دبیر: گرین کارت آمریکا را تحویل دادم/ کشتی گیران در شرایط نرمال مصاحبه کنند

به گزارش رکنا ورزشی، نشست خبری علیرضا دبیر فدراسیون کشتی، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، صبح امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست ضمن تسلیت درگذشت محمدرضا یزدانی خرم گفت: یک نفر را پیدا نخواهید کرد که بدون انتخابی به المپیک و رقابت‌های قهرمانی جهان در نروژ اعزام شده باشد. در حال حاضر هم در کشتی‌آزاد و فرنگی چرخه انتخابی مشخصی دارند با این تفاوت که پژمان درستکار ابتدای چرخه را سخت گرفته و محمد بنا پایان چرخه را سخت گرفته است. هر کسی بر اساس آورده‌اش به امتیازاتی می‌رسد و به طور مثال حسن یزدانی به دلیل مدال‌هایی که برای کشتی آورده است، در مراحل اولیه چرخه حضور ندارد.

*حرمت محمد بنا حفظ شود

وی ادامه داد: احترام پیشکسوتان بر همه ما واجب است و امیدوارم که همه حرمت محمد بنا را نگه دارند. اگر هم نقدی وجود دارد، نقد را به نحوه درست بیان کنند. همه قهرمانان از جمله امید نوروزی و قاسم رضایی هم قهرمانان بزرگی هستند و اینجا خانه آن‌ها است و امیدوارم کسی حرمت کسی را زیر پا نگذارد. در گرگان هم با توجه به حواشی پیش آمده، از آقای مصلایی‌پور خواستم تا به اتفاق ۸ داور دیگر فیلم را بازبینی و نتیجه را اعلام کنند که در پایان فقط دو نفر از داوران رای به برتری احمد بذری دادند و ساید داودان فیروزپور را برنده شناختند. احمد بذری هم بسیار اخلاق‌مدارانه رفتار کرد و سکوت کرد و کار را به فدراسیون سپرد و من به خاطر این همه ادب و رفتار درست از احمد بذری تشکر می‌کنم.

*کمیته فنی المپیک برای ما تصمیم  نمی‌گیرد

دبیر تصریح کرد: در مورد بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی صربستان از قبل با پژمان درستکار صحبت‌هایی کوتاه داشته‌ام که چه کاری می‌خواهند انجام بدهند، اما هنوز با محمد بنا در این خصوص صحبتی نکرده‌ام. همچنین نگاه ملی‌پوشان هم مهم است که در ذهن‌شان چه می‌گذرد و باید حواس‌مان باشد که اتفاقاتی که سال ۲۰۰۲ برای من افتاد، برای ملی‌پوشان نیفتد. در این خصوص هم کمیته فنی المپیک برای ما تصمیم نمی‌گیرد و هر چقدر پول و امکانات می‌دهند، توقع مدال داشته باشند.

وی در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران گفت: انتخابات کمیسیون ورزشکاران مهندسی شده بود، اما صالحی‌امیری طبق قراری که از قبل با هم داشتیم قرار بود حمید سوریان در انتخابات حضور پیدا نکند و بعدا جزو ۴ نفری باشد که رئیس کمیته ملی المپیک معرفی خواهد کرد و این بدقولی آن‌ها بود. ما قهرمانان بزرگی داشتیم که روی هم حدود چهارصد مدال جهانی و المپیک برای ورزش کشورمان به ارمغان آورده‌اند و بار ورزش مملکت را تاکنون کشتی برداشته است. چرا می‌گویند من باج می‌خواهم؟ من فقط حق کشتی را می‌خواهم، اما اگر می‌خواهند همان‌کاری که روسای قبلی فدراسیون داشتند، با من هم انجام بدهند، من حرفی ندارم. 

*گرین کارت دبیر از آمریکا

دبیر در خصوص رویارویی ملی پوشان کشتی با آمریکا گفت: من عکس حاج قاسم سلیمانی را روی دیوار اتاقم گذاشته و اگر در خصوص او صحبت نکنم به این معناست که نفاق دارم. شبکه‌های معاند هم این کارها و جوسازی‌ها را انجام می‌دهند تا سایر ورزشکاران هم در این خصوص صحبت نکنند. ما به دیدار با آمریکا به عنوان یک دیدار دوستانه نگاه می‌کنیم، اما می‌خواهند این دیدار را سیاسی کنند. بعضی‌ها می‌گویند چرا گرین کارت دارم. اول باید بگویم که من گرین کارتم را سال‌ها پیش تحویل دادم و گرین‌کارت آمریکا را ندارم و اگر داشتم پس چرا برای اخذ ویزا به دبی رفتم؟ دیروز هم ایمیلی از سفارت آمریکا به دست‌مان رسید که چرا گرین‌کارت آمریکا را تحویل داده‌ای؟ خب اگر من گرین کارت دارم پس چرا این ایمیل به ما زده شده است؟ من همین‌جا اعلام می‌کنم که هر ملکی در آمریکا دارم، برای خودشان. این را هم بگویم که یکی از اعضای تیم را در دبی حدود ۵ ساعت در اتاق امنی در سفارت آمریکا نگه داشتند و به نوعی او را بازداشت کرده بودند. آیا این رفتار درست بود؟ اگر حتی به یک نفر از اعضای تیم ویزا ندهند، تیم را اعزام نخواهم کرد. در دبی هم اعتراض کردم که تیم‌ملی کشتی ایران نباید در خیابان و در صف گرفتن ویزا منتظر بمانند. 

رئیس فدراسیون اظهار داشت: ما هم از آمریکایی‌ها برای حضور در جام‌تختی دعوت خواهیم کرد تا نشان بدهیم که به ورزش، صرفا ورزشی نگاه می‌کنیم. تفکر ما توسعه ورزش کشتی است و وضعیت فاکس نیوز هم مشخص است که چرا آن صحبت‌ها را کرده است. این رسانه تندرو نمی‌خواهد این دیدار بین ایران و آمریکا برگزار شود. از طرفی یک نفر از عوامل داخلی که قبلا در فدراسیون کار می‌کرد هم حالا در لباس جاسوسی دارد کارشکنی می‌کند. این شخص قبلا در فدراسیون مشغول به کار بود و از ایمیل‌ها و اسناد دیگر کپی می‌گرفت و برای خودش یک نسخه نگه می‌داشت و حالا هم به طرق مختلف کارشکنی می‌کند. 

*بودجه فدراسیون کشتی

وی افزود. ۵۷ روز است که هیچ مبلغی از وزارت ورزش و کمیته‌ملی‌المپیک دریافت نکرده‌ایم و باید اعلام کنم که یک ماه قبل از بازی‌های آسیایی کمک مالی به کار ما نمی‌آید. کشتی در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی به مدد کاروان ورزشی می‌آیند و هدف همه ما خوشحالی مردم است. توانایی کشتی بالا است و مسئولان باید کمک کنند تا اتفاقات خوبی برای کشتی بیفتد. 

*مصاحبه کشتی گیرها با رسانه‌ها

دبیر درخصوص مصاحبه ملی‌پوشان با رسانه‌های خارجی اظهار داشت: در شرایط بسیار سختی که کشتی‌گیران بعد از خروج از تشک مبارزه دارند، مصاحبه کردن کار درستی نیست. بعد از اینکه کشتی‌گیر به شرایط نرمال رسید، خودش تشخیص خواهد داد که با کجا و کدام رسانه مصاحبه کند و در این خصوص ما دخالت نمی‌کنیم.

کدخبر: 763176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟