گزارش تمرین داغ کشتی گیرها در روز سرد

به گزارش رکنا ورزشی، امروز (سه‌شنبه)، در یک روز سردِ، برفی-بارانی و در حالی که از بلندگوها با صدای بلند یک موزیک آمریکایی پخش می‌شد، خانه کشتی در حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون و محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی، داغ تمرین آزادکارانی بود که با برنامه‌های کادرفنی مهیایی دیدار دوستانه با آمریکا می‌شوند؛ مبارزه‌ای که قرار است ۲۳ بهمن تب کشتی دنیا را به بالاترین درجه خود برساند.

یک رقابت مهیج در آرلینگتون دالاس که از ماه‌ها قبل تمام بلیت‌هایش پیش فروش شده تا در روز برگزاری مسابقه جا برای سوزن انداختن نباشد. چه نمایش چشم نوازی، جای تمام کشتی دوستان خالی. آن موزیک آمریکایی هم برای این بوده که آزادکاران در فضایی شبیه‌سازی شده با سالن‌های آمریکا تمرینات را دنبال کنند که در روز مسابقه راحت‌تر به رقابت با رقبا بپردازند. چه تصمیم تیزهوشانه‌ای. 

برنامه صبح امروز کادرفنی برای آزادکاران، تمرین شبیه‌سازی بود؛ ۶ دقیقه مبارزه‌ی تمرینی متناسب با رقابت پیش‌رو در ایالت تگزاس. یک تک کشتی که بیشتر به دوئل می‌ماند و هرکس سریع‌تر اسلحه‌اش را بیرون بکشد و شلیک کند، پیروز آن خواهد شد. 

پژمان درستکار که خوب با این محیط و شرایط آشناست، بهتر از هر کسی می‌داند که چگونه باید شاگردان خود را مهیایی این دوئل بزرگ کند. سرمربی جوان تیم ملی در جهانی نروژ نشان داده که راه غلبه بر یانکی‌ها را بلد است و حالا با تمرینات منحصر به فرد خود که با تکیه بر داشته‌های فردی هر آزادکار تهیه و تدوین شده، تیم خود را تجهیز یک تک کشتی دوستانه؛ اما در عین حال حساس و حیثیتی می‌کند تا یک‌بار دیگر باعث شادی و غرور ایرانی‌ها شود.

تقابل ۱۰ شیر ایران با ۱۰ گاوچران آمریکایی در دل صحرای تگزاس چه تماشایی خواهد شد. 

تمرین امروز از واپسین تمرینات آزادکاران بود؛ تمرینی که در آن حسن یزدانی در مصاف با احمد بذری بسیار شاداب نشان داد و ثابت کرد که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری با ابعاد و زوایای پنهان کشتی آشنا شده. او حالا فقط گلادیاتور وار نمی‌جنگد؛ بلکه آگاهانه نبرد کشتی می‌کند؛ زیبا و فریبنده. کامران قاسم‌پور آزادکار جسور کشورمان که با منصوری سرشاخ شده بود، نمایشی رو به جلو با زیرگیری‌های چشم نواز ایرانی را به اجرا گذاشت و امیر حسین زارع در رقابت با یدالله محبی با تمام توان ظاهر شد تا شاهد مصاف دوست داشتنی دو سنگین وزن باشیم. کشتی مجتبی گلیج با حاجیلویان هم تماشایی بود.

دیدن کشتی یونس امامی با امیرمحمد یزدانی، سرلک با یخکشی، نخودى با اصغرى، الهى با کامرانى، مجید داستان با انوری و رحمان عموزاد با رحیم‌پور هم کیفی داشت در این روز بارانی. 

باری یک ایران مهیا می‌شود برای یک نبرد حماسی، بی‌تردید قلب ما همه با سربازان وطن خواهد بود در خاک آمریکا. بعد ازظهر که باران متوقف شد، آزادکاران برای تمرین عصرگاهی پا روی تارتان کمپ تیم‌های ملی گذاشتند و برنامه دو را در دستور کار قرار دادند، تمرینی برای شادابی بیشتر؛ سریع بدو تا راحت‌تر به هدف برسی!

نمی‌دانم در آمریکا چه خواهد شد؛ اما خوب می‌دانم بردن این تیم یک دست و همدل که درستکار ساخته است؛ کار آسانی نیست، حتی در تگزاس برای یانکی‌ها، خدا به داد آمریکایی‌ها برسد. به امید موفقیت بچه‌های وطن.

نویسنده: وحید رجبی

انتهای پیام/

کدخبر: 769040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟