من است، بنابراین فکر می‌کنم هنوز کارهای زیادی وجود دارد. برای من، کاری که انجام داده‌ام هنوز کافی نیست، باید بیشتر شود. با فکر کردن به آینده، سعی می‌کنم آرام باشم و زیاد فکر نکنم. بعد از 21 جولای که 16 ساله می‌شوم، سخت کار می‌کنم تا به تیم اصلی راه پیدا و عناوین را کسب کنم که این مهم‌ترین هدفم است.

*او در حال حاضر با تیم اصلی که قهرمان دو دوره فعلی لیبرتادورس است تمرین می‌کند، نظرت درباره اینکه این تیم چه توصیه‌ای به شما می‌کند، چیست؟

پالمیراس بزرگترین باشگاه جهان است همانطور که همه از رده‌بندی IFFHS می‌دانند و حضور در اینجا باعث افتخار است. تیم به خوبی از من استقبال کرد. بازیکنانی مانند دودو، رافائل ویگا، رونی و ... همه آنها خیلی خوب با من رفتار کردند. داشتن این تجربه بسیار مثبت است و ان‌شاءالله در مدت زمان کوتاهی بتوانم برای همیشه اینجا باشم.

*دودو که بهترین بازیکن تیم است، گفت که اگر دست او بود با تیم به جام باشگاه‌های جهان می‌رفتی، چه پاسخی درباره این جمله او داری؟

 خیلی خوبه، دودو بازیکن بزرگی است. امیدوارم بتوانیم در جام‌جهانی باشگاه‌ها قهرمان شویم. من فکر می‌کنم شانس قهرمانی داریم. تیم ما و همچنین دودو قهرمانی عالی خواهند داشت. من خیلی تیم را تشویق خواهم کرد و فقط باید خدا را شکر کنم، زیرا این بازیکنان از من استقبال خوبی کردند.

*آیا سرمربی پالمیراس، آبل فریرا، با شما صحبت کرد؟

 او به صورت انفرادی با من تماس نگرفت ، او به تیمی که قهرمان کوپینا بود زنگ زد تا به ما تبریک بگوید. فکر می‌کنم بعداً می‌توانم این فرصت را داشته باشم که او را راضی کنم.

*این جمله مربی که به دلیل سنت مجبور شدی در تعطیلات در دیزنی لند باشی، چطور آن را به عنوان یک تعریف، یک شوخی گرفتی؟

 من آن را به عنوان هیچ. حق با اوست. من باید سرم سر کار خودم باشد. همه چیز باید آرام شود. من پسر بسیار جوانی هستم. همه ما می‌دانیم که، باید به سطح حرفه‌ای برسید و در آنجا بازی کنید. فوتبال حرفه‌ای سخت است اما باید آرام باشید.

*شما سال را با قهرمانی در کوپینا شروع کردید، چه اهدافی برای این سال 2022 دارید؟

 اهداف بسیاری وجود دارد. من هنوز زیر 16 سال هستم. من کوپا دو برزیل U-17، برازیلیراو U-17، برازیلیرو U-20، کوپا دو برزیل U-20 دارم. من می‌خواهم همه آ‌ن‌ها را فتح کنم. می‌خواهم بازی کنم. هر جا که پالمیراس مرا بفرستد با تمام خوشحالی بازی خواهم کرد. لذت من فوتبال بازی کردن است و سعی می‌کنم بیشتر و بیشتر برنده شوم.

*کدام عنوان از آن‌هایی که می‌توانید با پالمیراس به دست آورید، بیشتر در مورد آن هیجان‌زده هستید؟

بزرگترین آرزوی من قهرمانی در لیبرتادورس و سپس جام‌جهانی باشگاه‌ها است که فکر می‌کنم اکنون آن را فتح خواهیم کرد. ما می‌توانیم لیبرتادورس‌ها و جام‌های برزیلی‌های بیشتری را ببریم. ما بزرگترین تیم قهرمان لیگ برزیل هستیم. وقتی به تیم اصلی می‌رسم، می‌خواهم عناوین را کسب کنم.

*در کلاسیک، رقیب مورد علاقه شما برای گلزنی کیست؟

دوست دارم به همه تیم‌ها گل بزنم اما بزرگترین قربانی من سائوپائولو است که تیم بسیار خوب و تماشایی است. من دوست دارم به آنها گل بزنم و مطمئن هستم که به این کار ادامه خواهم داد.

*در سال 2024، بازی‌های المپیک در پاریس وجود دارد، آیا قبلاً هدف خود را برای بردن آن طلا تعیین کرده‌اید زیرا سومین طلای متوالی برای برزیل خواهد بود؟

بله، من خیلی به آن فکر می‌کنم، زیرا تقریباً یک اتفاق مهم است، چیزی که در حال حاضر روی آن تمرکز کرده‌ام. اگر با این سرعت بازی کنم، می‌توانم باشم، اما باید پیشرفت کنم. اگر در سال 2024 به تکامل خود ادامه دهم، با فروتنی فراوان، می‌توانم در ترکیب سلسائو باشم.

فوتبال چگونه ارائه می‌شود؟

برای کسانی که مرا ندیده‌اند، می‌گویم که من بسیار پیگیر هستم، هرگز متوقف نمی‌شوم. من گل‌های زیادی می‌زنم و همیشه می‌خواهم، گل‌های بیشتر وعناوین بیشتر. من فوتبالیستی هستم که هیچ وقت توپ را گم نمی‌کنم، وقتی مدافع فکر می‌کند بازی تمام شده است، به آنجا می‌روم. 

در 15 سالگی تیم‌های اروپایی به فکر جذب شما هستند، چگونه با این موضوع کنار می‌آیید؟

من با ذهنی آرام و فروتنی فراوان هستم. سعی می‌کنم شبکه‌های اجتماعی را تماشا نکنم. به خدا اجازه می‌دهم که رهبری کند و از او برای هر اتفاقی که برایم می‌افتد تشکر می‌کنم.

در اروپا باشگاه‌هایی بودند که یکی از آنها از بارسا بود؟

بله، اما من روی پالمیراس تمرکز کردم و همه عوامل خارج از زمین را فراموش کردم. من بازی خودم را انجام دادم، قهرمان شدیم و توانستم خوب بازی کنم، امیدوارم شما را تحت تاثیر قرار داده باشم.

در ماه جولای که 16 ساله می‌شوید، اولین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا خواهد کردید، چرا می‌خواهید با پالمیراس تمدید کنید؟

این باشگاهی است که درها را به روی من، بزرگترین قهرمان برزیل و بهترین تیم جهان بر اساس رده بندی IFFHS باز کرد. من می‌خواهم اینجا بمانم وعناوین زیادی، کوپا لیبرتادورس و جام باشگاه‌های جهان را به دست بیاورم.

مسیر طبیعی این است که در سال 2024، در سن 18 سالگی، جهش خود را به اروپا انجام می‌دهید؟

الان بهش فکر نمی‌کنم قرار است اولین قرارداد حرفه‌ای‌ام را امضا کنم و ذهنم این است که برای پالمیراس بازی کنم. من نمی‌خواهم تمرکز خود را از دست بدهم. هدف من همیشه نشان دادن عملکردم است و البته با بازی بهتر، من علاقه تیم‌های قهرمانی بزرگ اروپا را به خودم برانگیخته‌ام.

دوست داری برای بارسا بازی کنی؟

این باشگاهی است که بازیکنان زیادی در آن بودند و الهام بخش ما جوانترهایی مانند نیمار جونیور، رونالدو، ریوالدو، روماریو و رونالدینیو و ... بودند. همه بازیکنانی که می‌خواهند در خارج از کشور بازی کنند به دلیل نیمار جونیور که از نسل ماست به بارسا فکر می‌کنند. اگر روزی زمان جدایی فرا برسد، شاید بارسا بتواند یک گزینه برایم باشد.

از میان این بازیکنان، کدامیک مورد علاقه شماست؟

ریوالدو، چون بت پالمیراس بود، چون مثل من چپ پا بود و من این فرصت را داشتم که شخصاً با او ملاقات کنم. 

 آیا سبک بازی بارسا با شما همخوانی دارد؟

بله، ممکن است این سبک من باشد، اما سعی می‌کنم همه چیز را در نظر بگیرم: با یک بازی سریع یا تیکی تاکا. بارسا تیم بسیار خوبی است. در سال 2015 نیمار همراه با ژاوی و اینیستا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. این تیم تماشایی بود.

از نظر تاکتیکی، چه چیزی را بیشتر دوست دارید این است که به عنوان 9 با وینگرهایی مانند بارسا بازی کنید؟

در تیم زیر 20 سال پالمیراس من قبلاً به عنوان وینگر بازی می‌کردم، قبلاً به عنوان هافبک در زیر 13 سال بازی می‌کردم و اکنون یک مهاجم مرکزی هستم. هر جا که قرار بگیرم بازی خواهم کرد.

اینجا در برزیل بحث این است که آیا تو بیشتر شبیه روماریو هستی یا رونالدو.

آنها دو بازیکن بزرگ هستند که الهام‌بخش من هستند، اما من خودم را با دیگران مقایسه نمی‌کنم. من اندریک هستم. مطبوعات می‌گویند که من به دلیل قد و به دلیل موقعیت منطقه شبیه روماریو هستم. یکی از همین روزها رونالدو درباره من صحبت کرد و تمجیدی از من کرد که بسیار متعجب شدم زیرا انتظارش را نداشتم.

ترسیدی؟

آره! او یک قهرمان جهان است که قبلاً توپ طلا را برده است! 

چه تصویری از رونالدینیو در بارسا داری؟

با شادی در پاهایش بازی می‌کرد و کارهای شگفت انگیز زیادی انجام می‌داد. واقعاً خوب است که بتوانی روی زمین بایستی و دریبل بزنی و گل بزنی.

انتهای پیام/

کدخبر: 770061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟