قاسمپور: تیم برتر آسیا هستیم/ طارمی بازیکن تاثیرگذاری است

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص صعود ایران به جام جهانی اظهار داشت: در ابتدای بازی شروع خوبی نداشتیم اما رفته رفته بازیکنان توانستند به استرس موجود در دقایق ابتدایی غلبه کنند و کم کم بازی را در دست بگیرند و دروازه عراق را با خطراتی مواجه سازند. از این اتفاق همه خوشحال هستیم. اکنون با این صعود خوشحال برانگیز الان همه بازی‌های ما تشریفاتی شده است. مجموعه بازیکنان تلاش زیادی کردند و بابت این اتفاق باید به آنها تبریک گفت.

وی درباره گلزنی طارمی گفت: طارمی بازیکنی خوب و باکیفیت است اگر چه خسته بود و دیر به اردوی تیم ملی ملحق شده بود ولی بازهم توانست تاثیرگذاری خود را به خوبی در تیم ملی نشان دهد. وی بازیکنی است که موقعیت از دست نمی‌دهد و از کمترین فرصت‌ها بهترین استفاده ممکن را می‌برد. البته گل ما با لیز خوردن بازیکن حریف به دست آمد و طارمی هم قدر این موقعیت را دانست و گل برتری ما را زد. در مجموع کل تیم سبب شدند تا ما بتوانیم به این گل برسیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط تیم ایران برای ادامه مسابقات تصریح کرد: واقعیت امر این است ما تیم برتر آسیا هستیم اگر چه تیم‌های همگروه ما درجه دوم آسیا بودند و عراق هم تیم همیشگی خودش نبود. عراق تیم قوی گذشته نیست و رقیبان اصلی ما کره جنوبی، عربستان، استرالیا و ژاپن هستند ولی با وجود آن‌ها باز ما سردتر و فراتر از آسیا هستیم. در سال‌های اخیر به ندرت اتفاق افتاده که تیم ملی تا این اندازه بازیکن لژیونر باکیفیت داشته باشد. بیشتر این نفرات هم در یکی دو سال اخیر در بهترین شرایط خود قرار داشتند. دلیل اصلی صعود تیم ملی به جام‌جهانی هم تجربه خوبی است که این بازیکنان لژیونرها به دست آوردند.

قاسمپور فوتبال درباره بازگشت تماشاگران به استادیوم هم اینطور گفت: همیشه تماشاگران انگیزه مضاعفی به بازیکنان می‌دهند و حال هوای خود استادیوم با تماشاگران انگیزه بیشتری پیدا می‌کند. مانند اینکه در یک اتاق تنها باشیم و هیچ فضایی آزاد نزدیک ما نباشد پس باید بپذیریم فوتبال با تماشاگر جذابیت دارد.

وی درباره لزوم پشتیبانی از تیم ملی برای حضور قدرتمندانه در جام‌جهانی پاسخ داد: باید دید تفکرات اسکوچیچ نسبت به بازی‌های آتی چگونه خواهد بود، اما فدراسیون فوتبال اگر تصمیم به همکاری با این مربی در جام‌جهانی دارد باید از همین امروز برنامه‌های اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد و طبق برنامه سرمربی، امکانات و تدارکات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کند. همیشه افرادی که در گذشته در فدراسیون فوتبال بودند کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ دقیقه 90 انجام می‌دادند، اما الان فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی در راستای برگزار کردن اردوهای مناسب و دیدارهای تدارکاتی خوب داریم. به جای اینکه با تیم‌های درجه چندم بازی کنیم باید مقابل تیم‌های قدرتمند بازی کنیم تا بتوانیم با شرایط بهتری در جام‌جهانی حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 767253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟