نورافکن: سمت چپ تیم ملی متعلق به کسی نیست/ سپاهان باید نویدکیا ادامه دهد

به گزارش رکنا ورزشی، امید نورافکن در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ورزشگاه در خصوص صعود ایران به جام‌جهانی اظهار داشت: خوشحالم به جام‌جهانی صعود کردیم و این برای ما خیلی خوشحال‌کننده است اگر بخواهیم یک مقایسه کلی با دوره پیش داشته باشیم خواهیم فهمید در دوره قبلی در فاصله دو بازی به پایان به جام‌جهانی رفتیم اما در این دوره این رویداد در سه بازی به وقوع پیوست و از این منظر نشان از پیشرفت بهتر تیم ملی دارد.

وی افزود: ما در دو گروه از لحاظ امتیازی تیم برتر هستیم و اگر بخواهیم در سید دوم جام‌جهانی حضور داشته باشیم باید این روند خوب را در سه بازی پایانی هم ادامه دهیم و امیدوارم به این گام مهم بتوانیم برسیم.

*دفاع چپ تیم ملی

بازیکن تیم ملی در خصوص اینکه اکنون به عنوان بازیکن ثابت تیم ملی در پست دفاع چپ تبدیل شده است، چه نظری دارد، اینطور پاسخ داد: من این جمله را دوست ندارم که دفاع چپ تیم ملی برای من است بلکه ما یک تیم هستیم و اولویت اصلی ما نتیجه گرفتن است. به احتمال زیاد کسانی دیگر هم در این پست ایفای نقش خواهند کرد. خداراشکر دیروز با حضور تماشاگران در بازی حساس مقابل عراق و در یک دیدار نفس‌گیر توانستیم در یک بازی سراسر هجومی عراق را ببریم. به نظرم اگر خوش شانس بودیم می‌توانستیم، با گل‌های بیشتر آنها هم ببریم.

نورافکن در مورد بحران تیم ملی هم در دور مقدماتی جام جهانی در کشور بحرین اینطور واکنش نشان داد: یک بحران بد برای تیم ملی شکل گرفت در بحرین و به همین دلیل این استرس برای ما به وجود آمده بود اما هر چه بود توانستیم این بحران را از بین ببریم. خیلی خوشحالم توانستیم به جام‌جهانی ببریم و این اتفاق خوشحال‌کننده و باعث غرور برای ما است.

*کاپیتان‌های تیم ملی

وی در خصوص سایر کاپیتان‌های تیم ملی گفت: خوشحالم زیرا وحید امیری واقعاً بهترین بازیکنان کشورمان است چون در همه بازی‌ها تمام تلاش خود را می‌گذارد. خوشحالم در کنار او الان ما سه و چهار کاپیتان با تجربه و با اخلاق و عملکرد عالی در تیم ملی داریم. بازیکنانی مانند احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و وحید امیری نشان دادند کاپیتانی برازنده آنها است.

*واکنش به استعفای محرم نویدکیا از هدایت سپاهان

بازیکن تیم سپاهان در خصوص شرایط این تیم در لیگ و همچنین استعفای محرم نویدکیا عنوان کرد: هر کسی نظر شخصی و خاص خودش دارد اما معتقدم هیچ مربی در فوتبال ما نمی‌تواند به اندازه محرم به سپاهان کمک کند. ما دوستداریم با او ادامه دهیم و خود من می‌توانم خیلی نکات از او یاد بگیرم. به نظرم با یک تلاش بیشتر می توانیم شرایط را تغییر دهیم و نیازی نیست در این برهه زمانی تغییری در تیم ما ایجاد شود و ادامه دادن با او بهتر است تا اینکه یک تغییر دیگر در کادرفنی تیم ملی به وجود بیاید.

وی درباره اینکه در مورد اسکوچیچ چه نظری دارد، گفت: ما در یک برهه زمانی بحران سنگین برای تیم ملی بود اما با آمدن اسکوچیچ نسبت به سرمربی قبلی واقعاً تغییر فوق‌العاده‌ای در تیم ملی ایجاد شد. او تلاش صددرصدی برای موفقیت تیم ملی دارد و همچنین یک مربی بزرگ است و شایستگی حضور روی نیمکت ایران را دارد. 

بازیکن تیم ملی ایران در خصوص اینکه باید چه نیازهایی برای تیم ملی فراهم شود تا بتوانیم برای نخستین بار به دور دوم جام جهانی صعود کنیم، گفت: خود من تنها به صرف حضور در جام‌جهانی بسنده نمی‌کنم و الان شرایط با داشتن بازیکنان لژیونرها مطمئن هستم با یک برنامه‌ریزی بهتر می توانیم به دور دوم جام‌جهانی هم برویم. حتی دیروز معاون اول رییس جمهور پس از صعود به ما گفت برنامه‌ریزی خوبی انجام می‌دهند تا بتوانیم از گروه خود صعود کنیم و بهتر است برنامه‌ریزی را از الان انجام دهند. به نظرم مهم‌ترین نیاز برگزاری کمپ در اردوهای اروپایی است. یک سال تا جام جهانی فرصت داریم و خیلی مهم است اردوهای زیادی در کشورها اروپایی، آمریکای جنوبی و آفریقایی داشته باشیم برای آماده‌سازی برای حضوری موفق در جام‌جهانی تا بتوانیم نتایج خوبی در قطر بگیریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 767274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟