آسیلیوف: انتظار جدایی لوکاکو را نداشتیم/ نگه‌داشتن اینتر در بالاترین سطح کار سختی بود

به گزارش رکنا ورزشی، «پیرو آسیلیوف» مدیر ورزشی اینتر مصاحبه مفصلی با اسکای ایتالیا انجام داده که در طی آن صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است:

*معجزه تابستان قبل و قهرمانی؟

با پشتکار، تلاش و کار افرادی که از ابتدا به این پروژه اعتقاد داشتند قهرمانی ما امکان پذیر شد. خانواده ژانگ در سال 2016 به اینتر آمدند و از آن زمان تاکنون بازیکنان، مربیان و مدیریت رفته رفته به اوج رسیده‌اند. من هیچ فردی حتی افرادی که کار با آن‌ها را در مشکلات شروع کردیم فراموش نمی کنم. همه چیز با مدیریت مربیانی مانند پیولی یا اسپالتی که اولین مربی ای بود که ما را به لیگ قهرمانان رساند شروع شد. سپس دوره 2 ساله کونته بود که به لطف کار عالی او و کادرش و همه ما، به این موفقیت منجر شد. اکنون یک معمار جدید داخلی به نام اینزاگی وجود دارد که روی یک سازه مستحکم کار می کند و در تلاش بوده روی زیبا‌تر شدن بنا کار کند تا به تیم آزادی عمل، کیفیت و مالکیت توپ بیشتری بدهد. 

*جدایی لوکاکو؟

زمانی که او گفت می خواهد جدا شود، کمی سردرگمی در ما ایجاد شد چرا که انتظارش را نداشتیم و فصل در آستانه آغاز بود. می دانستیم که باید در بازار نقل و انتقالات فروش داشته باشیم و فرصت فروش حکیمی در صحبت با پی اس جی پیش آمد اما اتفاق رخ داده در مورد لوکاکو پیش بینی نشده بود و کار برای رقابتی نگه داشتن اینتر در بالاترین سطح سخت بود. به همراه مربی بازیکنانی را که می‌توانستند بهترین باشند را شناسایی کردیم. در آن شرایط جایگزین کردن لوکاکو با 2 بازیکن به نام‌های (ژکو و کوریا) که از نظر آماری خوب کار کرده‌اند نشان می‌دهد که کار خوبی انجام دادیم.

*ترس از انتصاب نشدن اینزاگی در تابستان؟

همه چیز خیلی سریع بود. از ملاقات اینزاگی با لوتیتو خبر داشتیم اما به ما گفته شد که هیچ چیز در مورد تمدید قرارداد او با لاتزیو قطعی نیست. بنابراین فکر می‌کردیم که شانس قانع‌ کردن او را داریم و در انجام آن موفق شدیم. ما در نهایی کردن فوری انتصاب او خوب کار کردیم. در واقع همه چیز از طریق تلفن و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد زیرا وقت نبود و ما فقط برای امضای قرارداد همدیگر را دیدیم. من اینزاگی را با ایده ها و پروژه متقاعد کردم و به او گفتم قرار نیست که همه چیز را با فروش ها از دست دهیم و حداقل فروش را خواهیم داشت. می دانستیم که می توان بازیکنی که قرار است به فروش برسد را به خوبی جایگزین کرد. حتی اگر هنوز به چیزی نرسیده باشیم، واقعیت ها نشان می دهند مسیری که در پیش گرفته ایم همچنان مثبت است و در حال حاضر نتایج خوبی را به همراه دارد. وضعیت بدی بود و کار سخت به نظر می‌رسید ولی ما نمی توانستیم تسلیم شویم. این زیبایی ورزش است که فورا شانس دیگری وجود دارد. از دست دادن مربی مهمی مثل کونته و همچنین بازیکنی مثل حکیمی و بعد از آن‌ها اریکسن و لوکاکو می‌ توانست هر تیمی را از پا در بیاورد ولی ما را نه. اینتر با فروش بازیکن باید هزینه‌ها را تامین کند؟ از نقطه نظر اقتصادی، ما می خواهیم ثبات داشته باشیم و مهم‌ترین کاری که همیشه به دنبال انجامش بوده ایم حفظ کیفیت تیم بوده است. همیشه نمی توان بازیکن خرید و این رسانه‌ها و هواداران هستند که خرید را دوست دارند. ما به عنوان مدیران باشگاه با مالکان در ارتباط هستیم، تیم فقط به کار فکر می کند و دستمزدها ها به موقع و منظم پرداخت می شود و اگر فروشی انجام شود سرمایه گذاری مناسبی انجام خواهد شد. تفاوت های زیادی بین درآمدهای باشگاه های سری آ و لیگ برتر وجود دارد. گاهی اوقات حتی با وستهم و یا لستر رقابت کردن در بازار سخت است چه برسد به تیم های بزرگتر مثل لیورپول. سیستم انگلیسی یک قدم جلوتر از سیستم ما در ایتالیا است. یکی دیگر از مواردی که در سال‌های اخیر در ایتالیا خوب انجامش داده ایم، بازیابی و احیای بازیکنانی از لیگ برتر است که شاید به نظر می‌رسید دیگر در آنجا مناسب نباشند اما در ایتالیا ثابت کردند که هنوز قهرمان هستند.

*آسیلیو سپس در مورد بازار نقل و انتقالات آینده و تمدید قرارداد ها صحبت کرد*

*ژانویه؟

تیم نشان داده قدرتمند و رقابتی است و ما در هر پست تکمیل هستیم. فقط اگر بازیکنی بخواهد برای بازی کردن بیشتر جدا شود می توان به نقل و انتقالات فکر کرد اما هنوز بازیکنی درخواست خروج نداده است. اونانا؟

او یکی از بازیکنانی است که من دائما در موردش می خوانم. در اینتر هم ما تعدادی از بازیکنان مثل اونانا را داریم که قراردادشان در انتهای فصل به پایان می رسد. فرصت های زیادی در بازار وجود دارند که قراردادشان رو به اتمام است اما باید کمی محتاط بود و سعی کرد مورد مناسب را برگزید. ما به همه چیز از جمله فرصت هایی که ممکن است پیش بیاید نگاه می کنیم.

*برای ژانویه یا ژوئن؟

همانطور که گفتم بازار ژانویه بازاری نیست که ما در حال حاضر به آن فکر کنیم.

*تورام، داروین نونیز (مهاجم بنفیکا) و خولیان آلوارز (مهاجم ریورپلاته)؟

فقط به تورام اعتراف می‌کنم. رایولا با من در مورد تورام صحبت کرد و من می ‌وانم تأیید کنم که روی خرید او برای اینتر کار می‌کردیم. صادقانه بگویم هرگز در مورد دیگر بازیکنان چیزی وجود نداشته است. ما با 3 بازیکن مهم خود به نام‌های بارلا، لائوتارو و باستونی تمدید کردیم. این درست بود که پاداشی (افزایش دستمزد) برای این بچه‌ها و بخاطر رشد آن‌ها در نظر بگیریم. ما با دیمارکو و بروزوویچ در حال مذاکره ایم، به زودی با پریشیچ و هندانوویچ صحبت می‌کنیم. دیمارکو به تمدید قرارداد نزدیک است چرا که اراده طرفین برای این کار ابراز شده است.

*دی فرای؟

من نمی فهمم چرا آنها اینقدر در موردش صحبت می کنند، او هنوز یک سال و نیم دیگر قرارداد دارد. قراردادهای بروزوویچ، پریشیچ و هندانوویچ در انتهای فصل خاتمه می یابند و به همین دلیل کمی عجله و توجه به این موقعیت ها بیشتر است. سعی می کنیم بفهمیم که آیا احتمال عقد قرارداد جدید با آنها وجود دارد یا خیر.

فدریکو پاستورلو، ایجنت لوکاکو گفته بود مهاجم بلژیکی روزی به ایتالیا باز می گردد. از آسیلیو پرسیده شد آیا حاضر است او را بازگرداند؟

بله البته اگر قرضی در دسترس باشد (با خنده).

کدخبر: 752310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟