حاج رضایی: فوتبال ایران بی اعتبار شد/ مشکل کنعانی زادگان فرهنگی است

اتوبوس تیم ملی در روزهای اخیر به ترند شبکه های اجتماعی و موتور جستجو تبدیل شد. ماجرا به انتشار فایل صوتی در حاشیه اردو و اتوبوس تیم ملی بازگشت. در صورت اثبات قضیه، راننده اتوبوس تیم ملی هم باید پاسخگو باشد. هر چند هنوز سرپرست تیم ملی و مسئولان موضع رسمی در رابطه با اتوبوس تیم ملی نداشته اند. واکنش ها در قضیه اتوبوس تیم ملی حسابی عجیب و غریب بود.

امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا در خصوص عملکرد استقلال در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: استقلال تنها تیمی است که در نیم فصل اول شکستی نداشته و صدرنشین فعلی لیگ است و این می تواند هواداران این تیم را امیدوار کند به این دلیل که نزدیک به یک دهه است عنوانی در لیگ به دست نیاورده اند. استقلال با یک مربی جوان که خودش فوتبالیست مطرحی بوده است کار می کند. به دلیل نیروهای جوانی که دارند و یارگیری مناسبی که انجام داده اند تقریبا نوسان نداشته اند، در فوتبال قاعده ای وجود دارد که می گوید تیمی که کمتر نوسان داشته باشد شانس زیادی برای قهرمانی دارد. به اعتقاد من آنچه در تفکر کادرفنی تیم بوده در نیم فصل به آن رسیده اند اما قطعا به این تیم می تواند نقدهایی هم وارد باشد. 

کارشناس فوتبال ایران در رابطه با شرایط پرسپولیس در نیم فصل اول تصریح کرد: در پرسپولیس یک هرج و مرج مدیریتی وجود دارد، در چند سال اخیر چندین مدیر عوض کرده اند و ثبات مدیریتی نداشته اند. در زمینه نقل و انتقالات هم چندان موفق عمل نکرده اند اما به هر حال توانسته اند در جایگاه دوم جدول خود را نگه دارند. اگر موشکافی کنیم تا اینجای فصل نسبت به فصل گذشته کارایی لازم را نداشته اند. به طور کلی همه ی تیم های ما با استانداردهای لازم در فوتبال مدرن فاصله دارند بخشی از آن مربوط به داخل زمین است و بخشی از آن هم مربوط به خارج زمین است! 

*حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا

وی در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت های آسیایی عنوان کرد: حذف دو تیم فراتر از یک فاجعه است، این دو تیم هواداران میلیونی دارند در شرایط موجود کشور که تاریکی ها بیشتر از روشنایی هاست امید هواداران به این بود که بتوانند دیدار تیم هایشان را ببینند و دلگرم باشند. این حذف منجر به بی اعتباری فوتبال ما می شود و در زمینه مالی هم تیم ها متضرر خواهند شد و به جز این بازیکنان‌مان هم دیده نمی شوند. هشدار اخیر آقای کفاشیان که گفتند ممکن است تیم ملی هم از جام جهانی محروم شود بسیار ناراحت کننده است. 

*خسارت ویلموتس از جیب مردم پرداخت شود؟

حاج رضایی ادامه داد: قانون، قانون است اما در داخل کشور ما در زمینه فوتبال چنین چیزی وجود ندارد. چقدر افراد خاطی داشتیم که اصلا به آن ها رسیدگی نکردند یا اگر هم کردند به مردم چیزی نگفتند؟ نمونه بارز آن پرونده آقای ویلموتس که در این اوضاع نامساعد اقتصادی خسارت سنگینی باید از جیب مردم بدهیم! ۸ نفری که این قرارداد ننگین را امضا کردند کجا هستند؟ دانشمندی می گفت حقیقت روی دو پا قرار دارد و دروغ روی یک پا! چقدر فوتبال ما می خواد یک لنگه پا بایستد و با دروغ پیش برود؟

*پرسش در باره رنکینگ فوتبال ایران در آسیا

وی افزود: یک سوالی وجود دارد که حیرت انگیز است و آن این است که چطور ما در رنکینگ آسیا در رتبه اول قرار داریم؟ دوستی داشتم که در کمیته آموزش حضور داشت و می گفت ای اف سی به ما اطلاع داده به جهت نیروی مستعد انسانی در زمینه فوتبال، ایران اول است. اما ما تکنولوژی لازم را نداریم مثلا وی ای آر، هدست برای داوران، زمین مناسب و.. نداریم! و چیزی که ما را در آن جایگاه قرار داده قطعا نیروهای مستعدی است که داریم. 

*حواشی کنعانی‌زادگان و اتوبوس تیم ملی

حاج رضایی در خصوص حواشی اخیر کنعانی زادگان بازیکن تیم ملی ایران عنوان کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که محدودیت های آن را می دانیم. اعتقادم بر این است که هر کسی پیش از آن که سمتی داشته باشد یک انسان است، طبیعتا یک مسائلی هست که هر انسانی به آن نیاز دارد کسانی که مطرح می شوند و برای بازی کردن در تیم ملی که یک افتخار است تلاش می کنند باید مراقبت کنند و آنچه به زندگی خصوصی آن ها مربوط می شود را در منظر عمومی قرار ندهند! دلیل این می تواند عدم کار فرهنگی باشد. آموزش داده نشده و می بینیم که گهگاه اتفاقات این چنینی می افتد، این یک مشکل فرهنگی است. رییس محترم فدراسیون گفته است بازیکنی که اخلاق ندارد جایی در تیم ملی ندارد سوال من این است آیا شما او را کمک کرده اید؟ آیا مشاور فرهنگی تحصیل کرده یا یک روانشناس کنار تیم هایتان هست که به این بازیکنان کمک کند؟ قصد توجیه کار آن بازیکن را ندارم فقط می خواستم به یک بخش دیگر از دردهای فوتبال اشاره کنم. 

*ورود خبرنگاران خانم در ورزشگاه‌ها

وی در پایان در خصوص حضور خبرنگاران و در ادامه هواداران خانم در ورزشگاه ها خاطر نشان کرد: شما زنان نیمی از جمعیت این کشور هستید و در تمام مسائل اجتماعی شرکت داشته اید و به یک نوعی افتخار ما هستید چرا نباید شما به ورزشگاه بیایید؟ از حضور خانم های خبرنگار و در ادامه امکان حضور هواداران خانم در ورزشگاه ها بسیار خوشحال شدم. 

ما در طول این سالها به جای حل مشکل صورت مسئله را پاک کرده ایم صمیمانه آرزو می کنم این مشکل برای همیشه حل شود و خانم ها بتوانند به ورزشگاه ها بیایند.

کدخبر: 763217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟