استکی: به رشته بوکس هم توجه کنند/ اردوی خوبی در ارمنستان داشتیم

علیرضا استکی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص ارزیابی خود از اردوی تیم ملی بوکس در ارمنستان اظهار کرد: مسابقات تدارکاتی خیلی خوبی برای ما بود زیرا ارمنستان با هزینه خودش ما را به آنجا دعوت کرده بودم و در کنار آن نیز توانستیم در این اردوی مشترک بیشترین استفاده را از نفرات جدید ببریم. در آنجا بوکسورهای ما در 5 وزن با بوکسورهای گرجستان، 7 وزن با اکراین و در 9 وزن با بوکسورهای ارمنستان تنه به تنه شدند و همین امر موجب شد تا نقاط ضعف و قوت بچه‌ها را خیلی بهتر تشخیص دهیم تا متوجه شویم که کدام بازیکنان به درد ما می‌خورند تا از آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: نفرات ما در ارمنستان خوب بودند زیرا با تنها 30 درصد بضاعت خودمان در مسابقات جهانی به آنجا رفته بودیم. خداراشکر استعدادهای خوبی پیدا کردیم. البته با وجود این اتفاق چون آن‌ها میزبان بودند، متاسفانه ما نتوانستیم در هیچ یک از مسابقات با نفرات کامل مبارزه کنیم، چون حریف به ما نمی‌دادند. البته اصلا برد و باخت مهم نبود و هدف ما این بود که به جوانان خود میدان دهیم تا هم نترس جسور بار بیایند و هم ترس آنها از مبارزه با بزرگان ریخته شود.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره زمان آغاز اردوهای تیم ملی  توضیح داد: اردوهای خودمان را پس از انتخابات فدراسیون از روز بیستم دی ماه شروع می‌کنیم تا پس از آن با شکل فشرده‌تری برای بازی‌های آسیایی آماده شویم. احتمالا اواخر اسفند ماه گرجستان به ایران بیاید، همچنین فرودین ماه شاید با ارمنستان اردو برگزار کنیم که این اتفاق یک گام رو به جلو برای ما خواهد بود تا بوکسورهای ما بار دیگر در شرایط رقابتی خودشان را محک بزنند. 

استکی درباره اینکه چه توقعی از مسئولان تا بازی‌های آسیایی دارد، گفت: بالاخره ما توانستیم در مسابقات جهانی برای نخستین بار صاحب مدال شویم و در چین هم ورزشکاران ما شانس بالایی دارند. همانطور که سایر کشورها برای رسیدن به مدال می‌جنگند ورزشکاران ما باید بجنگند تا مدال را از دهان کشورهای دیگر ببلعند. امیدوارم مدال‌شه بخش باعث توجه بیشتر به بوکس شود. اگر به ما بها دهند این جوانان ما لیاقت شایستگی بیشتری برای مدال هستند.

انتهای پیام/

کدخبر: 755510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟