حاتمی: قزاقستان را نباید دست کم بگیریم/ رسالت ما حضور مستعدها در تیم ملی بسکتبال است

مهران حاتمی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص شرایط اردویی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: امروز از بازیکنان دعوت شده تست می‌گیریم و نفراتی که منفی باشند وارد اردو می‌شوند و تمرینات را آغاز می‌کنیم. برای اردو هم تمهیداتی را در مورد رعایت پروتکل‌ها در نظر می‌گیریم تا با کمترین آسیب به بازی با قزاقستان و سوریه برسیم.

وی در مورد بهنام یخچالی که به کرونا مبتلا شده است، گفت: با او صحبت کرده‌ایم. دوره 4، 5 روز قرنطینه را می‌گذراند. او 29 بهمن به ایران می‌آید.خودش می‌گفت نمی‌دانست که کرونا دارد و به همین دلیل دوز سوم را زد و وضعیتش بدتر شد.

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به شرایط قزاقستان و سوریه گفت: قزاق‌ها تیم خوبی هستند و نباید ساده‌انگاری کنیم چون بزرگترین لطمه را می‌خوریم. ما تیم بزرگی در آسیا هستیم، اما نباید حریف را دست کم بگیریم. میانگین قدی خوبی دارند و ریباندهای خوبی در حمله انجام می‌دهند. همچنین آنها تیمی فیزیکی هستند و در پنجره قبلی هم با آنها بازی کرده‌ایم و در ترکیب خود از مربی و بازیکنان روسی بهره می‌برند، سبک آنها مبتنی بر بازی روسیه است و بازی سختی مقابل این تیم در پیش خواهیم داشت. ضمن اینکه فیلم بازی قبلی آنها را هم بررسی کرده‌ایم. در مورد سوریه هم باید گفت آنها نوسان زیادی در بازیشان دارند اما هر چه است نباید آنها را دست کم گرفت و باید بازی همیشگی خودمان را ارائه دهیم.

حاتمی درباره اینکه کادر فنی تیم ملی چه برنامه‌ای برای جوانگرایی دارد، گفت: ما برای مسابقات تیم ملی در کوتاه مدت تغییر خاصی نخواهیم داشت، اما در بلند مدت تصمیم داریم جوانان جایگزین شوند بالاخره ما به توانایی آن‌ها شک نداریم. بهتر است به جوانان فرصت بدهیم تا در قالب تیم‌های دیگر مانند تیم ب آبدیده‌تر شوند تا پس از آن در بزرگسالان به ما کمک کنند. از سوی دیگر رسالت این را داریم که نفرات مستعد دیگری را به تیم ملی اضافه کنیم. تلاشمان را می‌کنیم که این نفرات جوانتر زود با تجربه شوند.

انتهای پیام/

کدخبر: 770041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟