تلاش چینی‌ها برای مهار کرونا در المپیک زمستانی

شیوع کرونا بسیاری از فعالیت های جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. تاثیر کرونا بر رشته های ورزشی هم غیر قابل انکار نیست. در روزهای اخیر بسیاری از بازیکنان فوتبال به کرونا مبتلا شدند. در همین خطر شیوع گسترده کرونا، جان ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی چین را هم تهدید می‌کند.

به گزارش رکنا ورزشی، طبق گزارش رویترز در حالی که یک ماه به آغاز بازی‌های المپیک زمستانی مانده؛ اما مسولان برگزاری یک عملیات ویژه را برای جلوگیری از انتشار شیوع کووید-19 در بین شرکت‌کنندگان روی دست گرفته‌اند.

این بازی‌ها که از 4 فوریه افتتاح می‌شود، در حالی باید برگزار شود که جهان با نوع بسیار پیشرفته و قابل انتقال اومیکرون دست و پنجه نرم می‌کند، اگر چه چین که سیاست از بین بردن این ویروس را دارد، فقط تعداد معدودی از موارد امیکرون را گزارش کرده است.

مسولان برگزاری مسابقات گفته‌اند که حباب "حلقه بسته" که شرکت‌کنندگان تنها در صورت خروج از کشور یا قرنطینه می‌توانند آن‌را ترک کنند، طبق برنامه‌ریزی‌شده در روز سه‌شنبه 4 ژانویه سال جاری میلادی، فعال شده است.

شبکه تلویزیونی دولتی CCTV روز چهارشنبه گزارش داد که رئیس جمهور چین "اطمینان قطعی" داده که کارکنان بازی‌ها "به کار خوب خود در همه آمادگی‌ها برای تضمین موفقیت کامل بازی‌های المپیک زمستانی و پارالمپیک پکن ادامه خواهند داد."

محدودیت‌ها در مکان‌های برگزاری بازی‌ها در پکن و ژانگجیاکو در استان همجوار "هبی" بسیار شدیدتر از محدودیت‌های المپیک تابستانی گذشته توکیو خواهد بود.

قرار است بیش از 2000 ورزشکار بین‌المللی برای بازی‌ها به علاوه 2500 "ذینفعان" دیگر، به چین بیایند. کارشناسان بهداشت ابراز نگرانی کرده‌اند که قابلیت انتقال سریع اومیکرون چالش‌های بیشتری برای جلوگیری از شیوع بیماری در بازی‌ها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

کدخبر: 759173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟