مراسم معارفه اوبامیانگ در بارسلونا برگزار شد

به گزارش رکنا ورزشی، دقایقی پیش مراسم معارفه پیر امریک اوبامیانگ ستاره جدید تیم فوتبال بارسلونا برگزار شد. 

خوان لاپورتا مدیرعامل بارسلونا در این مراسم اظهار داشت:  «وقتی بازیکنی را معرفی می کنیم همیشه یک خبر خوب است. او بازیکنی است که نشان داده است که می خواهد بیاید و برای بارسا بازی کند و این برای ما ضروری است. ما بسیار سپاسگزاریم. خوش آمدید، اوبا. من می خواهم از حضور پدرتان، برادرانت، نمایندگانت تشکر کنم. شما کار فوق العاده‌ای انجام دادید. از حضور شما در اینجا متشکرم. می‌خواهم از شما تشکر کنم که روی این قرارداد خوب کار کردید. ما یک بازیکن سطح بالا را وارد کردیم که می خواست به بارسلونا منتقل شود.»

وی افزود:«او بازیکن هدفمندی است، ما به او نیاز داریم. به عملکرد بخش فوتبال، دبیرخانه فنی افتخار می‌کنم. تا آخرین لحظه بود که قرارداد اوبا با آرسنال فسخ شد و پس از آن ما به این نتیجه رسیدیم و توانستیم قرارداد را  رسمی کنیم. با تشکر از متئو آلمانی که برای یک مشکل خانوادگی اینجا نیست او با خانواده‌اش رفته مایورکا و نتواتست امروز حاضر باشد، ولی قدردان زحماتش هستیم. ما توانستیم یک پنجره زمستانی خوب ایجاد کنیم.  ممنون از اوبا که به عضویت بارسا درآمد.»

لاپورتا

پس از لاپورتا نوبت به اوبامیانگ رسید تا در این مراسم پشت تریبون قرار بگیرد: خیلی خوشحالم و از رییس باشگاه بابت امضا با من متشکرم، همان ظور که گفتم خیلی انگیزه دارم، سعی می‌کنم بهترینم را ارائه بدهم، باعث افتخار است که اینجا هستم و برای بارسا بازی می‌کنم، واقعا خوشحالم. بارسلونا باشگاه بزرگی است که باید قهرمان چمپیونزلیگ شود، ما هر کاری انجام می‌دهیم تا به آنجا برگردیم و آن را ببریم.

بارسلونا در دوران سختی قرار داره، آماده‌ای؟

فکر می‌کنم بله، درسته که مدتی است بازی نکردم، اما ذهنیت من آماده‌ست و آماده بازی هستم و می‌دانم که با گذشت زمان بر می‌گردیم.

 به عنوان گلزنی که در مقابل دروازه بان بی‌رحم معرفی می‌کنی، چطوری است که خصوصیاتت را می دانی؟

سال هاست که معروفم به گلزنی، من مهاجم سرعتی هستم و امیدوارم با گلزنی خودم به باشگاه کمک کنم، امیدوارم بتوانم گل‌های زیادی بزنم.

امضا با تو کمک می‌کند که چمپیونزلیگ را ببریم؟

بله قطعا، بارسا باشگاه بزرگی است و باید چمپیونزلیگ را ببرد، به دلیل همین آمدم بارسا تا فرصت برد در چمپیونزلیگ را داشته باشم، همه تلاش‌مان را می‌کنیم برای بازگشت به چمپیونزلیگ و سپس برد در آن.

تا ۲۰۲۵ قرارداد داری؟ 

امیدوارم بتوانم سال‌های زیادی را اینجا بازی کنم، آرزوم است و برای آن تلاش می‌کنم.

اوبامیانگ سه نفره

عثمان دوست شماست و هنوز قراردادش را تمدید نکرده، اوضاع را چگونه می‌بینی؟

راستش را بگویم، آن در تمرینات بسیار خوب است، به عنوان دوست دمبله امیدوارم باشگاه و آن راه حلی پیدا کنند.

خودت را کجا می‌بینی؟ 

با مربی صحبت کردم، از نظر آن بازیکن شماره ۹ هستم و برای بازی در این پست آماده هستم، اگه بخواهد وینگر باشم هم مشکلی ندارم، در هر پستی آماده هستم. فکر می‌کنم آماده هستم، خوش شانس بودم که در پریمیرلیگ بازی کردم و خیلی چیزها را یاد گرفتم. فکر می‌کنم برای مرحله بعدی کریرم آماده و هیجان زده هستم.

تیم بعد از رفتن مسی و گریزمان به گلزن نیاز دارد، شما در نیم فصل آمدید، چه هدفی‌هایی داری؟

امیدوارم گل‌های زیادی بزنم، بیشتر از این چی بگویم؟ زدن گل‌های زیاد عالی است. آرزوم بازی در لالیگا بود، این یک فرصت فوق‌العاده‌ای است، فرصت زندگیم است! همه می‌دانند که بارسا یکی از بهترین باشگاه‌های جهان است، به همین دلیل اینجا هستم. خیلی خوشحالم، اتفاقاتی که در این دو روز افتاد برایم مثل یک رویاست. روز امضا خیلی طولانی بود، دیوانگی است، دو دقیقه قبل از بستن پنجره امضا کردیم، استرس‌زا بود ولی خیلی خوشحال بودم، یک آرزو بود و آن محقق شد.

اوبامیانگ

ماه‌های آخر در آرسنال سخت بود، چه اتفاقی افتاد؟  آیا پیامی برای هواداران آرسنال دارید؟

ماه‌های پیچیده‌ای بود، فوتبال گاهی همین‌طور است ؛ نمی‌خواستم کار اشتباهی انجام بدهم، باید آنها را پشت سر بگذارم، این مربوط به گذشته است و باید به حال فکر کنم، این پیام من است.

تصمیم آرتتا در خصوص اخراجت از آرسنال؟

تصمیم خودش بود‌ ولی خودش اصلا خوشحال نبود. من خیلی آرام بود‌م. فکر می‌کنم تنها مشکل من در آرسنال با آرتتا بود و او فرد تصمیم‌گیرنده بود. نمی‌توانم چیز زیادی بگویم و فقط همین.

به پدربزرگت قول داده بودی برای رئال بازی کنی و الان برای بارسا بازی می‌کنی!

خانواده من اهل آویلا هستند و پدربزرگم طرفدار اتلتیکو بود به همین دلیل گفته بودم روزی برای رئال بازی خواهم کرد، ولی الان می‌خواهم فقط برای بارسا بازی کنم. وقتی جوان هستید خانواده چیزهای زیادی به شما می‌گویند. فکر می‌کنم پدربزرگم خوشحال می‌شود که من را به عنوان بازیکن بارسا اینجا ببیند.

این که اولین بازیکن گابنی تاریخ بارسا هستم، باعث افتخارم است. من به پنج زبان (فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی و آلمانی) صحبت می‌کنم. از وقتی بچه بودم، با مادربزرگ و پدربزرگم اسپانیایی صحبت می‌کردم. به همین علت به خوبی قادر به صحبت به زبان اسپانیایی هستم. همیشه می‌خواستم فوتبالیست باشم و این هدفی مشخص برای من بود.

کدخبر: 769663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟