صعود تیم ملی هندبال ایران به مسابقات جهانی/ گذشت از طلسم 6 ساله با مربی اسپانیانی + فیلم
حجم ویدیو: 12.50M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42

به گزارش رکنا ورزشی،  ملی‌پوشان هندبال ایران در دومین بازی خود از مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا عربستان، مقابل کویت به میدان رفتند. این بازی در نیمه اول با نتیجه 11 بر 11 به پایان رسید. اما نیمه دوم هندبالیست های ایرانی با تلاش در ثانیه‌های پایانی با نتیجه 27 بر 26 پیروز شدند و سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردند. با این اوصاف بازی آخر ایران مقابل بحرین تشریفاتی است و برای انتخاب صدرنشین کاربرد دارد.

تیم ملی هندبال ایران در مرحله گروهی این مسابقات با هند، استرالیا و عربستان همگروه بود که با برد مقابل همه حریفانش به عنوان سرگروه به مرحله اصلی راه یافت. شاگردان مانوئل در مرحله اصلی با عراق، کویت و بحرین همگروه هستند. ملی‌پوشان ایران باید چهارشنبه مقابل تیم ملی بحرین به میدان بروند.

نفرات اعزامی تیم ملی هندبال

امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمد علی قاسمی، یاسین کبیریان‌جو، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا اورعی و احسان ابویی نفرات اعزامی به این مسابقات هستند. 

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

*سهمیه های آسیا برای رقابت‌های جهانی

بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان ۲۰۲۳ از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه در حال برگزاری است. پنج تیم اول این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان را کسب خواهند کرد.

گفتنی است مسابقات جهانی، از تاریخ 12 تا 29 ژانویه سال 2023 به میزبانی مشترک لهستان و سوئد و با حضور 32 تیم برگزار می شود. از آسیا پنج سهمیه راهی مسابقات جهانی می‌شوند که ایران توانست اولین مجوز را کسب کند.

نتایج کامل تیم ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

دور گروهی و مرحله اول:

ایران 32 - 10 استرالیا

ایران 42 - 29 هند

ایران 24- 20 عربستان

دور دوم:

ایران 28- 25 عراق

ایران 27- 26 کویت

برنامه روز سوم مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا عربستان چهارشنبه ۶ بهمن سال جاری را در زیر می‌خوانید:

عراق - کویت ساعت ۱۲:۳۰

قطر - کره ساعت ۱۴:۳۰

بحرین - ایران ساعت ۱۶:۳۰

ازبکستان - عربستان ساعت ۱۸:۳۰

انتهای پیام/

کدخبر: 765883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟