صحبت های رونالدو در کنار فرگوسن/ راز همکاری آنها در منچستر چه بود؟

به گزارش رکنا ورزشی، کریستیانو رونالدو ابر ستاره دنیای فوتبال که از الکس فرگوسن به عنوان پدر فوتبالی خود نام برده است روز گذشته یک دیدار صمیمانه با هم داشتند و در آن درباره موضعات مختلفی به صحبت کردن پرداختند.

به همین دلیل باشگاه منچستریونایتد پیش نمایشی از مصاحبه ویدیویی آینده با ستاره پرتغالی و سرمربی سابقش را در توییتر منتشر کرد. 

فرگوسن با رونالدو درباره اهمیت ایجاد پیوند با باشگاه صحبت می‌کند و به پرتغالی می‌گوید: این حیاتی است که مردم متوجه شوند که شما به آن اهمیت می‌دهید.

این مرد اسکاتلندی پس از اینکه رونالدو را تنها 18 سال داشت به باشگاه آورد، مانند یک پدر واقعی برای رونالدو عمل کرد.

و در این ویدئو به نظر می‌رسد که رونالدو در مورد رابطه پرتنش خود با پدرش صحبت می‌کند که در سال 2005 به دلیل نارسایی کبد در پی مبارزه طولانی مدت با اعتیاد به الکل درگذشت.

فرگوسن پس از تماشای این نوجوان که در بازی اسپورتینگ لسیبون مقابل منچستریونایتد در یک بازی دوستانه پیش فصل در سال 2003 مشاهده کرد، متعهد شد، رونالدو را به خدمت بگیرد.

رونالدو در دو فصل اول حضورش در اولدترافورد پیش از ظهور به عنوان یک فوق ستاره در فصل 2006/07، به یونایتد کمک کرد تا اولین قهرمانی از سه عنوان متوالی خود در لیگ برتر را به دست آورد.

او همچنین در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008 مقابل چلسی گلزنی کرد و در پایان یونایتد در ضربات پنالتی در دومین قهرمانی فرگوسن در جام ملت‌های اروپا به پیروزی رسید. در اواخر همان سال، رونالدو برای اولین بار برنده توپ طلا شد.

رونالدو در نهایت در سال 2009، یک سال پس از اینکه رئال مادرید تلاش کرد، او را به سانتیاگو برنابئو ببرد، به رئال مادرید نقل مکان کرد و در  آنجا توانست به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران شناخته شود.

رونالدو گفت: برای من این‌ها مهم‌ترین چیزها هستند، جدای از قهرمانی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر، کسب جام‌ها و مواردی از این دست. من باید از فرگوسن قدردانی کنم، زیرا آنچه به من می‌گفت همیشه انجام می‌داد و من باید قدر آن را بدانم. الکس احتمالاً این را به خاطر نمی‌آورد و قرار نیست هم بگویم، اما می‌گویم این یک تاریخ زیبا است. یک روز به یاد دارم که پدرم در بیمارستان بود و من خیلی احساساتی و بسیار ضعیف بودم.

وی ادامه داد: من با او صحبت کردم و او در جواب پاسخ داد؛ کریستیانو، مهم نیست، دو یا سه روز به آنجا برو. بازی‌های سختی داشتیم و من در آن لحظه بازیکن کلیدی بودم. او گفت: سخت خواهد بود زیرا ما بازی‌های سخت در پیش  داریم، اما من شرایط شما را درک می‌کنم و به شما اجازه می‌دهم تا بروید و پدرتان را ببینید.

فرگوسن افزود: من این را از تجربه‌ای به عنوان یک مدیر جوان دریافت کردم. 33 ساله بودم و پسر جوانی به دفتر من آمد و او گفت: رئیس، می‌توانم جمعه تعطیل کنم؟ و از او پرسیدم «چرا جمعه را تعطیل می‌خواهی؟» گفت: «مادر من فوت کرده است». در مورد کریستیانو، می‌دانستم که پدرش بیمار است و می‌دانستم که او در بیمارستان بستری است و حضور او در آنجا مهم بود. باشگاه فوتبال اهمیتی نداشت زیرا برخی چیزها از باشگاه فوتبال بزرگتر است. خانواده قطعاً یکی از آنهاست. بدون شک. هرگز نباید هیچ باشگاهی را جلوی خانواده خود قرار دهید.

کدخبر: 752489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟