خطیبی: تنهایی نمی توانم آلومینیوم را در صدر نگه دارم

هدایت آلومینیوم اراک در فصل بیست و یکم لیگ برتر به عهده رسول خطیبی است. آلومینیوم اراک در حال حاضر با 24 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. آلومینیوم اراک در هفته پانزدهم لیگ برتر با تساوی بدون گل متوقف شد. آلومینیوم اراک در درمرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باید به مصاف سپاهان اصفهان برود.

به گزارش رکنا ورزشی، رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک در نشست خبری پیش از این بازی جام حذفی برابر سپاهان گفت: از مجموعه هتل امیرکبیر تشکر می کنم که برای ما و تیم های مهمان سنگ تمام می گذارند. بعد از بازی با سپاهان در لیگ، آنها در اراک ماندند و امیدوارم میزبان خوبی برایشان باشیم و سعی کردیم هر نیازی دارند را رفع کنیم. در بازی قبلی برابر سپاهان، نمی خواهم بگویم شرایطمان فوق العاده بود ولی بد هم نبودیم ولی بازی فردا با دیدار لیگ فرق می کند. فردا بازی جام حذفی است و هر تیمی اشتباه کند، جام را از دست داده است و قابل جبران نیست. بچه های ما شرایط را می دانند، با تیم خیلی خوبی بازی داریم که چند دوره قهرمان جام حذفی شده و مدعی قهرمانی است. می دانیم که حریف چه شرایطی را دارد، بازی قبلی خیلی به ما کمک کرده است تا بدانیم فردا چه کاری باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه مواردی وجود دارد که باید به بازیکنان بگوییم. ما زمان زیادی برای تمرین نداشتیم که کارهای تاکتیکی را درون زمین انجام دهیم. فقط بحث ریکاوری بوده است. قطعا بازی زیبایی خواهد بود، این را از طرف خودم و تیم آلومینیوم می گویم که بچه های ما آمادگی این را دارند که بازی زیبایی را به نمایش بگذارند. همه موارد به بچه ها گفته شده و امشب مجددا در جلسه فنی که خواهیم داشت، موارد جدیدی را اضافه خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم اشتباهی نداشته باشیم و بتوانیم که موقعیت سازی کنیم و چیزی که می خواهیم را از بازی فردا بگیریم و هدفمان نیز صعود به دور بعدی است. امیدوارم فردا روز، روز تیم آلومینیوم باشد.

سرمربی آلومینیوم درخصوص اعتراضات به انتخاب تیم داوری بازی فردا گفت: مطرح کردن این صحبت ها قبل از بازی درست نیست. کادرفنی دو تیم و کادر داوری باید روی بازی تمرکز داشته باشند. باشگاه برای سومین بار نامه اعتراضی به وضعیت داوری را ارسال کرده و امیدواریم این نامه ها پیگیری شود و تأثیری داشته باشد. آرزوی ما این است که بحث داوری چه برای سپاهان و چه برای ما اشتباهی نداشته باشد و یک داوری خوب را شاهد باشیم.

خطیبی در مورد اینکه آیا ممکن است دو تیم در بازی فردا همچون دیدار لیگ محتاطانه برگزار شود، پاسخ داد: بازی ها به صورت فشرده برگزار می شود و از لحاظ فنی، نمی شود گفت تأثیری نخواهد داشت. چون ما فقط یک جلسه ریکاوری کردم که بارش برف نیز روی آن تأثیر داشت. نمی توان گفت که ما با یک جلسه عرق گیری مباحث فنی را درون زمین برطرف کنیم. بحث تئوری فرق می کند. آمادگی ذهنی و تمرکز بالا می تواند به تیم ما کمک کند و سعی کردیم این کار را انجام دهیم. امیدواریم که کیفیت بازیمان نسبت به بازی قبل بهتر شود.

او درخصوص برنامه ریزی و استراتژی آلومینیوم برای جام حذفی نیز گفت: بعد از بازی هفته بعد تقابل شهرخودرو، درباره اهداف باشگاه صحبت می کنم. ولی تاکنون ما در لیگ برتر، به هدفمان رسیده ایم و عملکرد رضایت بخشی داشته ایم. فکر می کنم که کل ایران، به شخصیت تیم آلومینیوم پی برده اند. خیلی خوشحالم که این تیم، شخصیتی پیدا کرده که برای اهالی فوتبال به تیم قابل احترامی تبدیل شده است. اکنون نیاز است که ما در ذهنمان اهداف بزرگی داشته باشیم. ولی این اهداف و ذهن خوب، تنها با بازی کردن نیست و موارد زیادی پشت این قضیه است که باید برطرف شود. همه باید بزرگ فکر کنند و ان شالله در بعد از این دو بازی با هیئت مدیره جلسه ای خواهیم داشت. این عزیزان نیز باید کمک کنند تا به اهدافمان برسیم.

رسول خطیبی درباره اینکه آیا در آلومینیوم این اراده را می بیند که در صورت کسب سهمیه آسیایی، این تیم موفق به دریافت مجوز حرفه ای شود و به سرنوشت استقلال و پرسپولیس دچار نشود، پاسخ داد: بعد از بازی با شهرخودرو در این خصوص صحبت می کنم. موارد زیادی وجود دارد که باید برطرف شود. یکی از موارد را اکنون می گویم، حتی در صورت کسب سهمیه هم به ما مجوز نمی دهند. باید زیر ساخت ها درست شود و سپس درباره این موارد صحبت کنیم. من دوست دارم که تیمم بالای جدول باشد ولی بیشتر دوست دارم ساختار این باشگاه را درست کنم. ولی تنهایی قادر به انجام این کار نیستم. مسئولین نیز باید به ما کمک کنند. استادیوم ما بیش از 10 ایراد دارد که باید این مسائل درست شود. جایگاه خبرنگاران، گزارشگر، رختکن و... فکر می کنم ناظر AFC به محض رسیدن به ورودی باشگاه، این را رد کند.

او در پایان گفت: این ایرادات باید برطرف شود و به اعتقاد من این کار انجام می شود. اگر هیئت مدیره و مسئولین استانی به این مورد توجه کنند، قطعا این اتفاق رخ خواهد داد. من پیشنهاداتی دارم و ان شالله بتوانیم با کمک همدیگر این زیرساخت ها را درست کنیم. هفته پنجم یک پیشنهاد دادم و حتی گفتم برای آن از بودجه خودم کم کنید تا یک کمپ را دایر کنیم. نمی دانم که برای انجام آن چقدر پیش رفته اند ولی امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد. من دوست دارم اینگونه مسائل را در این باشگاه حل کنم. دوست دارم یک یادگاری از خودم به جا بگذارم و ساختاری را درست کنیم که با ورود هر مربی، لذت ببرد. من در سپاهان بازی کرده ام و ساختار آنجا را می دانم و جزو بهترین های آسیاست. آرزوی من این است که این باشگاه را از لحاظ ساختاری، به سپاهان دیگری تبدیل کنیم که از طرف ما برای سالهای بعد به یادگار بماند و ان شالله به این آرزویم برسم.

کدخبر: 762957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟